De instructeurs delen dit al uit bij het begin van de opleiding, geven de cursisten dan al de opdracht moeilijke begrippen/zinsconstructies/onduidelijkheden etc hierin te noteren, ze kunnen dan uitleg vragen zowel bij TI als NODO-instructeur.
Tijdens de NODO-sessies begin je met de vraag of ze iets genoteerd hebben dat niet duidelijk was voor hen. Indien de cursist hier niet spontaan aan meedoet kan je hem de opdracht geven een x-aantal moeilijke woorden aan te duiden tegen volgende nodo-sessie...
Op vrijdag 15 februari 2013 14:16:28 UTC+1 schreef karen.zwe...@vdab.be het volgende:
Dag Karen en Colin,
wij probeerden het ook eens met wat de cursisten wel hebben begrepen. Voor sommigen werkt dat beter dan noteren wat ze niet snappen. We gaven de cursisten van Levanto schoonmaak de opdracht om alle tips die ze in de loop van de voormiddag kregen van de vakinstructeur, te noteren. Achteraf moesten ze elkaar dan zeggen wat ze daarvan wilden onthouden. De groep werkt in duo's en vaak op verschillende plaatsen, dus een heel deel van de feedback missen ze. Door de tips te noteren en achteraf door te vertellen, beklijft de vakinhoud beter, en hebben ze geoefend op (ondersteunend) schrijven en spreken. Als taalcoach krijg je zo input om aan de taal te werken zodat ze de boodschap helder leren te verwoorden.