שיחה על הסוס הטרויאני בדמות הסמארטפונים והקידמה הטכנולוגית

מאת: לוקחים אחריות <achr...@outlook.co.il>

כמו שלך כנראה יהיה מרטיט לקרוא את זה. אבל זו האמת...

טרויה הייתה עיר מבצר בלתי חדירה.

לוחמיה העשויים ללא חת מוכנים היו למסור נפשם

בחירוף נפש במאבקם על המולדת.

עשר שנים רצופות בהם ניסו היוונים לכבוש את העיר לא הועילו.

אך רגע לפני נסיגה, נקטו היוונים ובראשם אודיסאוס את הצעד האחרון...

הם הציבו מחוץ לשערי העיר המבוצרת סוס עץ

ענק ומרשים והסתלקו על כל צבאם.

מה הרעיון? כבר תדע..

הטרויאנים שראו את הצבא היווני נסוג הסיקו כי

הסוס הגדול הוא מתנת האלים לרגל ניצחונם.

אנשי טרויה הכניסו את הסוס פנימה אל

העיר בתרועות ובמחולות ניצחון.

עם רדת הליל, בעוד העיר ישנה,

יצאו אודיסאוס וקבוצת לוחמיו המובחרים מבטן

סוס העץ החלולה, הציתו את העיר ופתחו את השערים לצבא היווני שחיכה במארב.

לאחר 10 שנים של מאבק עיקש,

טרויה נכבשה מבפנים ללא קרב..

מה לי ולמיתולוגיה יוונית אתה שואל?

לא על כיבוש טרויה ולא על מיתולוגיה יוונית באתי לדבר היום.

היום אני מדבר עלינו

את ספסלי בית המדרש פקדתי במשך 7 שנים תמימות.

את עולם הישיבות אני מכיר היטב ומבפנים.

את העוצמה והשמירה על הגחלת בכל מחיר.

את לוחמי האור, המוסר והמורשת שעושים

לילות כימים בלימוד ובשקידה על התורה

בהגנה ובטיפוח התרבות היהודית העתיקה והמפוארת.

אבל גם אני יחד עם רבבות תלמידי הישיבות והמכינות הייתי עד

לחדירת הסוס הטרויאני המרשים בדמות

הסמרטפונים והקידמה הטכנולוגית

שנכנסו אחר כבוד להיכלי בית המדרש בכיסים, בבוקסות ובתיקים.

גם אני כמו רוב אנשי שלומנו אולחשתי...

לא שמתי לב איך מתוך המכשיר המתקדם והחדיש

יוצאים חילייו של השטן בעצמו דרך אתרי הזימה

ומשחיתים כל חלקה טובה.

אך כשקלטנו מה קורה,

במידה מסויימת זה כבר היה מאוחר...

שנים שלא הייתה מודעות לתוכנות סינון והגנה.

המכשיר החכם כבר היה בכל כיס, ומשנה לשנה

התחילו להופיע הנזקים הרוחניים, התרבותיים

והנפשיים שגרמה הפורנוגרפיה.

על תופעת הפורנוגרפיה וההתמודדות איתה בקרב

בני הישיבות אני משוחח בפודקאסט עם הפסיכולוג

נועם לב

(דוקטורנט בנושא התמודדות בני ישיבות
עם פורנוגרפיה)

יחד, אנחנו מעמיקים בנושא הטעון והמורכב כל כך. ומשתדלים

להביא כוח לנלחמים יום יום על טהרתו של העם היהודי,

לשומרי ומבעירי הגחלת – בני הישיבות.

הצטרף אלינו לפרק מיוחד, מרטיט ומעורר

תקווה בפודקאסט ׳המסך שביננו׳

קח אותי אל הפרק:

דרך ספוטיפי: https://rb.gy/rnumpr

דרך יוטיוב: https://rb.gy/kvrhne

שומר עליך ברשת

איתי שאוליאן

מנהל ארגון לוקחים אחריות
מאמן ומרצה להתפתחות אישית
מחבר ספר "הסטורי שלי"
מייסד ומנהל קבוצות "חזקים ברשת"

נ.ב

אם הפסדת את הפרק הראשון של הפודקאסט ׳מחיר ההסתרה׳

תוכל להגיע אליו מיד בלחיצה כאן

--
קיבלת הודעה זו כיוון שנרשמת לקבוצת "יהדות".
אנא הפץ מאמר זה בקרב חבריך וידידיך והמלץ בפניהם להצטרף לקבוצה.