Klimatarkiv?

Cecilia Marnetoft

to foton...@googlegroups.com

Hej,

Jag testar även detta forum. Jag skulle vilja veta om någon här har erfarenhet av att hyra utlokaliserade klimatarkiv för sina fotosamlingar? Vi söker alternativ i Stockholmsområdet.

Vänligen

Cecilia Marnetoft
Intendent Fotoarkivet Sjöhistoriska museet/ Curator, Collections Unit, Maritime Museum

STATENS MARITIMA MUSEER / SWEDISH NATIONAL MARITIME MUSEUMS
Marinmuseum - Sjöhistoriska museet - Vasamuseet

P.O. Box 27131 | SE-102 52 Stockholm
Tel: +46 (0)8 519 549 15

www.maritima.se

Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14001.
We are environmentally certified according to ISO 14001.

Ulrika Hoffman

to foton...@googlegroups.com

Hej Cecilia!

Så vitt jag vet finns inga depåer i Stockholmsområdet, förr hade Riksarkivet ytterst begränsade resurser.

Nordiska museet har ju frågan löst för egen del och är inte längre något ansvarsmuseum för foto, så kanske har det hunnit hända saker vi inte känner till. Har någon tips till Cecilia?

Har du pratat med Riksarkivet? Digisam skulle kanske annars kunna vara mer uppdaterade i frågan.

Mvh

Ulrika

--
Det här meddelandet skickas till dig eftersom du prenumererar på gruppen "Kulturhistorisk fotografi" i Google Grupper.
Om du vill sluta prenumerera på den här gruppen och inte längre få någon e-post från den skickar du ett e-postmeddelande till fotonatverk...@googlegroups.com.

Hans Bjernevik@Quintline

to foton...@googlegroups.com

Hej

Har ni varit i kontakt med depona? De kanske har en lösning.

www.depona.se

Sedan vill jag passa på att tipsa om Släktforskardagarna i Halmstad nu till helgen.

Hans Bjernevik

Quintline

0707451630