בדיחה + חידה ללמדנים

צבי שביט

to קבוצת יהדות, קבוצת חידות ביהדות
בס"ד

שלום,
אני מצרף בדיחה נחמדה שקיבלתי היום + חידה ללמדנים בעקבות החידה:

11 בלילה, מרכז העיר, סגר מהודק
שוטר - סליחה אדוני, מה אתה עושה בחוץ? אתה יודע שיש סגר?
אני - אני גר פה ליד, ברחוב שאננים.
שוטר (מנסה להיזכר איפה זה רחוב שאננים) - זה יותר מקילומטר, לא?
אני - כן, זה כמעט שני קילומטר.
השוטר מחכך ידיים בהנאה ומתחיל לרשום דו"ח
אני - אבל יכולתי להגיד לך שהנחתי עירוב תחומין.
שוטר (מבולבל) - יכול להגיד שהנחת מה?
אני - עירוב תחומין.
שוטר - עירוב תחומין?
אני - עירוב תחומין!
שוטר - ומה זה אומר בדיוק?
אני - הו, טוב ששאלת. הרי החוק קובע שמותר עד קילומטר מהבית, אבל מה זה אומר בדיוק בית? בית שקניתי? ואם אני רק בשכירות? או מסבלט? ואם אני ישן במקום אחד ואוכל באחר? איך נדע למה התכוון המחוקק? ופה בדיוק התורה אמרה ש...
השוטר (מבט ספקני בעיניים) - התורה אמרה?
אני - אמרה!
השוטר (חושב לעצמו 'רק זה חסר לי, להסתבך עם הדתיים) - מה היא אמרה?
אני - שבמקום שבו אתה מניח את האוכל שלך שם אתה קונה שביתה, ומשם מודדים את המרחק.
שוטר (קורע את הדו"ח) - הבנתי. והנחת כזה?
אני - הנחתי מה?
שוטר - נו, מה שאמרת. האירוך תחומין שלכם.
אני (מחייך) - לא, לא הנחתי.
השוטר מתעצבן ומתחיל לכתוב דו"ח חדש
אני - אבל יכולתי להגיד לך שהנחתי.
שוטר (צועק) - מה אכפת לי שיכולת?
אני (בנחת) - אז יש לי מיגו.
שוטר (בחשש) - מיגו?
אני - מיגו.
שוטר - ומה זה לעזאזל מיגו?
אני - הו, טוב ששאלת. מיגו זה כש...
השוטר מאבד את זה סופית, רושם לעצמו קנס והולך לחפש מפרי סגר בסג׳עייה

---------

כאשר ראיתי את הבדיחה כמובן צחקתי, אבל מיד חשבתי לעצמי שיש כאן טעות בסיסית בהבנת אחד המושגים ההלכתיים שכנראה טעה בה מי שחיבר את הבדיחה.
אם השוטר היה יודע קצת ללמוד גמרא, הוא לא היה ממהר לקרוע את הדו"ח.
אז מה לא נכון בלוגיקה ההלכתית של האזרח?

צבי שביט (שטרן)
050-5918412
בלוג דיוקי תפילה               : http://diyukim.blogspot.co.il
בלוג חידות ביהדות             : http://hidot-yahadut.blogspot.co.il
בלוג נושאים שונים ביהדות: http://yahadutt.blogspot.co.il

צבי שביט

to קבוצת יהדות, קבוצת חידות ביהדות
בס"ד

בניגוד למה שחושבים בטעות חלק מהלומדים, מיגו כשלעצמו לא אמור לפטור את הדובר. מיגו רק מוכיח שהוא דובר אמת ולא משקר (כי אם הוא היה רוצה לשקר, הוא היה טוען טענה טובה יותר). אבל כל זה רלוונטי רק כאשר הטענה שהוא טוען אמורה לפטור אותו. לעומת זאת, כאשר הטענה שהוא טוען לא אמורה לפטור אותו, המיגו לא רלוונטי.
במקרה שלנו, האזרח בעצמו מודה שהוא לא הניח "עירוב תחומין". ולכן המיגו לא יפטור אותו.

‫בתאריך יום ה׳, 7 בינו׳ 2021 ב-23:01 מאת צבי שביט <‪zvi...@gmail.com‬‏>:‬