Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Nieuw modem werkt niet.

1 view
Skip to first unread message

The Music Department®

unread,
Feb 19, 2000, 3:00:00 AM2/19/00
to
die verkeerde com poort is niet verkeerd. aangezien hij toch zal moeten
communiceren (com) heeft hij dus wel zo'n poort nodig. die installeert hij
dus zelf. haal in ieder geval het andere modem eruit, en deinstalleer
drivers van het oude en nieuwe modem, en probeer dan nog eens opnieuw te
installeren

--
Groeten
The Music Department®
reply to: ar...@nospam.chello.nl
(remove nospam.)
http://come.to/area-forbidden
Leo <Lhave...@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
eHdOvmte$GA.287@net003s...
Ik heb een PCI-ISA pentium I pc van 120 mhz. Standaard ingebouwd in een ISA
slot een modem van 28k8. Ik heb geprobeerd op een vrij PCI slot een Trust
Communicator V90 modem te installeren. Het installeren lukt wel maar als ik
het modem wil gebruiken, krijg ik de mededeling dat er geen verbinding
gemaakt kan worden. Mijn "oude modem" zit op Com 2 en de pc(-Windows 95
dus-) geeft het nieuwe modem automatisch Com 3, een compoort die niet
bestaat op mijn pc. Wat doe ik fout, of wat moet ik doen om het nieuwe modem
aangesloten te krijgen???? Ik heb ook al geprobeerd om Windows automatisch
nieuwe hardware te laten detecteren ook dat heeft niet tot het gewenste
resultaat geleid. Mijn nieuwe modem word wel gevonden, maar kan geen
verbinding maken omdat wederom automatisch de verkeerde com poort wordt
toegekend. Bij voorbaat dank voor hulp om dit probleem op te lossen.
Leo:-((

Leo

unread,
Feb 19, 2000, 3:00:00 AM2/19/00
to
Had ik al op die manier gedaan. En nog geen verbinding met het nieuwe
modem!?!?!?!?
Leo:-(( Ps dank voor je reactie
"The Music Department®" <ar...@nospam.chello.nl> schreef in bericht
news:O7kNPCue$GA.210@net025s...

TiGeRtJe

unread,
Feb 19, 2000, 3:00:00 AM2/19/00
to
Kijk maar eens waar je muis op zit!, ik wed dat het poort 1 is
poort 1 & 3 zijn de zelfde!, van daar dat er ook IRQ adressen bestaan.
Zet die trust gewoon "even" op poort 4 en dan heb je denkelijk geen last
meer.

Leo heeft geschreven in bericht <#eyYAHue$GA.98@net003s>...

TiGeRtJe

unread,
Feb 19, 2000, 3:00:00 AM2/19/00
to

The Music Department®

unread,
Feb 19, 2000, 3:00:00 AM2/19/00
to
dat zou oorspronkelijk niet eens hoeven, want ik heb hetzelfde modem gehad,
met de zelfde verschijnselen. maar ja, wie weet helpt het.

--
Groeten
The Music Department®
reply to: ar...@nospam.chello.nl
(remove nospam.)
http://come.to/area-forbidden

TiGeRtJe <tige...@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
#8BboUue$GA.317@net025s...

Stef

unread,
Feb 20, 2000, 3:00:00 AM2/20/00
to
TiGeRtJe wrote in message ...

>Kijk maar eens waar je muis op zit!, ik wed dat het poort 1 is
>poort 1 & 3 zijn de zelfde!, van daar dat er ook IRQ adressen bestaan.
>Zet die trust gewoon "even" op poort 4 en dan heb je denkelijk geen last
>meer.
>
Poort 1 en 3 zijn niet de zelfde! Wel gebruiken ze vaak de zelfde interrupt,
maar het I/O adres is verschillend. Ook com2 en 4 gebruiken vaak de zelfde
irq. Het feit dat ze dezelfde irq gebruiken betekent overigens wel dat je ze
niet gelijktijdig te gebruiken zijn. Je modem op com4 zetten zal je probleem
wel oplossen (als je com2 tenminste niet gebruikt). Let nog even op: Je kunt
com4 niet gebruiken als je een videokaart met S3 chipset gebruikt.

Stef


Erik Tillema

unread,
Feb 20, 2000, 3:00:00 AM2/20/00
to
Lijkt me duidelijk.

Die Trust is een software-matige modem en om die te laten werken heb je in
ieder geval MMX-ondersteuning nodig en die heb jij niet met je 120 Mhz
Pentium.

Een 56k6 ISA-modem zou voor jou een uitkomst bieden, maar die zijn wel 2x zo
duur.

The Music Department® <ar...@nospam.chello.nl> schreef in berichtnieuws
uhPFdaue$GA.275@net025s...


> dat zou oorspronkelijk niet eens hoeven, want ik heb hetzelfde modem
gehad,
> met de zelfde verschijnselen. maar ja, wie weet helpt het.
>
> --
> Groeten
> The Music Department®
> reply to: ar...@nospam.chello.nl
> (remove nospam.)
> http://come.to/area-forbidden
> TiGeRtJe <tige...@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
> #8BboUue$GA.317@net025s...

> Kijk maar eens waar je muis op zit!, ik wed dat het poort 1 is
> poort 1 & 3 zijn de zelfde!, van daar dat er ook IRQ adressen bestaan.
> Zet die trust gewoon "even" op poort 4 en dan heb je denkelijk geen last
> meer.
>

DaHaCkEr [X] ©

unread,
Feb 21, 2000, 3:00:00 AM2/21/00
to
Hey,

Ik weet niet precies uit m'n hoofd wat de snelheid van de Trust V90 is. Maar
als het een 56K6 is dan weet ik waarschijnlijk wel hoe het komt....

Omdat je 'maar' een Pentium 120 Mhz hebt ondersteunen je PCI-Bussen niet de
snelheid die er voor een 56K6 modem nodig is....Want daar heb je minimaal
een P. 200 MMX voor nodig....

Er is dus geen oplossing voor...

DaHaCkEr[X]©

Thijs van Nuland

unread,
Feb 21, 2000, 3:00:00 AM2/21/00
to
onzin, hacker! mijn p100 met 8mb ram maakte verbindingen van 46.667 bps net
als mijn p2 350 met dezelfde modem.... (Aztech 56k6 flex (upgegrade naar
v90))

MZZLs
Thijs


DaHaCkEr [X] © <AKJ.H...@12move.nl> schreef in berichtnieuws
OQJZVSIf$GA.214@net003s...

Stay-Fun

unread,
Feb 22, 2000, 3:00:00 AM2/22/00
to
Thijs van Nuland heeft geschreven in bericht ...

>onzin, hacker! mijn p100 met 8mb ram maakte verbindingen van 46.667 bps net
>als mijn p2 350 met dezelfde modem.... (Aztech 56k6 flex (upgegrade naar
>v90))
>
De grap is dat niet elke 56K modem hetzelfde is. Bij een zogenaamd win-modem
wordt processorcapaciteit gebruikt voor comprimeren en decomprimeren.
Wanneer je een "echt" modem hebt. Zit deze functionaliteit in het modem
zelf.....

Steef "Stay-Fun wWireZz[NCGQ]" Wijers

"Q3A: It's Pogo time! Commander Keen goes 3D"

0 new messages