Rejestracja Hakierspejs Łódź - wstępny research

已查看 49 次
跳至第一个未读帖子

Martyna Kołosowska

未读,
2020年4月20日 09:16:012020/4/20
收件人 hackers...@googlegroups.com
Cześć.

Piszę w imieniu organizacji Hakierspejs Łódź.

Robimy wstępny research w temacie sformalizowania grupy i wszystkich kwestii prawnych (rejestracja, księgowość). Na ten moment mamy kilku, może kilkunastu, członków i totalny burdel w rozumieniu prawa.

W związku z tym mamy dwie prośby:

1. Chcielibyśmy usłyszeć historię Waszego powstania (od pierwszych kontaktów po rejestrację i znalezienie miejsca),
2. Potrzebujemy informacji lub porady na temat tego, jak założyć stowarzyszenie, jakie musimy spełnić wymogi i do czego wtedy jesteśmy zobowiązani.

Słyszałam np, że będzie nas obowiązywać księgowość - i tutaj pytanie - wystarczy uproszczona, czy lepiej pełna?

Gdzie moglibyśmy zasięgnąć pomocy/porady w tym temacie?

Jeszcze jedno pytanie: orientujecie się, w jaki sposób HSy w
Polsce są finansowane, tj. ile % funduszy pochodzi z nie-standardowej
składki (powiększone/pomniejszone) oraz ze źródeł innych niż składki?
Chcielibyśmy wiedzieć, w co mierzymy, i, ewentualnie, jak to osiągnąć.

Dzięki,
Marti

Szymon Reiter

未读,
2020年4月20日 13:58:182020/4/20
收件人 hackers...@googlegroups.com

Cześć!

Mamy aktualnie małe urwanie głowy, ale chętnie się z Wami skonferencjujemy np.na zoomie w jakiejś niedalekiej przyszłości.

Sorry za brak odpowiedzi na poprzednie maile.

W dniu 16.04.2020 o 20:30, Martyna Kołosowska pisze:
--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Hackerspace KRK” w Grupach dyskusyjnych Google.
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na hackerspace-k...@googlegroups.com.

Kamil Gałuszka

未读,
2020年4月21日 05:30:452020/4/21
收件人 hackers...@googlegroups.com
Cześć,

Co prawda podpowiem coś z Hackerspace Silesia a nie Krakowa, to tylko parę rad jak byłem jeszcze w zarządzie (2 lata temu). Może coś z tego się przyda wam (zaznaczam, że niektóre informacje mogą być nieaktualne):

Jeszcze jedno pytanie: orientujecie się, w jaki sposób HSy w
Polsce są finansowane, tj. ile % funduszy pochodzi z nie-standardowej
składki (powiększone/pomniejszone) oraz ze źródeł innych niż składki?

My publikujemy nasze finanse publicznie:
https://finanse.hs-silesia.pl/

Jak zapewne widzicie, utrzymujemy się w 80-90% z składek. Czasami wpadają jakieś darowizny, ale nie jest to główne źródło dochodu.

My mamy formułę Pay What You Want (16 zł bezrobotni/studenci). 32/64/128 zł do wyboru dla członków.

Może to będzie dla was jakaś pomoc. Przejrzystość finansowa moim zdaniem jest bardzo na plus, bo wszyscy członkowie stowarzyszenia rozumieją w jakiej kondycji finansowej jest stowarzyszenie i ucina to wszelkie niedomówienia. ( Tutaj pozdrawiam Firemark za zrobienie strony i parsera do naszego banku który produkuje te piękne podsumowania ;) ).

Słyszałam np, że będzie nas obowiązywać księgowość - i tutaj pytanie - wystarczy uproszczona, czy lepiej pełna?

Są trzy:
  • księgowość pełna, czyli prowadzona za pomocą księgi głównej, według ustalonego planu kont.
  • księgowość uproszczona - "jednostka mała", “jednostka mikro” (od 2017: “jednostka NGO”).
  • uproszczona ewidencja przychodów i kosztów (nie jest to książka przychodów i rozchodów).
Jeśli nie planujecie prowadzić działalności gospodarczej to bez problemu możecie prowadzić uproszczoną ewidencję przychodów i kosztów. Hackerspace Silesia nie prowadzi działalności gospodarczej i posługuje się tą ostatnią o ile dobrze pamiętam.

Jest to moim zdaniem najmniej biurokratyczna forma, poza sprawozdaniem do US (nie wiem czy dalej jest wymagane),  CIT i walnym zgromadzeniu które podejmuje uchwały (wybór nowego zarządu itd.), zasadniczo nie ma wiele więcej obowiązków. W naszym wypadku było jeszcze sprawozdanie do miasta, ze względu na to, że wygraliśmy lokal w konkursie "Lokal na Kulturę".

2. Potrzebujemy informacji lub porady na temat tego, jak założyć stowarzyszenie, jakie musimy spełnić wymogi i do czego wtedy jesteśmy zobowiązani.

