Wat drukker

Elles Bertholée

to Gierzwaluwen
Hallo allemaal,

Vandaag kwam er een volwassen gierzwaluw binnen, via Vogelopvang Utrecht, die meer dood dan levend was. Goed gewicht,  prima vleugels en staart. Tijdens mijn onderzoek kon ik niets vinden, heel vreemd. Eten wilde hij niet want alles wat ik er in stopte spuwde hij weer uit. In het donker gezet en wat rust gegeven. Om 17.00 knalde hij tegen alle kanten aan in zijn hok dat ik hem wel moest pakken, en dat was met veel moeite. Als ze zo wild zijn , in een kleine ruimte, beschadigen ze hun vleugels. Ben onmiddellijk naar buiten gelopen en heb hem losgelaten. Vanaf mijn hand vloog hij prachtig weg, de vrijheid in. In die 15 jaar heb ik veel geleerd maar ze blijven mij verrassen!!

Momenteel 15 jonge gieren in huis.

Groetjes Elles