Nyugodjék békében Balogh tanár ur '

Karesz

to hegyko...@googlegroups.com

           Mélyen  megrendített  Balogh  tanár  úr  halál  híre ' Egyik  legjobb  matematika  tanár  volt. Egyik  kedvenc  tanárom  volt. Sajnos  matematikából  legjobb  esetben  is  közepes  eredményeim  voltak.Nem  nagyon  értettem  a  matematikát.De  Balogh  tanár  úr  érdeme,hogy  a  matematikát  nagyjából  megértettem.Pedig  csak  két  évig  tanította  nekünk  a  matematikát .
         Nem  adott  körmöst,nem  húzta  meg  a  pájeszt, nem  pofozkodott.  Ő  csak tanított.Ha  nem  tudtam,nem  adott  rossz  jegyet.Elmagyarázta,megmagyarázta ,  mindent  elkövetett,hogy  értsük  a  matematikát. Nem  kiabált,inkább  beszélgetett .Egy  meleg  szívű  tanár  és  ember  volt.
         Az  életbe  nagy  hasznát  vettem   a  matematikának.Csak  majd  később  tudtam  értékelni  Balogh  tanár  úrt. Mint  ember  is  nagyon  szépen  beszélt  mindenkor  velem.Már  régen  találkoztam  a  tanár  úrral. Halál  híre  nagyon  megrendített . Fájdalmas  a  Bucsu,mert  nem  nagyon  jó  tanár és  ember  volt '
        Nagyon  megörvendtem amikor  olvastam,hogy  Életmű- díjat  kapott  Hegyközcsatár  Polgármesteri  hivatalától  2011  március  12 - én . Tervbe  vettem,hogy  amikor  Hegyközcsatárba  járok  meglátogatom  a  tanár  urat. De  a  halála  megakadályozta  a  találkozást.Milyen  nagyszerű ,hogy  elismerték  a  munkáját'  Ő  is  kiérdemelte '  De  sajnos  kevés  ideig  tudott  örvendeni  a  kitüntetésnek. Mit  tehetek  én ,mint  diákja ? Elbúcsúzom  tőle '
         Ha  lesz  lehetőségem  virágot  viszek  a  sírjára '  mert  megérdemli  tőlem.Ilyen  az  élet ' Ha  megszülettünk,meg  kell  halnunk. Kegyetlen  igazság. Nagyon  nehéz  búcsúzni  azoktól akiket  szerettünk ' Én  ezzel  a  cikkel  búcsúzom  Balogh  Botond  volt  matematikai  tanáromtól '

Elismerés (Életmű-díjak átadása)

Nagy tisztelettel köszöntöm azokat az embereket, akik a mi XX. századunk forradalmáraivoltak és azok is maradnak, hiszen mi büszkék vagyunk reájuk, azokra, akik abban a nehéz világban próbálták a hegyköziek magyarságát tovább vinni és megtartani. Azt gondolom, hogy Nt. Kovács Károly (nyugalmazott református lelkipásztor), Dallos Lóránd (tanár - orosz nyelv/testnevelés, iskolaigazgató, kulturális igazgató, békítő bírósági tag), Balog Botond (tanár - matematika/testnevelés) és Dukrét Géza (tanár, helytörténész, a PBMEB alapító-elnöke) azok, akik életük nagy részét itt élték le és ma is itt élnek közöttünk, azon munkálkodtak, hogy belőlünk ne vesszen ki a magyarság tudat, hogy majd mi is tovább adhassuk utódainknak.

   Csak egy kis figyelmesség ez részünkről, ami eltörpül mindazok mellett, amit ők tettek a hegyköziek közösségéért, köszönjük nekik, hiszen egy erős közösséget formáltak, egy olyat, amely mindig megmutatta, még ha vannak is politikai nézeteltérések, azért a közösségért érdekeiért mindig össze tud fogni és közös erővel megoldani a felmerülő problémát.”- mondta Vitályos Barna.

belacet

to Hegyközcsatár és környéke
CSAK ENNYI

IN MEMORIAM BALOG BOTOND

Ki ne ismerte volna Boti tanár bácsit Hegyközcsatárban és
környékén? A tanár úr mint matematika tanár került a hegyközcsatári
iskolába a 70 - es évek elején és innen is ment nyugdíjba egy pár
évvel ezelőtt. A közelgő nyugdíjba vonulása előtt kiköltözött
feleségével Hegyközcsatárba a szép és tiszta levegős falusi
környezetbe, hiszen a túrák és a kirándulások megszállottja volt a
tanári és pedagógusi pályája mellett. Több generációt tanított, vitt
kirándulni, sőt sok esetben kimentek matekozni a közeli legelőre
diákjaival, hiszen ő tudatában volt annak, hogy a matematika, de más
tantárgyak fárasztó mivoltát enyhíti a zöldellő természet. A
gyerekeknek csak Boti tanár bácsi volt, aki szerette őket és
megpróbálta átadni sokak számára a matematika rejtélyeit. A tanár
kollégái is szerették, hiszen mindig vidáman jókedvvel érkezett
reggelente az óráira, humoros bemondásai sokak arcára csalt mosolyt.
Alig egy hónapja kapta meg a hegyközcsatári Önkormányzat által
létrehozott Életműdíjat a községben kifejtett odaadó oktatói
tevékenységéért. Akkor még senki sem gondolta, hogy ilyen rövid ideig
nézegetheti a polcon azt az elismerést, amelyet Vitályos Barna
polgármester adott át számára. Akkor a meghatódottság és öröm együttes
hatása által mondott remegő hangon egy köszönömöt azoknak akik nem
felejtkeztek el munkásságáról. Az utóbbi évek magányosan teltek
számára, hiszen évekkel ezelőtt elvesztette élete párját aki mindig
segítő társa volt. A magányosságot nehéz elviselni az embernek, hiszen
nincs akivel megozd örömöd vagy éppen bánatod, talán ez is hozzájárult
Boti tanár bácsi hirtelen távozásához. Most fent a Teremtőjénél és
együtt a szeretett feleségével tekint le ránk, mindazokra akik
szerettük és tiszteltük, az egész Hegyközcsatár lakosaira, az
egyházközségek, önkormányzat, iskola munkaközösségére. Tiszteletére
szombaton délután 14 órai kezdettel megszólalnak a hegyközcsatári
református és római katolikus templomok harangjai. Nyugodj békében
Balog Botond, Boti tanár bácsi.