Köszönöm Dallos tanár úr '

Karesz

to hegyko...@googlegroups.com

           Dallos  tanár  úr  a  kedvenc  tanáraim  egyike  volt. Testnevelést  tanitotta. De  kiváló  pedagógus  is  volt,mert  megszeretette  velünk  a  sportot.Magas  és  tekintélyes  tanár  volt.Volt  amikor  nem  adott  egy  rossz  jegyet,mert  sajnálta  a  tanulót.Inkább  elmagyarázta  és  megmutatta  hogyan  kell  elvégezni  a  gyakorlatot.Csak  akkor  adott  rossz  jegyet,ha  nem  volt  más  lehetősége .
           Tetszett  benne  az  is,hogy  nem  kiabált  senkivel,de  nem  is  fenyitet.Ha  valaki  nem  tudta,annak  többször  segitett.Nagyon  szerette  a  sportot.  A  tanár  úrnak  is  a  foci  volt  az  első. De  a  többi  sportot  is  szerette  és  szivből  tanitott  benünket.
          Nem  volt  személyválogató.Csak  azt  nem  szerette,ha  az  emberbe  nem  volt  semmi  akarat .Az  életbe  szükségetek  lesz  a  sportra -  mondta.Teljesen  igaza volt.Nekem  egészségi  ok  miatt  rendszeresen  úsznom  kellett.De  ő  volt  a  példaképem,mert  akármivel  fordultam  hozzá,türelmesen  meghallgatott  és  segitet ,ha  tudott. Ő  nem  csak  tanár  volt,hanem  pedagógus  volt. A  kommunista  rendszerbe  embernek  maradni ,nehéz  volt,de  a  Dallos  tanár  úrnak  sikerült '
         De  miért  irtam  le  ezeket  a  sorokat ? Mert  az  ő  módszereit  alkalmazom  a  fiam  nevelésében.Ha  kell  elmegyek  a  fiammal  sportolni  és  segitem  ,hogy  ő  is  megszeresse  a  sportot.Rendszeresen  a  hétvégeken  sportolok  a  fiammal.Azt  látom,hogy  Dallos  tanár  úr  módszerei  nagyon  hatékonyak.Követésre  méltók '
        Nagy  örömmel  olvastam,hogy  a  hegyközcsatári  polgármester Életmű-dijat  adott  Dallos  tanár  úrnak  2011  márciusában.Csak  dicsérni  tudom  a  hegyközcsatári  vezetőség  kezdeményezését. Ez  egy  nagy  elismerés  azok  számára,akiket  kitüntettek.Azt  elmondhatom,hogy  mindegyik  nagyon  megérdemelte  ezt  a  kitüntetést.Csak  továbbra  is  ezt  tegyék '
        Hegyközcsatár  Romániában  található,Bihar  megyébe,Nagyváradhoz    15  km-re. Majdnem  teljesen  magyar  telepűlés  Hegyközcsatár.Magyar  óvodája  ,  iskolája  van  és  egy  tehetséges  magyar  polgármesterje  is  van.További  információ:hegykozcsatar.multiply.com/

De  olvassák  el  a  tudósitást '
Összegzésként :  Dallos  tanár  úr ,köszönöm '

A Hegyközcsatári Önkormányzat és a községi RMDSZ egy Életműdíjat alapított azok tiszteletére, akik a kommunista rezsimben is forradalmárokként ápolták magyar identitásunkat, egyházi és kulturális örökségünket, amelyet tovább adtak a község fiataljainak, hogy a múltunk megmaradhasson az utókor számára, hiszen az a nép amelyiknek nincs múltja annak jövője sincs.

Elismerés (Életmű-díjak átadása)

   - Nagy tisztelettel köszöntöm azokat az embereket, akik a mi XX. századunk forradalmárai voltak és azok is maradnak, hiszen mi büszkék vagyunk reájuk, azokra, akik abban a nehéz világban próbálták a hegyköziek magyarságát tovább vinni és megtartani. Azt gondolom, hogy Nt. Kovács Károly (nyugalmazott református lelkipásztor), Dallos Lóránd (tanár - orosz nyelv/testnevelés, iskolaigazgató, kulturális igazgató, békítő bírósági tag), Balog Botond (tanár - matematika/testnevelés) és Dukrét Géza (tanár, helytörténész, a PBMEB alapító-elnöke)azok, akik életük nagy részét itt élték le és ma is itt élnek közöttünk, azon munkálkodtak, hogy belőlünk ne vesszen ki a magyarság tudat, hogy majd mi is tovább adhassuk utódainknak.

   Csak egy kis figyelmesség ez részünkről, ami eltörpül mindazok mellett, amit ők tettek a hegyköziek közösségéért, köszönjük nekik, hiszen egy erős közösséget formáltak, egy olyat, amely mindig megmutatta, még ha vannak is politikai nézeteltérések, azért a közösségért érdekeiért mindig össze tud fogni és közös erővel megoldani a felmerülő problémát.”- mondta Vitályos Barna.

F O T Ó A L B U M:

Feketén - Fehéren

Kovács Károly vette át elsőnek az Életmű-díjat

Vitályos Barna Hegyközcsatár polgármestere

Dallos Lóránd és az Életmű-díj

Fotók: Tóth Zsigmond

Forrás : http://hegykozcsatar.multiply.com/journal/item/221/221?utm_source=cp&utm_medium=facebook-cp&utm_campaign=hegykozcsatar