You do not have permission to delete messages in this group
Copy link
Report message
Show original message
Either email addresses are anonymous for this group or you need the view member email addresses permission to view the original message
to guz...@googlegroups.com, habero...@googlegroups.com, globa...@googlegroups.com
Yine " Ne hızlı geçti! Bir yılı daha
devirdik işte. " derken arkamızı döndüğümüzde neler görüyoruz geride?
Yüzümüzde tebessüm yaratan anlar var mı, diğerlerinden bu yılı farklı
kılan anlamlar var mı? Bu yıla gerçekten damgasını vuracak birkaç
anımız varsa ve bundan yıllar sonra " Yıl 2006…Nasıl da …" diye
başlayan cümleler kurabileceksek şanslı saymalıyız kendimizi.
Ülke
içinde yaşadığımız birçok haberden etkilendik belki de. Çelişkileri
düşündük. Gazeteler, televizyonlar yine birçok manzarayı ve birçok
gerçeği taşıdı evimize. Ne sahneler gördük ve düşündük… Bazen
milletimizin halini öylece seyrediverdik bazen tartıştık durduk.
İşimizle
ilgili sorunlarla karşılaştık. Bazen çözdük bazen zorda kaldık.
Rekabeti gördük. Kıskandık belki de. Memnun olmadık her sabah işe
gelmekten ama mesai sonrası sevinçle dağıldık ayrı ayrı. Daha günün
başında " Akşam olsa da gitsek!" derken bazen o gün kendimiz için ne
yaptığımızı bilemeden uyuyakaldık koltuk üzerinde. Bazen iş hayatımızı
at yarışlarına benzettik. İlk sıradaki atın önü açıktı ama arkadan
gelen iki atın önü öndekinden toz dumandı. Kısmen kapalıydı önleri. Ve
bu yüzden biraz olsun önde yer almak istedik. Kimimiz birçok bilgiyi
ekledi kendine, kimimiz çalışmalarında beklenilmeyen performans
gösterdi kimi ise bir sonra ki yıla aktardı beklentilerini.
Ve
hayatımız sadece bir yönden oluşmuyordu. Bazen fiziksel bazen duygusal
ve bazen görsel beynimizi kullandık her şeye karşı. Üşüdük ısınmak
istedik. Farklı şartlara uyum gösterdik. Hayaller kurduk-canlandırdık
kafamızda her şeyi. Bazen düşündüğümüzün çok daha üstünde olduğumuzu
fark ettik ya da tam tersi altındaydık. Bu yıl belki de geçmiş
deneyimlerimizle hareket ettik aynı hataları yapmadık daha güçlü olduk
zorlukların karşısında. Geçmişimizden korktuk ama geleceğin de bir
parçası olmak istedik. Geçmişimizden korkarak set çektik istediğimiz
şeylere ve farkında olmadan yarınımızı ipotekledik.
Özel
hayatımıza birçok şeye sığdırdık. Gitmek isteyene "kal" diyemedik.
Yaşadığımız birçok güzelliğin sonu zorunlu getirilince yaşananlara
"yalan mıydı" diye sorduk, cevap alamadık. Gölgeleri asılları ile
kıyaslayarak yanlışlar yaptık. Geçmişin gölgesinde kaldık gerçekleri
göremedik. Kendimizle ilgili birçok şeyi aşarak yaşadığımız
güzellikleri devam ettirebilmek için çok zorladık belki de şansımızı.
En çok da paylaştıklarımız iz bıraktı yüreğimizde. Bazen dar geldi her
yer, duramadık hiçbir yerde. Kalabalık ortamlarda öylesine yalnız
kaldık ki ne dinleyebildik ne konuşabildik. Her gece ama her gece
farklı saat dilimlerinde aynı rüyaları gördük. Her sabah uyandığımızda
"çık artık hayatımdan" dedik. Ve bazen ayaklarımız yere basmadı.
Midyeler topladık denizden. Yazın uzun akşamlarında uzun uzun oturduk
canımız hiç ama hiç kalkmak istemedi olduğumuz yerden. Manzaranın en
güzel olduğu yollardan geçtik. Hayaller kurduk. Yaşayamayacağımızı
sandığımız anları yaşadık. Tüm yaşananlara anlamlar yükledik.
Şarkılarımız
oldu. En mutlu, en çılgın, en bunalım anlara imza atan şarkıları
söyledik. İçlerinden en çok beğendiğimizi belki de defalarca dinledik.
Şarkımızı seçtik ve o şarkılarda hep bir şeyler film şeridi gibi geçti
önümüzden. Ya devam ediyorduk yaşamaya ya da anıyorduk geri kalan
izleri saygıyla.
Yaşamanın sorumluluğunu üstlenenler ve bu
cesareti gösterenler istedikleri gibi bir yılı oluşturabildiler. Kendi
önüne engel koymadan kendinin en büyük destekçisi olanlar mutlu
oldular.
Siz en iyisi bu yıl, sevdiğiniz işi yapın ve mutlu olduğunuz insanlarla olun. Bırakın zamanı o zaten akacak yolunda su gibi…