Plaquette

Harm Peeters

Jun 28, 2021, 6:09:14 AMJun 28
to Gierzwaluwen
Hallo Jaap e.a.

Dat had je goed gevonden :-)
In mijn naïviteit dacht ik, dat de "persoonlijke" communicatie tussen de betreffende administrator van waarneming.nl en mijn persoon niet openbaar was... Maar prima zo hoor.
Een kleine, duidelijk herkenbare gevelplaquette naar omschreven voorbeeld leek mij persoonlijk een logische verdere stap om langdurige bescherming van bedreigde soorten beter onder de aandacht te brengen (eventueel met stimuleringskorting op de WOZ-belasting in relatie tot aantal bezettingen of i.d.).
Een basisontwerp voor een plaquette heb ik in gedachte.

M.v.g. Harm Peeters Arcen.

Astrid van den Broek

Jul 5, 2021, 3:45:09 PMJul 5
to Gierzwaluwen
Dag Harm, Jaap,

In een dorp (mij onbekend welk dorp) in Duitsland wordt de aanwezigheid van vleermuizen in een huis op deze manier kenbaar gemaakt: een kleine plaquette aan het huis.
Uit het boek Veldgids Vleermuizen van Europa. Ik kwam dit fotootje afgelopen weekend toevallig tegen, deed me denken aan deze mailwisseling :)

Hartelijke groet,
Astrid v.d. Broek

20210702_212246.jpg