Tillenbezetting 2022

Jaap Langenbach

to Gierzwaluwforum-NL
Hallo,

Ik had even tijd en ben toch nog weer achter de bezetting van
gierzwaluwtillen in 2022 aangegaan.
Ongeveer 18 bezette kasten in 7 van de 29 tillen met totaal 1.029
beschikbare kasten.

Het was nu echt het laatste jaar. Het is mij al wel een tijdje duidelijk
dat een til geen soelaas biedt en had eigenlijk al veel eerder
afgeschreven moeten worden. In Heemskerk hebben ze er op het nippertje
nog zeven neergezet met totaal 280 kasten!  Met lokgeluid naar
tijdelijke voorzieningen loodsen ! Voor de gierzwaluw is dat
mishandeling. Gelukkig dat het lokken meestal niet helpt omdat de til op
een foute plek staat. Maar in Zutphen hebben ze twee bezette tijdelijke
tillen vrolijk uit bedrijf genomen. De regelgeving maakt kennelijk alles
mogelijk.

Iemand die er nog wat anders over denkt ? Zie mijn bericht:
https://gierzwaluw.website/2023.html .

--
Vriendelijke groet,
Jaap Langenbach