Τζάκια - καμινάδες και μπερδέματα...

Pluton

Καλημέρα σε όλους.
Είμαι στην διαδικασία αγοράς ενός διαμερίσματος , που βρίσκεται στην φάση
της αποπεράτωσης. Το διαμέρισμα βρίσκεται στον πρώτο όροφο διώροφης
οικοδομής , κατασκευασμένης απο μια τεχνική εταιρία.
Στα σχέδια του (παρά το ότι είναι μεγάλο , εμβαδού περίπου 170 τμ) δεν
προβλέπεται τζάκι.
Ρωτώντας λοιπόν τον εργολάβο για τζάκι (για την καμινάδα συγκεκριμένα) ,
κάτι που θεωρώ δεδομένο ότι θέλω να υπάρχει για να το αγοράσω , μου είπε ,
'θα σου απαντήσω αφού ρωτήσω τον αρχιτέκτονα και τον διαχειριστή'.
Πράγματι την επόμενη μέρα μου είπε ότι μπορεί να γίνει , αλλά να περνά απο
το τάδε μέρος να είναι ανοξείδωτη κλπ. Όλα αυτά προφορικά (κάτι που σήμερα
δεν αρνείται ο εργολάβος)
Έδωσα προκαταβολή.
Μετά απο προτροπή δικών μου ανθρώπων , έκανα κίνηση να φτιάξω την καμινάδα
πριν το οριστικό συμβόλαιο (που υπογράφεται τον επόμενο μήνα , με το
τελείωμα των εργασιών αποπεράτωσης , καλώς εχόντων των πραγμάτων).
Και εδώ είναι που αρχίζει το πρόβλημα.
Ο απο πάνω λεει ότι δεν θέλει να περνά η καμινάδα απο τον τοίχο του , ότι
δεν είναι όμορφη , ότι δεν προβλέπεται απο τα σχέδια κλπ
- Ερώτηση = Είναι ο εξωτερικός τοίχος ενός κτιρίου , ιδιωτικός τού κάθε
διαμερίσματος που είναι απο μέσα ή κοινόχρηστος?
- Τι μπορώ ή καλύτερα τι πρέπει και τι είναι σωστό να κάνω εγώ?
- Ποια διαδικασία μπορώ να κάνω στην πολεοδομία , για να γίνει νόμιμη την
καμινάδα μου? Αν γίνεται αυτό φυσικά.
- Είναι θέμα γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών της πολυκατοικίας (περίπου
40 ιδιοκτησίες συνολικά) να μου επιτρέψουν?
- Είναι θέμα διαχειριστή?

Στο κτίριο μόνο το 'δικό' μου διαμέρισμα δεν έχει τελειώσει ακόμα. Τα
υπόλοιπα έχουν ήδη πουληθεί.

Ευχαριστώ

λύσις

In article <1102928522.100500@athnrd02>,
"Pluton" <pulhe...@hotmail.com> wrote:

> [...]

>- Είναι θέμα γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών της πολυκατοικίας (περίπου
>40 ιδιοκτησίες συνολικά) να μου επιτρέψουν?

Asxeto: 40 idiokthtes se diwrofo?!?

Pluton

> Asxeto: 40 idiokthtes se diwrofo?!?

:-) Μικρό σε ύψος μεν , απλωμένο σε εμβαδόν δε.
Πρόκειται για μεγάλο συγκρότημα 2 κτιρίων (με κοινό χώρο - παρκάκι , κοινό
λεβητοστάσιο , κοινή δεξαμενή νερού κλπ). Μέσα σε αυτά βάζω και τα μαγαζιά
και γραφεία του ισογείου (άρα μπορείς να το πεις 3 επιπέδων).

Υ.σ. = 43 αν δεν κάνω λάθος

Fani

Λοιπόν...

