ilk tartışma benden olsun.

arges

to Görüntü İşleme
Görüntü işleme ve görüntü analizi konusunda artık epeyce Türkçe
içerikli site mevcut. ancak içeriklerina bakınca neredeyse
birbirlerinin aynısı. Hatta üyelikleri de incelediğimizde çoğu
üyeninde aynı kişiler olduğunu görüyoruz. Oysa ben içerik olarak
farklı bir site ne zaman açılacak diye merakla bekliyorum. Örneğin
kimse Real-Time image processing, Görüntü analizi için MMX, SSE kod
yazılımı, Real time görüntü işlemek için yazılmış ActiveX veya
DirectShow transform filtre yazılımı, Image Registration, Virtual
Reality vb.. gibi daha birçok konu varken hep aynı şeyleri
tartışıyoruz. Yok palakalar nasıl okunur, yok hareketli bir nesne
nasıl takip edilir, yok şu makaledeki yöntemi nasıl kodlarız vb... Sen
bu plakaları 25 fps ile okuyormusun YOK. Sen bu nesneleri 50 fps ile
yakalayıp gruplayabiliyormusun (konveyor banttan akan protakalları
büyüklük yada çürük sağlam olarak gruplayabiliyormusun) YOK. Sen HMD
ile bir nesneyi tanıyıp bunu registre edip her yinden bu nesneyi
tanıyabiliyormusun YOK.... YOK... YOK... O zaman geriye kalan
soruların hepsi için bir grup yeterli olur sanırım.
Umarım bu grup daha dinamik olur ve bir boşluğu doldurur.

kkargi

to Görüntü İşleme
İlk tartışmayı başlatan arkadaşımıza teşekkür ediyorum.
Muhtelif konuların tartışıldığı dinamik bir grup olmasını
hedefliyoruz. Tabi her hedef her zaman gerçekleşir diye bir durum
olmadığı malum. Ancak elimizden geleni yapmaya çalışacağız. Files
bölümüne epeyce dosya yükleyerek başlamak istedik. Devamıda gelecek.

Şimdi bu ilk tartışmaya bir cevap göndermek istiyorum.Bu
bahsettiklerinizi öncelikle bir mantıksal gruplama yapmakta fayda
görüyorum.
Yani işlem adımlarını bir real time görüntü işleme uygulaması için
tanımlarsak bence (üzerinde yorum yapmak isteyenler ekleme yaparsa
sevinirim)
1-Bağlanacağımız kaynaktan görüntülerin belirli bir düzen halinde
alınıp bir resme atanması
Bu kaynaklar benim bilebildiğim, MMS , MJPEG , MPEG4 , JPEG ,
capture device (grafik kartı ve webcam) şeklinde stream kaynaklar.
2-Alınan stream içerisinden anlık olarak alınan resim gerekli işlem
adımlarından (standart görüntü işleme filtreleri) geçirilerek
anlamlandırılacak şekilde iyileştirilir.
Bu adımlar; ışık-contrast ayarı, crop, resize, rotate, edge
detection ve bunlara benzer standart algoritmalardır.
3-Anlamaya hazır hale getirilen resim bir kurallar bütünü veya yapay
sinir ağları gibi yöntemlerle anlamlandırılır.

Tabiki bu adımlar birbirlerinin içine geçebilir ve daha karmaşık
sıralamalar üretilebilir. Örneğin video işleme sırasında önceki frame
ile arasındaki farkın alınması gerekli ise veya daha ileri gidersek,
önceki frame in işlenmiş halinden çıkan bir sonuç ile aktif frame in
işlenmiş halinden çıkan sonucun birleşiminden bir sonraki adımdaki
işlem belirleniyor veya bir karar veriliyor ise, sıralama kendi içinde
birbirlerini tekrar tekrar gerektirecek şekilde ihtiyaç duyabilir.
Cümle biraz uzun oldu galiba ama, bu yöntemlerin ve adımların her biri
ile ilgili daha detaylı tartışmaları ayrı ayrı konu başlıkları altında
yapabiliriz.

Biraz laf salatası gibi de görülebilir. Ancak her biri ayrı konu
olduğu için detaylarına giremedim.
Herkese bol işlenmiş görüntüler diliyorum :)