Mazzel

Jaap Langenbach

Jun 27, 2021, 9:04:51 AMJun 27
to gierzw...@googlegroups.com
Hallo,

Ik ben toch wel erg gelukkig dat ik in Utrecht dichtbij een gierzwaluwkolonie terecht ben gekomen. Vanaf mijn terras achter het huis zie ik ze boven de kolonie van het politiebureau aan de Kroonstraat. Sinds gisteren weer de hele dag groepjes van maximaal tien en giervluchten van 4-6 stuks. Als ik ga staan kan ik net het dak van het bureau zien (zie foto, rechtsboven is een gierzwaluw te zien), maar niet de nestingangen. Die zitten wat lager onder betonnen vensterbanken.
Die zijn alleen te zien vanaf het binnenterrein (en vanaf de bovenburen vanwaar ik vorig jaar heb gekeken). Morgen ga ik proberen een afspraak te maken met de politie om een uurtje op een avond vanaf dat binnenterrein te mogen kijken. Er moeten er een stuks of 3-4 zijn, lijkt me. Aan de kant van de parkeergarage Paardenveld zit wel een zichtbare nestingang.
Zie melding en foto op waarneming.nl : https://waarneming.nl/observation/192838168/ .

Politie

--
Vriendelijke groet,