Radionica funkcionalnog programiranja

andrij...@gmail.com

to haklab
Zdravo,

Planiramo da napravimo novu radionicu u HKLBGD-u. Radionica će biti o funkcionalnom programiranju. Tačnije, bazira se na koncepte funkcionalnog programiranja kroz mnoge programske jezike. Koncepte ćemo prvo prikazivati u programskom jeziku Haskell, te ćemo onda probati da iste koncepte iskoristimo u ostalim programskim jezicima (Python, C++, Vaš omiljeni jezik...).

Prva radionica će se održati sredinom novembra (najverovatnije od 11.11.2022.). Radionice će se održavati jednom nedoljno do kraja 2022. godine. Ako bude bilo interesovanja radionicu nastavljamo i u 2023. godini.

Kako bi stekli uvid u Vaša interesovanja i bolje osmislili radionicu molim Vas da popunite kratak upitnik.

Pozdrav,
Andrija

Andrija Urosevic

to haklab

Zdravo svima,

Prva radionica funkcionalnog programiranja će se održati 11.11.2022. sa početkom od 15:30 u HKLBGD-u.

Upoznaćemo se sa osnovnim konceptima funkcionalnog programiranja kroz programski jezik Haskell. Potrebno predznanje uključuje osnovne programiranja u bilo kom jeziku. Bilo bi lepo da svako ponese svoj računar.

Pozdrav,
Andrija

Marko Rajcic

to haklab, Andrija Urosevic
Cao,

Mozda ne bi bilo lose da postoji neka agenda - neki grubi plan, nesto nalik koje nedelje bi se obradjivao koji programski jezik?

Pozdrav,
Marko

To view this discussion on the web visit

Andrija Urosevic

to Marko Rajcic, haklab
Trenutno ne postoji plan po nedeljama, jer ne znam koliko će se ljudi angažovati i kako će radionica teći. Naravno, svaka nedelja ima spisak tema koje će se obrađivati. Odabir liste tema za datu nedelju, biram na osnovu prethodne nedelje. Svakako kroz dve/tri nedelja planiram da napravim plan za kompletnu radionicu. Plan će biti blagovremeno objavljen. Plan neće biti podeljen na programske jezike, već će biti podeljen po konceptima funkcionalnog programiranja. To znači da ću ja pokazati taj koncept najpre kroz Haskell, a onda potencijalno i kroz Python i C++. Što se ostalih jezika tiče, tu ne mogu da kažem da sam dovoljno kompetentan, te se taj deo ostavlja ostalim članovima radionice da samostalno ili u manjoj grupi implementiraju koncept u nekom programskom jeziku po želji. Onda to sve okačimo na github, da bude dostupno i ljudima koji nisu bili u mogućnosti da prisustvuju radionici.

Pozdrav,
Andrija

Andrija Urosevic

to haklab
Github repo sa materijalima: https://github.com/AndrijaAda99/fp_hklbgd

Pozdrav,
Andrija

Andrija Vranić

to Andrija Urosevic, haklab
pozdrav imenjače!
ima li mogućnosti za uključivanje strima, za nas koji smo geographically challenged?

Andrija Urosevic

to Andrija Vranić, haklab
To će biti težak posao iz više razloga. Prvi razlog je zvuk, jer ljudi u lab-u pričaju sa različitih lokacija te se 90% toga neće čuti. Takođe, ja se krećem, koristim tablu, pokazujem rukama... To je sve veoma teško preneti online. Šta mogu da uradim jeste da napišem opširnije materijale, a ne samo da navodim pojmove kako je to bilo do sada.

Žao mi je što ne mogu bolje da pomognem, ali ideja ove radionice je bili baš okupljanje u lab-u kako je to bilo nekada. Kada bi postojala online varijanta niko ne bi dolazio.

Pozdrav,
Andrija

Andrija Urosevic

to haklab
Zdravo svima,

Ove nedelje nastavljamo sa radionicom funkcionalnog programiranja od 16č, 19.11.2022. (u subotu).

Nastavljamo diskusiju sa prošle radionice o lenjosti, te na to dodajemo i priču o tipovima (osnovni, funkcijski, algebarski tipovi...) i funkcijama (karijevanje, patern mečing, parcijalna aplikacija, kompozicija,...). Ako bude bilo vremena počinjemo i sa nekim korisnim funkcijama višeg reda.

Pozdrav,
Andrija

Andrija Urosevic

to haklab
Zdravo svima,

Ove nedelje radionica funkcionalnog programiranja počinje od 15č, 3.12.2022. (u subotu).

Nastavljamo sa funkcijama višeg reda i koristimo ih u drugim programskim jezicima (C++, Python,...). Na to dodajemo lambda funkcije, klase tipova (Naše klase, Show, Read, Maybe, Either, Functor...).

Pozdrav,
Andrija

deejan....@gmail.com

to haklab

Zdravo svima,

Prošli vikend nije bilo radionice Funkcionalnog Programiranja, ali održaću ja sutra u sreda 14.12. od 17:30 radionicu FP u Python-u.

Teme koje planiram sutra da pređem su:

  • lambda functions,
  • lazy iterators,
  • generators,