פתיחה לבבא בתרא

6 views
Skip to first unread message

חיים בעדאש

unread,
Aug 10, 2011, 2:55:53 PM8/10/11
to חבורת מעלות
השבוע נלמד בעז"ה את דף ב עד ג. ד.ה. "דאיצטני מנך".
הרב ויצמן מביא שבמשנה מובא יסוד לחיים שלמים של שותפות: השותפין שרצו
לעשות מחיצה" - כאשר רוצים לחיות בחיי שכינות תקינים אין צורך "להכינס
לגרביים של השני" ולא הכל צריך לעשות ביחד, לפעמים על מנת שיהיה שלום
צריך לעשות מחיצות והפרדות בין החיים של כל אחד ואז מגיעים לרמה ש"המקום
והאבנים של שניהם" זה לא שלכל אחד יש חצי כותל ואפשר להפריד את החצאים -
אלא זה של שניהם, שותפות אשר איננה מתחלקת...
ישנה פתיחה מעניינת לבבא בתרא גם בטוב רואי (הרב קוק) בה הוא מסביר את
מיקום המסכת, ומבאר גם את הסתירה בין שני הכללים של "מעלין בקודש ולא
מורדין" שממנו משמע שהקודש באחרונה לעומת "כל המקודש מחברו קודם לחברו" -
ממליץ בחום...
כולם מוזמנים להעלות שאלות. לשתף אותנו במחלוקות ועניינים שונים שעולים
בדף זה, או להביא איזה מקור מעניין....
בהצלחה לכולם ושבוע טוב!


איתמר ברקו

unread,
Aug 10, 2011, 3:39:55 PM8/10/11
to hma...@googlegroups.com
היי,
רציתי להפנות את תשומת לבכם לאתר מעולה שאפשר למצוא בו ספרים לעיון על מסכת בבא בתרא.
במאגר יש גמרא שס וילנא מלאה וגם מפרשים כמו הריטב"א,רשב"א,שיטה מקובצת וכו'
את כל הספרים ניתן להוריד למחשב.
בהצלחה!

בתאריך 10 באוגוסט 2011 21:55, מאת חיים בעדאש <haim...@gmail.com>:

חיים בעדאש

unread,
Aug 11, 2011, 3:03:40 PM8/11/11
to חבורת מעלות
ערב טוב,
רציתי לשתף אותכם באתר אשר מסכם את הדף ב-10 דקות ע"י תרשים ושיעור המסדר
את הסוגייה (לעיתים בדרך אחרת ממה שמוצגת הסוגיה בגמרא, לי זה ממש עשה
חזרה בצורה מעניינת ) - אני נהנתי...
http://www.sinai.org.il/short-daf-yomi/daf-yomi-bava-batra/200-bava-batra-dafyomi-02...

On 10 אוגוסט, 22:39, איתמר ברקו <itamar...@gmail.com> wrote:
> היי,
> רציתי להפנות את תשומת לבכם לאתר מעולה שאפשר למצוא בו ספרים לעיון על מסכת בבא
> בתרא.
>  ‫‬‏http://www.hebrewbooks.org/
> במאגר יש גמרא שס וילנא מלאה וגם מפרשים כמו הריטב"א,רשב"א,שיטה מקובצת וכו'
> את כל הספרים ניתן להוריד למחשב.
> בהצלחה!
>

> בתאריך 10 באוגוסט 2011 21:55, מאת חיים בעדאש <haimb...@gmail.com>:


>
>
>
> > השבוע נלמד בעז"ה את דף ב עד ג. ד.ה. "דאיצטני מנך".
> > הרב ויצמן מביא שבמשנה מובא יסוד לחיים שלמים של שותפות: השותפין שרצו
> > לעשות מחיצה" - כאשר רוצים לחיות בחיי שכינות תקינים אין צורך "להכינס
> > לגרביים של השני" ולא הכל צריך לעשות ביחד, לפעמים על מנת שיהיה שלום
> > צריך לעשות מחיצות והפרדות בין החיים של כל אחד ואז מגיעים לרמה ש"המקום
> > והאבנים של שניהם" זה לא שלכל אחד יש חצי כותל ואפשר להפריד את החצאים -
> > אלא זה של שניהם, שותפות אשר איננה מתחלקת...
> > ישנה פתיחה מעניינת לבבא בתרא גם בטוב רואי (הרב קוק) בה הוא מסביר את
> > מיקום המסכת, ומבאר גם את הסתירה בין שני הכללים של "מעלין בקודש ולא
> > מורדין" שממנו משמע שהקודש באחרונה לעומת "כל המקודש מחברו קודם לחברו" -
> > ממליץ בחום...
> > כולם מוזמנים להעלות שאלות. לשתף אותנו במחלוקות ועניינים שונים שעולים
> > בדף זה, או להביא איזה מקור מעניין....

> > בהצלחה לכולם ושבוע טוב!-הסתר טקסט מצוטט-
>
> -הראה טקסט מצוטט-

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages