Użytkownicy iPhone'ów robią tak nagminnie. Tylko sobie szkodzą

Krzysztof Tykwiński

May 12, 2024, 12:06:45 PMMay 12
to Tyflos, Funio
   Cześć,

   Sam tak robię i prawdę powiedziawszy nie wiem czy po przeczytaniu
poniższego tekstu nadal tak nie będę robił.

   Ciekaw jestem co o tym artykule pomyślicie...

Artykuł pochodzi z Telepolis pl

Jeśli masz iPhone'a, to nigdy nie zamykaj aplikacji – przypomina Apple
na stronie wsparcia. Efekt takiego zachowania jest w opinii producenta
odwrotny do zamierzonego.
Mogłoby się wydawać, że kiedy skończymy korzystać z danej aplikacji, to
warto ją nie tylko zminimalizować, ale też całkowicie zamknąć. Jak
nakazuje sądzić logika, w ten sposób oszczędzimy zasoby procesora i
pamięci, a telefon będzie działać szybciej i dłużej.
Co w tym kontekście zaskakujące, Apple właśnie zaktualizował swoją
stronę wsparcia, by wprost stwierdzić, że zamykanie aplikacji na iPhonie
jest niewskazane. Producent takie zachowanie zaleca tylko wtedy, gdy
dojdzie do awarii i apka nie chce odpowiadać. Innego wyjątku nie ma.
Apple nie pierwszy raz odradza ręczne porządkowanie telefonu. Już w 2016
roku pewien klient wysłał e-maila do Craiga Federighiego, starszego
wiceprezesa Apple, pytając o opinię w tej sprawie. Menedżer odpowiedział
krótko: nie ma potrzeby.
Rzeczywiście, nie ma. Mało tego, bo efekt jest w istocie rzeczy odwrotny
do zamierzonego. iOS w iPhonie, zamiast niczym Windows utrzymywać
wszystko w pamięci, zamraża nieużywane aplikacje poprzez stworzenie
zrzutu pamięci i przekopiowanie go na partycję systemową.
Narzędzia w tle nie zużywają więc ani procesora, ani RAM-u. Jednocześnie
jednak ich ponowne uruchomienie jest mniej zasobożerne niż start od
samego początku. Trochę paradoksalnie, ostatecznie zasoby obliczeniowe
oszczędza nie ten, który porządkuje, ale ten, który tego nie robi.

Krzysztof Tykwiński

--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie antywirusowe AVG.
www.avg.com

Roman Hojny

May 12, 2024, 12:10:37 PMMay 12
to Fu...@googlegroups.com
Hej! Ja tak pół na pół, bo oczywiście rozumiem i popieram to co mówi
producent. Natomiast aplikacje bankowe (ubijam) nie wiem czy słusznie,
czy nie, ale tak robię. Co do innych aplikacji to co jakiś czas -
powiedzmy raz na 2 tygodnie zamykam.

Kamil Żak

May 12, 2024, 3:42:43 PMMay 12
to Fu...@googlegroups.com
Ja ubijam aplikacje bankowe i te, które nie działają prawidłowo. Trzeci przypadek to mimo wszystko dławienie telefonu. Aplikacje są niby usypiane i zrzucane na pamięć, ale jednak nawet iPhone SE, który mam, iPad mini 6, który również mam czy iPhony 13 i 14 mające tyle samo pamięci RAM zaczynają się dławić przy dużej liczbie aplikacji. iPhone 15 robi różnice i tam już nie muszę ubijać, bo te 6 GB pozwala na znacznie wiecej.
Pozdrawiam
Kamil Żak

Wysłane z iPada

> Wiadomość napisana przez Roman Hojny <roman...@gmail.com> w dniu 12.05.2024, o godz. 18:10:
>
> Hej! Ja tak pół na pół, bo oczywiście rozumiem i popieram to co mówi producent. Natomiast aplikacje bankowe (ubijam) nie wiem czy słusznie, czy nie, ale tak robię. Co do innych aplikacji to co jakiś czas - powiedzmy raz na 2 tygodnie zamykam.
> --
> Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Funio”.

> [...]

Adrian

May 13, 2024, 4:23:20 AMMay 13
to Fu...@googlegroups.com
Ja tak nie robię, bo to nie ma żadnego znaczenia, iPhone i tak sam zamraża aplikacje, wystarczy tylko spojżeć czy VO czyta na ekranie zmiany aplikacji przy każdej (aktywna) czy nie.
Jak nie, znaczy że aplikacja nie pobiera ramu i jest zrzucona.

Adrian

Wiadomość napisana przez Krzysztof Tykwiński <papcio...@gmail.com> w dniu 12.05.2024, o godz. 18:06:

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Funio”.

Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na Funio+un...@googlegroups.com.
Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, odwiedź stronę https://groups.google.com/d/msgid/Funio/26583cc0-1f87-4a48-985b-e6a51d7594cd%40gmail.com.

Mariusz Nowak

May 13, 2024, 11:44:31 AMMay 13
to Fu...@googlegroups.com

A jak z zużyciem baterii jak te aplikacje nie są ubijane?

W dniu 13.05.2024 o 10:23, Adrian pisze:
--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „Funio” w Grupach dyskusyjnych Google.

Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na Funio+un...@googlegroups.com.
Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, otwórz https://groups.google.com/d/msgid/Funio/64437838-ACD9-45F2-B07F-97F8AF0BC36F%40gmail.com.
Pozdrawiam, Mariusz Nowak

Roman Hojny

May 13, 2024, 1:11:13 PMMay 13
to Fu...@googlegroups.com
No właśnie producent zaleca, żeby nie ubijać. Jeśli aplikację ubijasz to podczas jej kolejnego uruchomiania potrzeba jest więcej energii.

Stanisław Nowakowski

May 13, 2024, 4:11:33 PMMay 13
to Fu...@googlegroups.com, Roman Hojny

witam! używacie jakiś skrótów myślowych "ubijanie aplikacji" dla mnie laika to niezrozumiałe!

Wojciech Maj

May 13, 2024, 10:46:00 PMMay 13
to Fu...@googlegroups.com
,Witaj Staszku,

Istnieją jakgdyby dwa poziomy zakończenia pracy z programem, który uruchomiliśmy. Kiedy zamkniemy program poprzez wciśnięcie klawisza Początek lub wykonanie gestu przesunięcia od dołu do drugiego stuknięcia, zależnie od modelu iPhone, z klawiszem Początek lub bez, program znika z ekranu i nie może być nadal używany, aby można było, np., skorzystać z innego programu, ale pozostaje nadal uruchomiony w pamięci iPhone. Można do niego, np., powrócić, wciskając dwukrotnie klawisz Początek lub - w iPhone bez tego klawisza na ekranie - poprzez wykonanie gestu przesunięcia palcem od dołu do trzeciego stuknięcia. Pojawia się wówczas ekran Przełączania Aplikacji, na którym zobaczymy programy, które uruchamialiśmy dotychczas i które nadal trwają w pamięci iPhone. Aby dany program z tej listy faktycnie został zamknięty przez całkowite usunięcie go z pamięci roboczej iPhone, należy go zamknąć do końca, korzystając z wyświetlonej na tym ekranie listy. Takie pełne zamknięcie wcześniej uruchomionego programu nazywane jest potocznie ubijaniem aplikacji.
Pozdrawiam,
Wojtek Maj

Wiadomość napisana przez Stanisław Nowakowski <s.nowak...@gmail.com> w dniu 13.05.2024, o godz. 22:11:

Stanisław Nowakowski

May 14, 2024, 12:35:40 AMMay 14
to Fu...@googlegroups.com, Wojciech Maj

witam! tak też się domyślałem, ale dla pewności zapytałem, uważam, że to nie wstyd pytać, a kto pyta ponoć nie błądzi! dzięki!

Roman Hojny

May 14, 2024, 9:15:25 AMMay 14
to Fu...@googlegroups.com
Dokładnie tak.

Han Solo

May 17, 2024, 2:19:22 AMMay 17
to Fu...@googlegroups.com

To naturalne, że podczas uruchamiania, aplikacja wykorzystując procesor zużywa energię, co wpływa na zużycie baterii. Ale do mnie to nie przemawia.

Zróbmy mały test. Odpalcie aplikację, która będzie miała włączony gps cały czas np. mapy i ukryjcie ją homem do działania w tle i sprawdźcie jak to się ma do zużycia energii?

Ja nie lubię, jak mam milion pootwieranych aplikacji, no chyba że na windows  i dlatego na iphone wszystko ubijam.

pozdrawiam

Adrian

May 17, 2024, 5:46:33 PMMay 17
to Fu...@googlegroups.com
Ja mam odpalone cały czas mapy, google maps, Moovita i Time4Bus i tel trzyma tyle ile trzymał.
Apka gdy nie jest w trybie działania nie pobiera mocy i po czasie sama się wygasza.

Adrian

Wiadomość napisana przez Han Solo <hajpa...@wp.pl> w dniu 17.05.2024, o godz. 08:20:

Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, otwórz https://groups.google.com/d/msgid/Funio/6136a29d-c6ce-4fa0-84ca-733956258e72%40wp.pl.