בענייני דף ו

0 views
Skip to first unread message

חיים בעדאש

unread,
Sep 20, 2011, 2:44:48 PM9/20/11
to hma...@googlegroups.com
 
שלום רב,
בית המקדש הוא זה שמבטא את יחסי השכנות בצורה הכי עמוקה. ה' אומר "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". משכן זה גם מלשון מלשון שכנים. ובית המקדש מהווה מעיין פרמטר לשכנות... מתוך שיעורו של הרב וינר (פורסם במייל הקודם.. אשתדל גם להשיג שיעור ב mp3 )
 
בעניין סוגיתנו הגמר בדף ו' מבארת במה יכול להשתמש מי שקנה חדר בתוך דירה שלמה ויש דעות חלוקות האם הוא קנה גם דברים החיצונים לחדר,
שם רש"י מביא

רש"י מסכת בבא בתרא דף ו עמוד ב

אבל בתרבץ אפדני לא -

דרך בוני בירה חשובה להניח לה כנגד פתח הטרקלין החשוב שבה כעין גינה קטנה לאויר ועולין בה דשאים ויפה המראה לעינים ושם אין רשות לזה לתלות בכתלים כלום שאינו עשוי ליכנס לתוכו.

אבל רחבה שאחורי הבתים -

כל היקף שאחורי הבתים קרוי רחבה ושלפני הבתים קרוי חצר אין הרחבה מושכרת לו להשתמש.

תהיתי לעצמי:

א. למה מבארים דווקא את האפשרות שהאדם לא יכול להשתמש

ב. דיוק פשוט ברש"י: בד.ה. הראשון הוסיף "לא" ובשני לא הוסיף )למרות שביאר את ה'לא') מדוע?

הערה נוספת -סוף בדף ו. הדבר יכול להיות רלוונטי לגבי מים ממזגנים של שכנים הנוטפים לתוך חצר או מרפסת של אחד השכנים... ....

אשמח לתגובות,

חיים.

 
344.gif

חיים בעדאש

unread,
Sep 20, 2011, 3:19:24 PM9/20/11
to hma...@googlegroups.com


בתאריך 20 בספטמבר 2011 21:44, מאת חיים בעדאש <haim...@gmail.com>:
 אני מצטער על המייל החוזר אך רציתי להוסיף עוד תזכורת אני מצרף שוב את הגף היומי הקצר באינטרנט לבבא בתרא- אשר יאפשר למי שפשפש שבוע או שתיים לחזור מהר לקצב..
 
חיים. (מתחרז עם אופניים, נעליים, מים ועוד דברים)
344.gif
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages