Neststeeninspectie

Jaap Langenbach

to gierzw...@googlegroups.com
Hallo,

In een appartementengebouw in Utrecht zitten sinds 1992 20 ingemetselde neststenen. Zeker sinds 2007 goed bezet en dit jaar alle 20 bezet (in - en uitvliegers gezien, jongen in vlieggat etc.). Maar ze zitten op het zuidwesten. Vraag me toch af of de jongen altijd de hitte overleven. Hoe zou het er in die kasten inmiddels uitzien?

Iemand een idee hoe dat kan zonder hoogwerker (6 bouwlagen)? Tip voor een "vingercamera"  ergens te huur/leen? Of de schijf met het gat eruit halen (Schweglerkast denk ik, gaat dat makkelijk?) en in een bochtje kijken via een spiegel / camera op steeltje?
De kasten zitten bijna een meter onder de balustrade langs de omloop. (Steen + voeg is 6,5 cm).
Ik heb al contact met een bewoner van de bovenste verdieping.
Meer details over het project in de kunstnestentabel Utrecht, nr. 7abcd op https://gierzwaluw.website/Utrecht.html#projecten .

Hartingstraat 1
--
Vriendelijke groet,