HERKES BİRBİRİNE İLETSİN LÜTFEN BU OLAY BURSA DA GERÇEKLEŞTİ PRF.DR.MEHMET OKAN DA TIP FAK. DE

0 views
Skip to first unread message

here we go again here we go again

unread,
Jun 10, 2009, 7:10:07 AM6/10/09
to







>
> HERKES BİRBİRİNE İLETSİN LÜTFEN BU OLAY BURSA DA GERÇEKLEŞTİ. PRF.DR.MEHMET
> OKAN DA TIP FAK. DE
>
>
> *Çocuğu olanlar dikkat*
> *
> Merhaba,
> Başımızdan geçen kötü bir olayı sizinle paylaşmak ve sizlerinde nedenleri
> hakkında dikkatli olmanız konusunda uyarmak istedim.
>
> 12 Eylül sabahı 10 yaşındaki oğlum yatağından kalktıktan 10 dakika
> sonra lavabo'nun önünde kriz geçirdi. Yerde vucudu kaskatı iken
> titremelerle birlikte, göz bebekleri kayboldu, nefes zorluğu, ağızda
> köpürmeler. Hemen acile kaldırıldı. Yapılan tastlerden sonra konulan teşhis
> sara (epilepsi) idi. İlaç tedavisine başlandı. Daha şoku üzerimizden
> atamadan 9 gün sonra 21 Eylül sabahı 07:00 de oğlum benim yanımda yatakta
> iken yine kriz geçirdi. İlk müdehaleyi yaptıktan sonra bu sefer Fakülteye
> gittik. Orada da yeniden tetkikler yapıldı. Teşhis aynı idi. Bizdeki
> belirtilere göre 8-14 yaşındaki çocuklarda görülebilen bir sara çeşidi imiş.
>
> Kullanılan ilaç 20-21 gün sonra beyne ulaştığı için, beyin henüz ilaçtan
> fayda görmeye başlamamış idi.
>
> Araştırmalarımıza göre ve bu konuda en iyisi olduğunu öğrendiğimiz
> Fakültedeki profesör'den ( Mehmet Okan) randevu almıştık. Dün yapılan
> görüşme ve muayeneden sonra hocanın bize (sizlere de) dikkat etmemiz
> gereken konular şunlar idi.
>
> Epilepsi'yi tetikleyen unsurlar 50 Hertz TV' ve Monitörlerdeki resim
> kaymalarını çocuk beyni daha kolay algılayayıp, beyin, istem dışı bu
> atlamaları takip ettiği için yoruluyormuş. Yorulan beyin daha sonra bir
> boşalma isteğiyle vucuda nöbet geçirtiyormuş. Bu nedenle mümkünse 50 Hertz
> üzerindeki cihaz kullanımı. (Avrupa'da 60 Hertz altında TV üretilmesi
> yasaklanmış.)
> Oğlum bu yaz hemen hemen her gün saatlerce playstation ve yanındaki Bilg50
> hertz olan TV'de playstation ve bilgisayar'da oyun oynadı. Bir çok
> arkadaşımın çocuğu, yeğeni de aynı durumda olduğu için bu maili
> hazırlayarak uyarmak istedim.
>
> Tetiklemeyi yapan diğer bir unsur *'kafein' yani Kola*. Profesör çocukların
>
> beyni için kolanın çok zararlı olduğunu belirtti. Kafeinli içeceklerden
> özellikle kola ve enerji içeceklerinden çocukları uzak tutun dedi.
>
> Tetiklemeyi yapan bir diğer unsur da yanıp sönen ışıklar, yani disko
> ışıkları. Bu ışıkları evde karanlıkta veya loş ışıkta izlenilen Tv veya
> bilgisayar oyunları oluşturuyor. Tv' yi en az 3 metre ve aydınlık ortamda
> izlenmesini ve özellikle söyledi hoca. Bilgisayarı ise günde en fazla 20
> dakika ile sınırladı. **
> **
> Son nöbetten sonra en az 2 yıl sürekli (kontrollü) ilaç kullanımı ile
> sorunun epeyce giderilebileceğ ini ve 14 yaşından sonra %96 oranında bir
> daha
> nöbet geçirilmeyeceğ ini belirtti.
>
> *
> Onur Girisgin
> Uludag Universitesi Veteriner Fakültesi
> Parazitoloji Anabilim Dali* *
> İyi çalışmalar,
>
>
>
>

ARKA_BAHÇE.jpg
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages