Aad als matchmaker

1 view

PVDH

to gastenboek-50-j...@googlegroups.com

Lieve Aad en Ester,

Leuk dat Pieter en ik mee kunnen doen aan jullie 50-jarige huwelijks weblog. Dat verhaal van Aad als matchmaker klopt... niet helemaal, het was mooier. Onze eerste ‘date’, op oude jaars avond, liep namelijk fout – wat natuurlijk als een lopend vuurtje rond Laksi ging. Pieter kreeg toen van Aad het advies om mij een bos bloemen te sturen. Tenminste, dat zei Aad later. Pieter herinnert zich van dit advies niets, en houd nog steeds vol dat hij die bloemen zelf bedacht had. Drie dagen later zijn we alsnog samen uit geweest, en zeven maanden later vond toen het huwelijk plaats. Met Aad als getuige, en Elsbeth en Annja als schattige en behulpzame bruidsmeisjes. Die ‘Thaische’ jurkjes waren volgens een Simplicity patroon gemaakt dat ik uit Engeland opgestuurd had – waar ik toen nog studeerde – als gevolg van een oproep van Ester. Ik geloof dat ze met verlof gingen en vlak voor het huwelijk weer terug zouden zijn, dus de jurkjes moesten nu gemaakt worden. Ik tijdens m’n eindexamens met een vriendin de stad York in om patronen te bekijken voor m’n trouwjurk, om Ester een idee te geven van hoe ik eruit zou gaan zien.

Van het huwelijk zelf heb ik enorm genoten – en m’n ouders, Joop en Nel Rijkelijkhuizen, ook, want het werd helemaal door Pieter georganiseerd (behalve de jurk dan).

Wij zijn nu 37 jaar getrouwd – nogmaals bedankt matchmaker!

Sieta en Pieter van der Hoeven