2020 рік різних дат.

Andrew Grigorenko

to Фонд Генерала Петра Григоренка

2020 рік різних дат.

Колись в дитинстві мені здавалося, що 21 століття знаходиться десь в туманному майбутньому, а 19 - в далекому минулому. Проте з віком все тимчасові масштаби як би звузилися. 21 століття не тільки прийшло, але вже відрахувало свою п'яту частину. З іншого боку, 19 сторіччя не стало здаватися таким вже далеким, тим більше, що мій покійний тесть народився і став дорослим в 19 столітті.

Історичні події теж зазнали змінену перспективу. У дитинстві тільки Друга Світова війна була близькою історичною подією не тільки тому, що я народився через два дні після її закінчення, але і тому що та війна прокотилася по моїй родині: мій батько, мати і старший брат були ветеранами Другої Світової.

Зрозуміло, що в дитинстві я ще не розумів, що Друга Світова Війна була історичним вододілом двох епох.

Я не беруся стверджувати, що після жахів і барбарізма Другої Світової Війни людство стало гуманнішим. Одне тільки безперечно, що злочини проти людства стали юридично карані, тільки євреям і ромам довелося заплатити за це непомірно високу ціну.

Іншим досягненням Другої Світової Війни було крах двох тоталітарних режимів: фашистського (Італія) і нацистського (Німеччина). Однак одночасно війна дала можливість встановити комуністичні тоталітарні режими в Східній Європі і більшої частини Азії. Міжнародного засудження комуністичного тоталітаризму не відбулося, і сто мільйонів убитих цими режимами поки не дочекалися справедливості.

Поточний 2020 рік - рік ювілеїв, пов'язаних із Другою Світовою Війною. Тільки що світ відзначив 75 річницю визволення Аушвіца (Освенціма). Потім настає 75 річниця розгрому нацистської Німеччини. А на закінчення буде відзначено ураження Японії і закінчення Другої Світової Війни.

Сумно тільки що всі ці ювілеї будуть супроводжуватися пихатими промовами і безсоромною спекуляцією всякого роду пропагандистів.

Так вже вийшло, що цей рік різних ювілеїв збігається з ювілеями в моїй родині.

Лютий це перший ювілейний місяць, що відкривається сорокаріччям моєї старшої дочки Тетяни. Наступним ювілеєм буде сорокаріччя чоловіка Тетяни П'єра Едуарда Дюмора. Моя внучка Каліпсо відзначатиме перший рік свого життя, а онук Орфей - своє п'ятиріччя.

У цьому році моя дорога дружина Мері і я будемо відзначати золотий ювілей нашого подружнього життя.

І вже коли я примудрився опинитися ровесником закінчення Другої Світової Війни, то зазначу одночасно своє сімдесятип’ятиріччя.

Галерею наших ювілеїв завершить моя молодша дочка Ольга, якій виповниться 33 роки. Якщо ж хтось думає, що 33 роки дата не кругла, то я пораджу заглянути в Євангеліє.

Ну і на закінчення. Ми будемо відзначати і два "некруглих" ювілею: день народження Вільяма Хеерфорда, чоловіка моєї молодшої дочки, і день народження моєї коханої дружини Мері М Веліхан, відомої також як Мері Григоренко і Марія Михайлівна Великанова.

Андрій Григоренко

Andrew P. Grigorenko
President of General Petro Grigorenko Foundation
www.grigorenko.org