Επειδή πέρασα τα ίδια πριν 5 χρόνια...Απο τη στιγμή που δεν υπάρχει στο
σχέδιο, θεωρείται παράνομη κάθε ενέργεια κατασκευής καμινάδας. Εδώ το
κλιματιστικό θεωρείται παράνομο! Ο μόνος τρόπος να καταφέρεις να την κάνεις,
είναι να συμφωνήσει ο πάνω από εσένα και πάλι θα έχεις το φόβο μήπως καλέσει
την πολεοδομία ανα πάσα στιγμή (φαντάσου να μαλώσετε για κάτι άσχετο και να
σου εμφανιστεί η πολεοδομία για το τζάκι!)
Ο εξωτερικός τοίχος είναι κοινόχρηστος. Αν πάτε να τον βάψετε, για
παράδειγμα, όλοι θα πληρώσετε στα κοινόχρηστα.
Η πολεοδομία θέλει νέα σχέδια, έγκριση κτλ. Είναι μια χρονοβόρα και πολύ
δύσκολη διαδικασία.
Ο διαχειριστής δεν έχει καμμία σχέση.

Σε τελική ανάλυση: πόσο πολύ θέλεις το τζάκι? Τόσο ώστε να μην πάρεις το
διαμέρισμα? Το μόνο σίγουρο είναι ότι άν από τώρα άρχισε ο από πάνω το
βιολί, δεν υπάρχει περίπτωση να ηρεμήσεις. ¶ν πάλι το θέλεις τόσο το τζάκι,
μια λύση είναι το "ψεύτικο" (με γκάζι, χωρίς καμινάδα) ή ένα σπίτι που ήδη
έχει καμινάδα στα σχέδια ή τελευταίος όροφος ή ο ιδιοκτήτης του σπιτιού που
θα αγοράσεις να είναι ο από πάνω και να γραφτεί στο συμβόλαιο ότι αυτός ή οι
μετέπειτα πιθανοί αγοραστές θα ανεχθούν τη διέλευση καμινάδας (κάτι που
τελικά έκανα και εγώ...)

Καλή τύχη.

"Pluton" <pulhe...@hotmail.com> wrote in message

kost...@gmail.com

Το τζάκι μας είναι ένα ιδιαίτερο κομμάτι του σπιτιού. Όλοι απολαμβάνουμε να καθόμαστε γύρω από αυτό το χειμώνα είτε μόνοι μας, είτε με τους φίλους μας και με την οικογένειά μας. Εκτός από τη θερμότητα το τζάκι αναδίδει μία αίσθηση θαλπωρής και ηρεμίας. Το να κάτσουμε μπροστά από αυτό διαβάζοντας ένα βιβλίο είτε μιλώντας με την οικογένειά μας μπορεί να μας χαλαρώσει από μία πραγματικά δύσκολη μέρα.

Είναι όμως γεγονός ότι πολλά σπίτια διαθέτουν τζάκια αρκετά παλιάς κατασκευής όπως είναι άλλωστε και οι περισσότερες οικοδομές στην Ελλάδα. Το τζάκι λοιπόν σε ένα σπίτι μπορεί να μην έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ ή μπορεί να έχει χρόνια να λειτουργήσει .. Αν λοιπόν θέλετε να το ανάψετε μετά από αρκετά χρόνια τότε το σίγουρο είναι ότι θα συναντήσετε διάφορα προβλήματα. Αυτά μπορεί να είναι είτε πιο απλά είτε πιο σοβαρά και ανάλογα με την πολυπλοκότητά τους εξαρτάται αν θα τα καταφέρετε να τα επιλύσετε μόνοι σας ή όχι.

Αν έχει φράξει η καμινάδα σας ή αν δεν γίνεται καλός εξαερισμός του τζακιού τότε το πιθανότερο είναι ότι θα αναγκαστείτε να φωνάξετε κάποιον ειδικό προκειμένου να ελέγξει το πρόβλημα και να κάνει τις κατάλληλες εργασίες ώστε να μπορέσει να αποκαταστήσει τη λειτουργία του. Μπορεί η επισκευή του να είναι ακριβή αλλά το σίγουρο είναι ότι αξίζει να πληρώσετε αυτά τα χρήματα μία φορά και να μπορείτε στο μέλλον να χρησιμοποιείτε άνετα το τζάκι σας και να το χαίρεστε και εσείς και η οικογένεια σας.