انجام اعمال لیلت الرغائب+ پنج شنبه شب+هیات الزهرا مسجد دانشگاه شریف‎

1 view

مهدی صالحیون

بسم رب الرجبیون

رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند: کسى که روز پنجشنبه اول رجب را روزه گرفته و سپس بین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز به جا آورده هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعتى سوره فاتحه یک بار، "انا انزلناه فى لیلۀ القدر" سه بار و قل هو الله احد را دوازده بار خوانده ، و هنگامى که نماز تمام شد، هفتاد بار بر با این الفاظ صلوات بفرستد : "اللهم صل على محمد النبى الاءمى و على آله" ، سپس سجده کرده و در سجده هفتاد بار بگوید : "سبوح قدوس رب الملائکۀ و الروح"  سپس سر خود را بلند کرده و بگوید : رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلى الاءعظم. آنگاه بار دیگر به سجده رفته و در سجده همان چیزى را بگوید که در سجده اول گفت ، سپس حاجت خود را از خدا بخواهد، ان شاءالله تعالى برآورده مى شود . سپس رسول خدا فرمودند : قسم به کسى که جانم در دست اوست هیچ بنده ای این نماز را به جا نمى آورد، مگر این که خداوند گناهان او را مى بخشد گرچه گناهان او مثل کف دریا و به عدد شن و به وزن کوهها و به عدد برگهاى درختان باشد و روز قیامت هفتصد نفر از خویشاوندان خود را که همگى سزاوار آتش باشند شفاعت مى کند . و در شب اول قبر خداوند ثواب آن را به بهترین صورت ، با روى گشاده و خندان و زبان فصیح براى او مى فرستد که مى گوید : اى محبوب من ! مژده بده ؛ از هر سختى نجات پیدا کردى . مى پرسد : تو کیستى ؟ رویى بهتر از روى تو ندیده و بو یى به خوشبویى تو مشامم نرسیده . جواب مى دهد : اى محبوب من ! من ثواب آن نمازى هستم که در فلان شب ، فلان منطقه ، فلان ماه و فلان سال به جا آوردى ؛ امشب آمده ام تا حقت را ادا کرده ، مونس تنهایى تو بوده و وحشتت را از بین ببرم و زمانى که در شیپور دمیده شود، در عرصه قیامت بر سرت سایه افکنم . و تو هرگز هیچ خیرى را از جانب مولایت از دست نخواهى داد.

انجام اعمال شب لیلة الرغائب

زمان:پنج شنبه (فردا) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء

مکان:مسجد دانشگاه صنعتی شریف

Inline image 1

.*****

درگاه هاي اطلاع رساني و ارتباط با مخاطبان هیأت الزهراء سلام الله علیها دانشگاه شریف

💻تارنمای هیأت: http://azzahraa.sharif.ir

📲کانال تلگرام: https://telegram.me/AzzahraaSharif

📷صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/AzzahraaSharif

🎥آپارات: http://www.aparat.com/azzahraash