Prvič na teren

dibko

to Geo Slovenia
Sobotno megleno jutro ni obetalo nič kaj lepega vremena. Kljub temu
sem se opremil z fotoaparatom, GPS-om ter dobro voljo.

Prva postojanka je bila Betnavski grad, GC12RDR,
http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=5c385aaf-3f0d-4453-b8b1-da501afbb03e
, kjer sem naredil nekaj posnetkov ter se napotil preko brvi. V GPS
sem vnesel koordinate N 46° 31.793 E 015° 38.434 ter se prepustil
vodenju aparata. Pot me je vodila do konca in nato levo ob kanalu na
desni strani. Ker ni bilo uspeha, sem se napotil na drugo stran in ob
cesti spremljal razdaljo. Enkrat mi je kazalo, da je na moji levi in
sem že mimo, ko pa se obrnem in grem nazaj, mi kaže, da je na moji
levi, nekje na polju preko ceste. Odpravil sem se na točko, ki sem jo
imel vnešeno in se je nahajala na četrtini polja, na odprtem. Odpravil
sem se nazaj in preko ceste do kanala in hodil sem ter tja in gledal
zdaj GPS, ki mi ni bil v pomoč, ter na teren in izkal korenine in
kamen, vendar brez uspeha.

Druga postojanka je bila Zlata lisica, GC13Y7V,
http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=9e6c658c-ad26-4af6-82d2-9ce2773dbf74
. Avtomobil sem pustil na parkirnem prostoru pri spodnji postaji
vzpenjače, si zabeležil številko na gondoli, pofotkal in se odpravil
na drugo lokacijo, N 46° 31.926 E 15° 36.188, kjer sem že od daleč
videl tretjo točko. Tako sem odgovoril na drugo in tretjo vprašanje.
Vpisal rezultat, ki sem ga dobil z pomočjo formule in se odpravil
naprej. Pot me je zanesla do prostora za treniranje golfistov. Ker ni
bilo niti tukaj sreče z zakladom, sem spil vsaj kavo in se odpravil
domov.

Na tretjo točko me sploh ni več vleklo. Prvi lov za zakladom je bil
polom na celi črti. Malo bom še preizkusil GPS v domači okolici, da
vidim kakšni bodo rezultati. Ko bo test opravljen bom kaj napisal o
njem.

LP, Renato

Soncek

to Geo Slovenia
Živjo Renato,

Hvala za tale zanimivi opis iskanja. Upam, da ti neuspeh ni vzel
preveč volje do ponovnega iskanja.
Tudi našemu timu se pogosto zgodi, da enostavno zaklada ne najdemo.
Tudi po 400 najdenih zakladih se nam kar dogaja, da imamo kdaj težave.
Tako na primer sem bil pred kratkim v tujini in na kakih 12 najdenih
zakladov jih približno toliko tudi nisem našel. To se mi že dolgo ni
zgodilo in cela stvar me je kar malo žrla! A kaj čem, nervoza in
časovni pritisk včasih naredita svoje. Sama okolica je bila pa zelo
zanimiva! :-)

Izkušnje pri iskanju seveda pomagajo a tista negotovost je vedno
prisotna. Zato pa so to "skriti zakladi". In to je tisto kar mnoge on
nas, poleg narave, verjetno vleče v iskanje.

Zanimalo bi me kateri GPS uporabljaš.
Po opisu bi sodil, da nima elektronskega kompasa (kar ni nič
narobe!!!). A zato se lahko zgodi, da puščica ne kaže povsem v pravo
smer, če se ne giblješ. Šele med gibanjem začne kazati bolj natančno v
smer točke h kateri se želiš premakniti. To je zato ker GPS računa kam
mora biti puščica obrnjena na osnovi tvoje smeri gibanja. Če stojiš
puščica lahko kaže kakšne "čudne smeri".

Včasih je tudi dobro preveriti kakšen je sprejem signala satelitov. Če
je signal slab (na primer pod krošnjami dreves) je napaka odčitka
tvoje lokacije precej velika in potem lahko zgleda, kot da iskana
točka "skače" zdaj levo in zdaj desno. Triangulacija centralne točke
lahko pomaga v takih primerih!

Pri Betnavi se mi na osnovi opisa iskanja res zdi, da si iskal na
napačni strani "kanala".
So bile koordinate točke pravilno vnesene v GPS? Nam se je že zgodilo,
da smo eno od številk napačno vnesli in smo potem začudeni obstali na
kraju, ki ni bil videti kot verjetna lokacija za zaklad! Včasih se
splača dvakrat preveriti!

Pri drugem zakladu pa si bil verjetno zelo blizu. Je pa res da ta
zaklad zahteva nekaj izkušenj na končni lokaciji, ker je napaka
meritve zaradi jakosti signala satelitov lahko nekoliko večja in moraš
prebrskati večjo površino. Ob tem moraš imeti tudi že nekoliko "uč" za
skrivna mesta in "nenaravne" kompozicije kamnov ali vej. :-)

Predlagam ti, da še enkrat poizkusiš z Betnavo.
- Preuči še enkrat opis,
- Poglej makro lokacijo na Google Earth mapi! Dvoklik na mapo, ki se
nahaja na strani kjer je opis zaklada, ti bo omogočil, da lahko
preklopiš tudi na satelitsko sliko, kar ti bo precej dobro pokazalo
kje je makro lokacija zaklada!!
- Poglej si mogoče tudi "spoiler" sliko in hint. Sliko mogoče tudi
vzemi s seboj. Le-ta ti bo pokazala bližnjo okolico. Ni nič narobe, če
kdaj uporabiš "namig". Le-ta sicer vzame nekaj izziva a če ne gre
drugače... ;-) in pri najdbi PRVEGA cacheja bo zagotovo v pomoč!!

Veliko sreče pri lovu!
Ne obupaj preden ne najdeš vsaj dva ali tri zaklade. Ti so najtežji!
In uživaj v naravi!

Lep pozdrav, Sonček