Jeśli cokolwiek mogę tutaj polecić najczęściej miasta prowadzą punkty takie jak "Centrum Organizacji Pozarządowych" czy "miasto XYZ Centrum Obywatelskie". Są tą ośrodki gdzie najczęściej możecie otrzymać bezpłatną pomoc prawną i merytoryczną przy zakładaniu i prowadzeniu stowarzyszenia.

U nas COP (Centrum Organizacji Pozarządowych) w Katowicach był nieocenionym źródłem pomocy i informacji. Wspierali nas bardzo i tutaj serdeczne pozdrowienia dla Irenki z COPu. Naprawdę nam niesamowicie pomogła w tamtym czasie.

Jeśli są u was jacyś sensowni ludzie w COP / CO uderzajcie do nich. Bardzo często służą pomocą i dają wiele potrzebnych merytorycznych uwag które pozwolą wam podejmować lepsze decyzje. Poinformują was też o możliwych konkursach czy grantach w których możecie złożyć wnioski i pozyskać finansowanie na działalność.

Wiem, że to brzmi sporo jak reklama, ale COP w Katowicach był z mojego punktu widzenia niesamowitym wsparciem i pomocą przy prowadzeniu Stowarzyszenia.

Pozdrawiam
Kamil

Ida Bzowska

未读,
2020年4月21日 08:57:472020/4/21
收件人 hackers...@googlegroups.com
Marto, czy zastanawialiście się nad współpracą z inną inicjatywą (przynajmniej na początku, gdy jeszcze nie wszystko jest pięknie i gładko i człowiekowi przydałaby się jakaś pomoc od ludzi bardziej doświadczonych)? Myślę tutaj konkretnie o JUG Łódź, który jest stowarzyszeniem, działa dobrych kilka lat, robi konferencje i bardzo fajnie ogarnia lokalną społeczność (nie tylko javową).

λPozdro
Ida Bzowska

--
[...]

d33...@gmail.com

未读,
2020年5月14日 08:27:042020/5/14
收件人 Hackerspace KRK
Bardzo dziękuję za tę odpowiedź! :) Odpisuję inline:

W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 09:30:45 UTC użytkownik Kamil Gałuszka napisał:
[...]

Wow! Dzięki za ten dashboard - pozwala zerknąć na to jak zarządzacie pieniędzmi. Intryguje mnie parę spraw:

1. 16zł to bardzo niska składka - dużo osób tak płaci? Z dashboardu nie potrafiłem wykminić jak wygląda rozkład.

[...]

2. Widzę jednocześnie, że księgujecie dochody z warsztatów - można to robić kiedy ma się wersję księgowości bez działalności gospodarczej?

[...]

Czyli wychodzi na to, że powinniśmy zacieśnić współpracę z Centrum OPUS w Łodzi.

Dzięki jeszcze raz za tego maila!

d33...@gmail.com

未读,
2020年5月14日 08:27:042020/5/14
收件人 Hackerspace KRK
Hej,

Pozwolę sobie przejmąć temat w imieniu Martyny :) Żeby zachować ciągłość wątków, odpowiem każdemu oddzielnie. Jesli to nieeleganckie, proszę mi zwrócić uwagę ;)

> Marto, czy zastanawialiście się nad współpracą z inną inicjatywą (przynajmniej na początku, gdy jeszcze nie wszystko jest pięknie i gładko i człowiekowi przydałaby się jakaś pomoc od ludzi bardziej doświadczonych)? Myślę tutaj konkretnie o JUG Łódź, który jest stowarzyszeniem, działa dobrych kilka lat, robi konferencje i bardzo fajnie ogarnia lokalną społeczność (nie tylko javową).

Bardzo chętnie, przyda nam się pomoc kogoś z tego samego miasta. Orientujesz się może jakie inne stowarzyszenia o profilu IT funkcjonują w Łodzi?

Ida Bzowska

未读,
2020年5月15日 05:02:532020/5/15
收件人 hackers...@googlegroups.com
Hej,

Trudno mi powiedzieć, znam tylko JUG Łódź http://www.krs-online.com.pl/stowarzyszenie-jug-lodz-krs-710945.html
Z tego co się orientuję devldz nie ma ciała prawnego, meetjs także, nie wiem jak ten flutter, co to ostatnio wymyślili :P

λPozdro
Ida Bzowska

--
[...]

2020年5月20日 11:16:382020/5/20
[...]

To jest na tyle na ile się domyślam mniejszość. Nie posiadam jednak twardych danych, jednak za czasu jak byłem w zarządzie to było wtedy tylko jedna osoba na takiej składce o ile pamiętam prawidłowo. Większość składkowiczów to raczej 32/64 PLN

2. Widzę jednocześnie, że księgujecie dochody z warsztatów - można to robić kiedy ma się wersję księgowości bez działalności gospodarczej?

Tak, możecie musicie to tylko wyszczególnić w statucie, tutaj nasz PR z zmianami do odpłatnej działalności w statucie:
https://github.com/hackerspace-silesia/statut/pull/5/files

Warsztaty takowe jednakowo nie mogą być nastawione na zysk a na pokrycie kosztów działalności statutowej.

Pozdrawiam
Kamil
回复全部
回复作者