'זבדו', 'זאגה', 'זטו', 'בו', 'דד' ו-'וביו'

צבי שביט

to קבוצת חידות ביהדות
בס"ד

שלום,
אני מפרסם חידה שקיבלתי מיהודה גנוט. לחידה יש שתי גרסאות:

גירסא א:
למר 'זבדו', ארבעה בנים. האחד 'זטו' השני 'בו' השלישי 'דד' והרביעי 'וביו'.
הם לא סינים הם לא צינים רק חבורה שמחה כזאת, אבל לצערם הם לא יכולים להתכנס יחד.
אפילו הראש של אביהם לא נמצא במקום אחד.
באופן קבוע יבוא רק אחד מהם בכל שנה, אנחנו אפילו יודעים מראש מי מהם.
אתם יודעים מה? כשמשיח יבוא לא נדע כמעט עד לרגע האחרון מי מהם יבוא השנה.
וזה יהיה הפתעה.
רק להזכירכם, מר 'זאגה' אויב מר שלו, טוב, נניח למר זאגה הוא עסוק בהכנות לפסח...

גירסא ב:
מר 'זבדו' ומר 'זאגה' משוחחים שמחים.
זבדו: היי זאגה, הנה באתי, מה קורה?.
זאגה: ברוך ה', אין לי זמן לפטפוטים אני עסוק בהכנות לפסח, רק תגיד לי מי מהבנים הבאת איתך השנה?
זבדו: אאה השנה האמת רציתי לבוא עם 'וביו' או 'בו' אך בסוף הם הלכו, 'דד' לא רצה לבוא, כך שבאתי עם 'זטו'...
זאגה: וואו, מה עשית לי?? איזה סיבוך. טוב, לפחות אני יישן טוב אחרי העבודה...

--
צבי שביט (שטרן)
050-5918412