Spreeuwenkast: een val voor gierzwaluwen

Harm Peeters

to Gierzwaluwen
Het betreffende volledige artikel (met bovenstaande kop) is terug te vinden in "gierzwaluwen bulletin" jaargang 4 november 2005 nummer 2, Pagina 12 van GierzwaluwBescherming Nederland (GBN).

5 dode gierzwaluwen in 1 seizoen.

Ook bericht dit GBN-bulletin in een ander artikel over bijna exact dezelfde ervaring in bewoningsvolgorde: mussen-hommels  zoals ik eerder hier beschreef. Met dank aan GBN.

Ad van Uchelen

to Gierzwaluwen
Wat een geluk bij mij toen !  Dit geslaagde broedsel met aanvliegen en vertrekken van ouders was de aanleiding voor ontdekking van de nog beschikbare kasten.

Gr., Ad