Aankomsten gierzwaluwen 2024 Mijdrecht blijft achter in vergelijking met deze tijd in 2023 mei

Ad van Uchelen

May 5, 2024, 4:14:15 AMMay 5
to Gierzwaluwen
Nu op 4 mei 2024 slechts 1 paartje in kast 4 (avond)
Totaal weer 12 kasten in beeld.
Hoe is het bij jullie ??......
Reden tot ongerustheid ?

Henk Schreuders

May 5, 2024, 4:38:33 AMMay 5
to gierzw...@googlegroups.com
Hallo Ad,

Hier hetzelfde. Na de aankomst van de eerste gierzwaluwen blijft het aantal al een week hangen en komen er nauwelijks gierzwaluwen bij. Tot op heden heb ik nog maar 1 paartje compleet.

Groeten,

Henk Schreuders

Op zo 5 mei 2024 om 10:14 schreef Ad van Uchelen <uche...@gmail.com>:
--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'Gierzwaluwen' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar gierzwaluwen...@googlegroups.com.

--
Groet,

Henk Schreuders

Jochem Kühnen

May 5, 2024, 5:28:47 AMMay 5
to gierzw...@googlegroups.com
Hallo allen,

Hier uiteraard hetzelfde beeld. Een paar teruggekeerde gierzwaluwen de laatste dagen van april, daarna nog ééntje, maar de bulk laat op zich wachten.

Er gebeuren ook meteen wat onhandige dingen. Een vogel die terugkeerde naar kast J lijkt het wel erg goed te kunnen vinden met de enkele vogel in kast N. Sindsdien is kast J leeg en zitten ze samen in N. We zullen zien wat het gaat brengen (waarschijnlijk gevechten en weggegooide eitjes..).

Vriendelijke groeten, Jochem.

Jochem Kühnen
Beek-Ubbergen

May 5, 2024, 5:38:15 AMMay 5
to gierzw...@googlegroups.com
Hier nog geen enkele terug in de kolonie.
Boven de wijk zijn er soms 2 te zien.

Henk Haans. Tilburg.

https://hogewitsiekolonie.nl

https://eilenbergkolonie.nl/

Op 5 mei 2024 om 11:28 heeft Jochem Kühnen <hcjo...@hotmail.com> het volgende geschreven:

Frans

May 5, 2024, 10:38:04 AMMay 5
to Gierzwaluwen
Hier in Eindhoven nog niets terug.
Even geduld.  Komende week wordt het beter weer.
Gr.Frans Hijnen

Ad van Uchelen

May 5, 2024, 12:33:53 PMMay 5
to gierzw...@googlegroups.com
Bedankt voor een reactie. Laten we het beste ervan hopen. En...hopelijk geen mondiaal insecten probleem 🤐

Op zo 5 mei 2024 11:38 schreef Henk Haans <henk....@outlook.com>:
Hier nog geen enkele terug in de kolonie.

Jan Wolf

May 5, 2024, 2:22:37 PMMay 5
to gierzw...@googlegroups.com
Hier in t loo oldebroek een paar zien vliegen bij mij nog  niks terug,

Op zo 5 mei 2024 om 18:33 schreef Ad van Uchelen <uche...@gmail.com>:

--
Met vriendelijke groet,

Jan Wolf
Harmaartsweg 7
8095 RC Oldebroek
Tel. 06 18323693

Harm Peeters

May 6, 2024, 1:38:40 AMMay 6
to Gierzwaluwen
In Arcen, na aanvankelijke euforie van 7 gierzwaluwen op avond van 30 april (en 1 compleet paar), daarna ook stagnatie.
Groet, Harm Peeters.

Hans Ten klooster

May 6, 2024, 4:49:18 AMMay 6
to gierzw...@googlegroups.com
Noordhorn, Groningen, gisteren een enkeling, vanmorgen meerdere aangekomen.
Met een muzikale groet,
Hans

Op 5 mei 2024 om 20:22 heeft Jan Wolf <janwo...@gmail.com> het volgende geschreven:

Frans

May 6, 2024, 8:00:41 AMMay 6
to Gierzwaluwen
Ook hier in Eindhoven gisteravond en vanmorgen zwaluwen die terug zijn.
Gr.Frans Hijnen

Jochem Kühnen

May 6, 2024, 2:20:16 PMMay 6
to Gierzwaluwen
Vandaag een zeer duidelijke toename van het aantal. Ook diverse teruggekeerde giertjes in de nestkasten hier aan huis! Hè hè, het lijkt een beetje richting normaal te gaan, gelukkig!

Nog even wachten hoeveel er komen overnachten, maar momenteel al 11 vogels binnen en er vliegen er nog wat buiten rond.

Groeten, Jochem.
Jochem Kühnen
Beek-Ubbergen

May 8, 2024, 2:57:44 AMMay 8
to gierzw...@googlegroups.com
Gisterenavond (7 mei) kwam bij mij, om 21:15, de eerste gierzwaluw terug in zijn nestkast.

Op 6 mei 2024 om 20:48 heeft Jan Wolf <janwo...@gmail.com> het volgende geschreven:

Jaap Schroder

May 10, 2024, 5:22:07 PMMay 10
to Gierzwaluwen
Hier in Harderwijk, 10 mei 2024, van de 9 nesten als 5 bezet, w.v. 3 met compleet paar en 2 met solitair. Ieder jaar paniek, maar kwam tot nu toe altijd goed in de loop van mei.