Školní Google účet + Family Link + Xiaomi

budo74

Oct 26, 2020, 3:25:20 PM10/26/20
to GUG.cz
Ahoj. Obracím se na Vás s žádostí o radu. Syn (10 let) má mobil Xiaomi. V jeho soukromém Google účtu pro tento účel založeném je zadáno jeho skutečné datum narození a na mobilu je nainstalována aplikace Family link. Z důvodu bezpečnějšího obsahu a kontroly a nastavení využívání aplikací.

Na jaře škola založila dětem školní google účty ve formátu jmeno.p...@nazevskoly.cz.
Do těchto emailů komunikují učitelé termíny online hodin (apliakace meet), tedy je to pak propojeno i na kalendář se školním účtem spojený. Také někteří učitelé natáčejí instrukce na youtube. Které je soukromému google účtu díky věku a family linku znepřístupněné.

Potřebuji tedy do jeho mobilu (Xiaomi) přidat školní google účet. Bohužel se to ale nedaří. Zpočátku mne family link vyzve k zadání mého hesla jako rodiče (heslo k mému google účtu) v klasické google grafice. Po zadání hesla však na mne synův mobil vyzve k zadání hesla znovu, ovšem má to 3 háčky:
  1. nabízí mi to jen numerickou klávesnici
  2. není to google grafika
  3. přes tento krok se nelze dostat  tedy školní účet nelze do synova mobilu přidat.
Celé mi to připadá podezřelé a nevím, zda tuto nepřekonatelnou komplikaci způsobuje Family Link (do svého mobilu jsem synův školní účet bez potíží přidal) anebo zda se v tom druhém kroku avizovaném jako "potvrzení hesla" pokouší Xiaomi ze mne vytáhnout moje heslo k mému Google účtu.

Můžete prosím poradit, jak situaci vyřešit?

Potřebuji, aby synovi na jeho mobil chodily školní emaily systémem push oznámení a odznaků na aplikacích aniž by se musel někam ručně (např. přes aplikaci Opera mini) přihlašovat. Protože to prostě dělat nebude a já od něj potřebuju, aby se naučil mobil používat nejen na hra a kraviny, ale také k samostatné školní práci. Zejména teď, kdy bude studium přeneseno ještě nějakou domu z velké části do kompetencí rodičů.

Děkuji za rady a náměty.