pytanie o poczte e-mail na iPadOS, aplikacja Apple Mail

Kamil Żak

to fu...@googlegroups.com
Cześć wszystkim.
Na iPhonie jest tak, że gdy otwieram pocztę, przycisk do tworzenia wiadomości znajduje się blisko dolnych elementów interfejsu aplikacji.
Czy w iPadzie mini można osiągnąć podobdy efekt, bez otwierania konkretnej wiadomości lub wątku? Tylko wtedy znajduję tam ten przycisk, gdy całe okno to otwarta wiadomość lub wątek, a pasek boczny z folderami jest ukryty. To duży ekran i wydaje mi się to mocno bez sensu i mocno niefunkcjonalne, że muszę odpalić jakiegoś e-maila, którego np. czytałem albo nie chcę nic w ogóle czytać, żeby napisać wiadomość i czytanie mnie w tym momencie nie interesuje.
Tak było np. w przypadku tego właśnie e-maila.
Będę wdzięczny za wskazówki.
Pozdrawiam
Kamil Żak

Wysłane z iPada

Piotr Witek

Jan 14, 2024, 4:12:33 PMJan 14
to Fu...@googlegroups.com
Kamilu,

gdy mam otwartą aplikację Mail na iPadzie, to po lewej stronie mam listę wiadomości lub skrzynek a po prawej okno wiadomości.

I zawsze w prawym górnym rogu, pod statusem baterii jest przycisk Utwórz.

Tyle, że ja używam iPadOS 15.7. Więc tu może występować różnica.

Pozdrawiam - Piotr
--
"Trzeba cholernie bogatej wyobraźni, żeby jako tako dorównać rzeczywistości."
Zajrzyj do Mojej Szuflady

Wiadomość napisana przez Kamil Żak <pyrla...@gmail.com> w dniu 25.12.2023, o godz. 13:36:
--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Funio”.

Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na Funio+un...@googlegroups.com.
Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, odwiedź stronę https://groups.google.com/d/msgid/Funio/598013E5-BF06-4483-A7E0-17FF2B29F89E%40gmail.com.

pyrla...@gmail.com

Jan 14, 2024, 5:17:56 PMJan 14
to Fu...@googlegroups.com
Listę kont po lewej stronie mam tylko wtedy, gdy jestem na liście kont właśnie.
Natomiast, gdy wybiorę skrzynkę wszystkie lub konkretne konto, prawa strona zostaje pusta, a po lewej jest lista wiadomości. Z poziomu tej listy nie mam dostępu do przycisku utwórz.
Co bardzo irytujące przycisk ten pojawia się, gdy wywołam jakąś wiadomość lub wątek z wiadomościami. Pojawia się on na pasku, gdzie są też inne opcje np. odpowiedz. Okno z wątkiem/wiadomością znajduje się na całym ekranie w trybie pełnego ekranu, natomiast aby wywołać ponownie listę wiadomości, muszę użyć przycisku pokaż pasek boczny.
Wtedy sytuacja wraca do poprzedniego stanu tj. mam listę wiadomości w otwartym folderze, ale nie mam przycisku utwórz.
Problem można obejść, gdy wykorzystam podział ekranu dla dwóch okien, wtedy mam 2 okienka poczty wyglądające tak, jak w iOS na iPhone, ale to kompletnie bez sensu Wiadomo, że drugim okienkiem mogłaby być inna aplikacja, ale jak pracuję z pocztą, to z pocztą i chciałbym wykorzystać do tego cały ekran iPada. Lepiej dotknąć go w innym miejscu i przejść z czytanej wiadomości/tematu na listę wiadomości niż wywoływać to opcjami.
Mam iPadOS 17.2 izapewne to właśnie jest przyczyną zaistniałych różnic.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, bo myślałem, że lista jest martwa.
Kamil Żak
Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, odwiedź stronę https://groups.google.com/d/msgid/Funio/CD5924A2-39AD-4C09-B5FC-660D1A48CA7E%40gmail.com.

Kamil Żak

Jan 14, 2024, 10:51:06 PMJan 14
to Fu...@googlegroups.com
Microsoft Copilot na ratunek.
Po wpisaniu odpowiedniego pytania w aplikacji Copilot dostałem piękne wyjaśnienie wraz ze źródłami, że takie ustawienie aplikacji, o jakie mi chodzi nie jest możliwe do uzyskania w jej obecnej wersji.
Podobno nie jestem jedynym użytkownikiem VoiceOver, który zwrócił uwagę na ten problem.
Czekamy zatem na aktualizacje aplikacji poczta.
Wysłane z iPada