Deel een Wave via een (publiek) internet adres (URL) zichtbaar voor alle deelnemers aan de WAVE.

devnullius @ googlewave.com

to Google Waves - your wave
Voeg de volgende robot toe aan je contactpersonen:

mywaveid @appspot.com

Als je vervolgens mywaveid toevoegt aan een Wave, laat hij twee zaken
zien:

This wave's ID: googlewave.com!w+wOHcweoIA
This wave's URL: https://wave.google.com/wave/?#restored:wave:googlewave.com!w%252BwOHcweoIA

De URL die je hierboven ziet staan, geeft bijvoorbeeld alle deelnemers
van de Wave toegang tot een Wave. Bvb. aan of http://groups.google.com/group/altoswindows-2k3
en http://groups.google.com/group/googlej-waves heb ik nu toegang
gegeven tot mijn eerste test-wave mbt integratie van Google Groups met
Google Waves (zie ook mijn vorige artikel:
http://groups.google.com/group/google-waves/t/ffd68a9dd9840389 ).

Nu nog een TinyURL-laag of BitLe-laag voor de extra kleine URL's, en
het systeem is helemaal compleet : )

Peace en Vrede,

Devvie

~~~ devnu...@googlewave.com ~~~

Cuisvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore
persevare
------
All spelling mistakes are my own and may only be distributed under the
GNU General Public License! - (© 1995-1 by Coredump; 2002-9 by
DevNullius)

devnullius @ googlewave.com

to Google Waves - your wave
Als je nu nog (bij bovenstaand verhaal) de contactpersoon
"easyp...@appspot.com" toevoegt aan je Wave, dan is de Public ID URL
voor IEDEREEN toegankelijk. OOK voor NIET-Wavers...

Bij wijze van test heb ik dat met onderstaande Wave ook weer gedaan.
De vorige keer dat ik dat deed was er een lolbroek die alles gewoon
verwijderde... Replay is dan niet echt handig meer :/

Vrede!

Devvie

On 2 dec, 14:49, "devnullius @ googlewave.com" <devnull...@gmail.com>
wrote:
> [...]
>
> Nu nog een TinyURL-laag of BitLe-laag voor de extra kleine URL's, en

devnullius @ googlewave.com

to Google Waves - your wave
Pfew; 3 vliegen in 1 klap :)

Ik citeer:
" 5. Bit.ly-bot
Add bitly-bot @appspot.com to your contact list and then add this user
whenever you want to shorten URLs inside Waves. It will do that
automatically. You can also use the same Wave just to shorten the URL
whenever needed. "

Van: http://techpp.com/2009/10/14/ultimate-list-of-google-wave-gadgets-and-tools/

LET OP! Deze oplossing is (zucht) niet perfect... MyWaveID-links
worden door bitly-bot niet gezien als links... Pas als je de link
kopieert en plakt, zal bij het bewaren (Done) de link geshortened
worden. Maar toch - zo snel Google Wave een FIJN contact-systeem
krijgt, zal het echt fijn worden met dat Waven : )

Vrede!

Devvie

On 2 dec, 14:57, "devnullius @ googlewave.com" <devnull...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> De vorige keer dat ik dat deed was er een lolbroek die alles gewoon
> verwijderde... Replay is dan niet echt handig meer :/

devnullius @ googlewave.com

to Google Waves - your wave
Sorry - vergeet het link-shortenen maar (bit.ly).

Mijn eerste testen hiermee (voor dit artikel) waren positief. Volgende
test in een nieuw artikel werkt echter niet.

Mijn conclusie voor nu: bit.ly werkt nog niet goed samen met de Google
URL's - om wat voor reden dan ook. Verder werkt alles zoals gemeld; je
kunt dus gewoon Waves publiceren naar een hele groep contactpersonen
ineens - als ze maar lid zijn van 1 nieuwsgroep.

Vrede!

Devvie