[geoskating] Android

Jan de S

to geosk...@googlegroups.com
Allen,

Ik sta op het punt een Android Smartphone te kopen, i.c. de HTC Legend of HTC Desire.  Ik hoor graag ervaringen van anderen over de combinatie met Android & Geoskating.
Kan ik daarmee op eenvoudige wijze "live" skatetracks doorgeven?  Is daar een
app voor nodig?  Zo ja waar vind ik die en zo neen hoe doe ik dat dan?

groet,

Jan

--
Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'geoskating' van Google Discussiegroepen.
Als je een bericht in deze groep wilt plaatsen, stuur je een e-mail naar geosk...@googlegroups.com.

Just van den Broecke

to geosk...@googlegroups.com
Jan en allen,

In het kort:
- de MobiTracer is er nog niet voor Android
- er zijn wel andere (vele) programma's voor Android om tracks als GPX
op te nemen. Je hebt dan alleen geen asfalt kwaliteit.
- je kunt in dit geval mbv Garmin BaseCamp tracks inkleuren (zoals ik
eerder mailde) net als de anderen die met een Garmin opnemen.
- ik heb een HTC Hero (Android) maar gebruik nog mijn "oude" Nokia N82
voor geoskaten :-(

Niet ideaal, maar Android (of evt HTML5/browser gebaseerd) wordt wel de
volgende.

Ik heb momenteel geen tijd om een Android applicatie te ontwikkelen. Ik
kijk nu of er evt. een bestaande applicatie kan worden uitgebreid, zodat
je bijv. GPX tracks kunt opnemen met asfalt kwaliteit. Specifiek heb ik
net gekeken naar: Open GPS tracker
http://code.google.com/p/open-gpstracker ook een NL project. Specifiek
heb ik daar dit verzoek neergelegd:
http://code.google.com/p/open-gpstracker/issues/detail?id=102

groet!

Just
--
Just

Just van den Broecke ju...@justobjects.nl
Just Objects B.V. tel +31 65 4268627 Skype: justb4
The Netherlands http://www.justobjects.nl

Lukasvan3L

to geoskating
Hey all,

Ik heb een tijd geleden een beginnetje gemaakt aan een android app,
maar kwam er achter dat dit een nieuw en onbekend terrein voor mij is.
Gelukkig heb ik een collega gevonden die me af en toe kan helpen, dus
hopelijk kan ik er weer wat vaart achter zetten.

Mijn roadmap is:
- een google map tekenen
- via de API van geoskating.com de asfaltkwaliteiten ophalen en op de
map tekenen
- asfaltkwaliteit aangeven (0 - 5), en dit posten naar de geoskating
API

Ik wil dus niet een uitgebreide mobitracer maken, maar een lightweight
versie. Uiteraard kan hij daarna altijd nog uitgebouwd worden indien
gewenst!

Zijn er hier mensen die het leuk vinden om mee te werken aan dit
project? Het liefst iemand met java/android interesse of ervaring!

Luuk

On 6 mei, 15:39, Just van den Broecke <j...@justobjects.nl> wrote:
> [...]
> Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'geoskating' van Google Discussiegroepen.

Peter Berg

to geoskating
Luuk,
Te gek dat je je tijd en energie er in wil steken. Ik kan je helaas
niet helpen met bouwen. Heb er te weinig verstand van. Wel wil ik als
het zo ver is helpen testen.
Veel succes!
Peter

Jan de S

to geosk...@googlegroups.com
Beste Luuk,

Ik kan niet wachten je app af is, want sinds kort ben ik de gelukkige
bezitter van een HTC.

Helaas kan ik je niet helpen met programmeren. Sterkte met de klus !

groeten,

Jan
to geosk...@googlegroups.com
Hallo Luuk,

Ik ben momenteel ook weer bezig met Android (HTC Hero/rooted/Android
2.1), ook voor andere (geo) projecten. Ik onderzoek ook een aantal
bestaande open source mapping/tracking apps, de voornaamste twee:

1) http://code.google.com/p/open-gpstracker
2) https://confluence.prodevelop.es/display/GVMN/Home

open-gpstracker is al redelijk volledig en zit professioneel in elkaar.
Het enige dat ontbreekt is het ingeven van asfalt kwaliteit, deze in
track op te slaan (ze gebruiken SQLLite) en deze exporteren als
"coloured GPX". Een beetje ervaren programmeur moet dit in een aantal
dagen kunnen. Dit is dan geen live tracking maar de GPX zou evt. via
"share" achteraf kunnen worden geupload.

GVSig mini is geen tracker maar een krachtige mapping/geo client. Hier
zouden we dan tracking aan moeten toevoegen.

Een hele andere weg die mij heel levensvatbaar lijkt is om HTML5 te
gebruiken (en Google Gears op oudere versies), dus via webbrowser op
phone. Dan kunnen we potentieel zowel Android, iPhone, Blackberry en
veel andere phones bedienen. Ik heb nog JavaScript voor het tracing
protocol.

We kunnen anders buiten deze lijst contact hebben over technische
details en bijv. gebruik MobiTracer code. Tenminste ik neem aan dat de
meesten hier niet op technische programmeur details zitten te wachten.

Just van den Broecke

to geosk...@googlegroups.com
Beste GeoSkaters,

Tot het moment dat de toepassing voor Android gereed is heb ik vandaag
een kleine aanpassing aan geoskating.com gedaan waardoor je via je
Android telefoon toch tracks met asfalt kwaliteit kunt bijdragen. De
methode is zelfs eenvoudiger dan via de handheld GPS. In het kort gaat
het als volgt:

1. installeer http://code.google.com/p/open-gpstracker Open GPS Tracker
via Android Market
2. neem track op; onderweg hou je kwaliteit (1-5) bij via menu "Make note"
3. exporteer als GPX en upload op geoskating.com

De details staan beschreven op deze pagina bij de GeoSkating groep:
http://groups.google.com/group/geoskating/web/hoe-bijdragen-op-android-met-open-gps-tracker

Ik heb daar net ook een aantal "Pages" daar toegevoegd die de andere
methoden om bij te dragen beschrijven, zie
http://groups.google.com/group/geoskating/web

Voorlopig wordt het weer goed weer dus...

groet!

Just

Lukasvan3L

to geoskating
Super!

Dat ga ik komend weekend eens uitproberen!
OpenGPSTracker ziet er uit als een basic applicatie die vrij goed uit
te breiden is met asfaltkwaliteit functionaliteit. Daar ga ik eens
naar kijken!