L'économiste américaine Stephanie Pomboy avertit qu'une crise gravissime se prépare aux États-Unis

Cardinal de Here

Cette économiste qui a eu son heure de gloire en prévoyant la crise de
2008, lance l'alerte en prévenant qu'une crise gravissime est sur le
point de dévaster les États-Unis. Comme je suis incapable de déterminer
si elle a tort ou raison, dépatouillez-vous avec son cri d'alarme :

https://menafn.com/1105755905/US-economist-warns-of-financial-crisis-amid-bank-crypto-failures

US economist warns of financial crisis amid bank, crypto failures

Stephanie Pomboy, a renowned United States economist, has expressed
concerns over a recent wave of bank and cryptocurrency failures which
she believes could trigger another global financial crisis similar to
the one in 2008. Pomboy, who accurately predicted the early 2000s
housing bubble and the 2008 collapse, spoke to Fox News on Friday and
warned that the current situation is "really serious". Her comments
followed the shutdown of Silicon Valley Bank by federal regulators,
making it the second-largest banking failure in United States history.
This came after the closure of cryptocurrency lender Silvergate Bank
earlier in the week and the bankruptcies of several crypto firms last fall.

While the Biden administration has sought to allay fears of a broader
crisis, with Treasury Secretary Janet Yellen insisting that the United
States banking system "remains resilient" and that regulators have the
necessary tools to handle such situations, Pomboy remained skeptical.
She criticized Yellen's focus on "diversity, equity and inclusion",
which she described as "absolutely insane", instead emphasizing the
fragile state of the United States financial system due to rapid
increases in interest rates by the United States Federal Reserve and the
nation's high levels of debt.

--
Vonder la Hyène
Stupide poulaille

Courteligne

> [...]

> point de dévaster les États-Unis. Comme je suis
> incapable de déterminer si elle a tort ou
> raison, dépatouillez-vous avec son cri d'alarme

Rassurez-vous personne n'en sait plus que vous,
même elle ; Dieu seul sait ce qu'il adviendra de
cette crise naissante au potentiel dévastateur.

Mais il serait étonnant que les gouvernements
démocratiques de l'Occident des droits de l'homme
n'en profitent pas pour matraquer un peu plus les
populations au passage.

Cardinal de Here

La crise qu'elle prévoit devrait surtout frapper ceux qui ont de
l'argent dans les banques, en bourse ou placé en obligations d'état ou
d'entreprises. Pour les autres ça n'aura aucune incidence immédiate.