Karen Zwertvaegher
unread,Feb 4, 2015, 5:28:16 AM2/4/15Sign in to reply to author
Sign in to forward
You do not have permission to delete messages in this group
Either email addresses are anonymous for this group or you need the view member email addresses permission to view the original message
to forum-nodo-...@googlegroups.com
Een cursist sprak niet genoeg en stelde niet genoeg vragen. Scenario 1 erbij gehaald over vragen stellen.
Even geoefend in het formuleren van vragen (actie 1) en de cursist onder begeleiding een vraag laten stellen bij de magazijnier. De cursist gaf zelf aan welke vraag hij wou stellen en zo was hij ook direct geholpen! Over een win-win situatie gesproken ;)
Daarna nagedacht over vragen durven stellen (actie 2). Ik heb de cursist een bundel gegeven met iedere dag een spreekopdracht (vb: maandag vragen aan instructeur over VCA: wat is vca, wanneer les, wanneer geslaagd / dinsdag: vragen aan instructeur rekenen: resultaat begintest, wat al geleerd, wat nog leren, info over school rekenles / woensdag: zoek bij opleiding metsen fan van bepaalde voetbalploeg: plaats in klassement, prijs abonnement / ...).
Een week bezig en al goed resultaat geboekt: de cursist stelt meer vragen, feedback kan later dan op het moment zelf en feedbackmoment is ook nog eens herhalingsmoment voor cursist.
Ik heb op deze manier ook meer oog voor wat instructeur heel goed doet, in dit geval oefenkansen creëren, groepsgevoel versterken en herformuleren van de vraag. En als het goed is, dan mag dat ook gezegd worden hé!