el que s'ha de treballar al consell ambiental

1 view

alexis

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
l'ultima reunio d'aquest mes varem parlar de el paper d'alumini de lo
molt que contaminava si esfeia una bola per al tirarlo pero el que jo
volia parlar es que tambe varem parlar de un saquet per portar
l'esmorzar de plastic per dins i de tela per fora. es una bona idea
ara nomes falta intentar posarla en marcha i aconseguir eixa especie
de tela per vendrela (a un preu economic) al alumnes que hi vulguen .
vendre'ls un trosset de tela i ell o les seues mares que hi
confeccoinen un saquet o senzillament el bocadillo ( o el que porten
per esmorzar ) enrollar-lo en eixa tela.

alexis g m

Sergio Alejos Hernàndez

to foro...@googlegroups.com
Pel tema que comentes de l'esmorçar, tot i que siga fer propaganda, podria ser això: www.bocanroll.com tenen un video explicatiu que sembla ser al que t'estàs referint i per cert, no és excesivament car. Aquest nadal compraré per tal de provar-lo.
Salut
Sergi

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Be, veig que ja hi ha algú que s'anima. Enhorabona Alexis.
El tema del paper d'alumini és molt important i interessant. ¿Sabeu la
quantitat d'energia que es pot estalviar reciclant l'alumini enlloc de
extreure'l del mineral corresponent? Una burrada. Jo pense que hauríem
d'insistir més a l'institut en aquest tema.
El tema del saquet m'agrada, però no conec la tela eixa que te plàstic
per dins, o ¿són dues coses: una de tela i l'altra de plàstic? Esplica-
ho un poc més.

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Sergi, no puc vore el video...

On 1 dic, 21:53, Sergio Alejos Hernàndez <sergioyr...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> t'estàs referint i per cert, no és excesivament car. Aquest nadal compraré

Sergio Alejos Hernàndez

to foro...@googlegroups.com
Aquest és l'enllaç directe del youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=OemxsUorpoI
Tal vegada no tinga molt a veure amb el foro, però com ha eixit el tema, com a curisitat crec que potser interesant.
Salut
Sergi

alexis gimeno

to foro...@googlegroups.com

 sergi gracies per enviame la direccio vale en la reunio no van dir el preu pero yo pensava que al ser un producte prou innovador ...... bueno gracies!!

Date: Tue, 1 Dec 2009 21:53:58 +0100
Subject: FORO AMBIENTAL DE L' Re: el que s'ha de treballar al consell ambiental
From: sergi...@gmail.com
To: foro...@googlegroups.com

alexis gimeno

to foro...@googlegroups.com
aigua supose que com ja hauras vist el video no cal que t'explique el que es no?   vale gracies
adeu!!!!!!

Date: Wed, 2 Dec 2009 06:21:01 +0100

From: sergi...@gmail.com
To: foro...@googlegroups.com

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Ara sí l'he vist, el video.
Be, és una altra alternativa al saquet de roba tradicional. Potser no
siga tant útil perquè la xicona que ix al video està asseguda a una
cadira davant la taula; i els alumnes -¿què feu Alexis?- aneu pel pati
d'ací cap allà i potser siga més fàcil el saquet. ¿Què en penseu? A
més, l'única alternativa al producte del vídeo seria comprar-lo ¿no?,
i de perres, el Consell Ambiental no en disposa.

On 2 dic, 15:21, alexis gimeno <alexisg...@hotmail.es> wrote:
> aigua supose que com ja hauras vist el video no cal que t'explique el que es no?   vale gracies
>
> adeu!!!!!!
>
> Date: Wed, 2 Dec 2009 06:21:01 +0100
> Subject: FORO AMBIENTAL DE L' Re: el que s'ha de treballar al consell ambiental
> From: sergioyr...@gmail.com
> To: foro...@googlegroups.com
>
> Aquest és l'enllaç directe del youtube.http://www.youtube.com/watch?v=OemxsUorpoI
> Tal vegada no tinga molt a veure amb el foro, però com ha eixit el tema, com a curisitat crec que potser interesant.
> [...]

alexis gimeno

to foro...@googlegroups.com
vale d'acord si , si que seria millor lo del saquet tradicional pero sergi m'ha dit que tampoc es excessivament car pero si ara pensant-lo detenidament si      vale adeu!!!!!!

> Date: Wed, 2 Dec 2009 07:38:12 -0800

> Subject: FORO AMBIENTAL DE L' Re: el que s'ha de treballar al consell ambiental

serreta

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
val alexis però jo propose que almenys un dia ha la setmana una peça
o dos peçes al dia per lo menys
espere que me doneu la vostra informació sobre aquesta opinio
On 2 dic, 20:28, alexis gimeno <alexisg...@hotmail.es> wrote:
> vale d'acord si , si que seria millor lo del saquet tradicional pero sergi m'ha dit que tampoc es excessivament car pero si ara pensant-lo detenidament si      vale adeu!!!!!!

> [...]

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola Serreta, encantat de veure't per ací. Mira, no entenc què vols
dir amb això d'una peça o dos peces al dia una vegada a la setmana.
¿Vols dir comprar un o dos artilugis del video a la setmana?
A la reunió del Consell passat també es va comentar que el pati
s'embruta molt després de l'esbarjo. ¿Què en penseu? ¿De veritat
s'embruta tant? ¿Per què penseu que passa això?

Sergio Alejos Hernàndez

to foro...@googlegroups.com
No ho he entés masa bé, et refereixes a peces de fruita per a esmorzar?
Sergi

alexis

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
serreta aveure si t'expliques millor......... que ningu no ha entes el
que has vullgut dir!!!!!!!!

sergi lo de la peça de fruta tambe estaria be a mes a mes el pati si
que es queda mol brut si.

alexis
On 4 dic, 17:19, serreta <flip_no...@hotmail.com> wrote:
> [...]

alejandro francisco

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola! Soc alejandro! He estat lleint totes les vostres opinions i em
semblen molt bona idea!

Però hauriem de pensar una cosa, qui portaria aquest saquet a
l'institut?. Estic segur q alguns alumnes heu portarien pero la
majoria no faria cas a l'idea del saquet!

Adèu! AFP=)

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola Alejandro, m'alegra que t'hages animat a opinar a aquest grup de
discussió.

És bona la teua reflexió: ¿qui portaria el saquet?... Doncs no ho sé
molt bé, però ¿tu el duries?

Jo crec que està molt be tot açò que estem fent: re-flexionar, re-
pensar, re-opinar, re-considerar, .. És a dir RE... Coses que
semblaven clares, ara ja no ho són tant. Ens hem passat molts anys
usant i malbaratant recursos com per exemple el plàstic o l'alumini, i
ara -o des de ja fa un temps- ens estan dient que l'alumini és molt
car d'extreure, que l'hem d'usar menys i reciclar més, o que el
plàstic és un recurs del petroli que s'està esgotant... ¿sabeu que en
altres països europeus no es gasten les bosses de plàstic als súpers,
i que a Espanya d'ací a poc no s'usaran com ara? Ens hem passat molts
anys obeïnt la cultura del "usar i tirar", i ara resulta que als
súpers ens proposaran bosses més fortes per a RE-utilitzar. Moltes
vegades usem una bossa de plàstic per a dur un producte durant ¿uns
minuts? i quan arribem a casa i traiem el producte, tirem la bossa a
la basura... ¡Quina vida més efímera, la de les bosses da plàstic¡

I nosaltres ¿com duem el bocata a classe? Si el duem amb la bossa de
plàstic ¿quina vida te? ¿dues hores i mitja o tres ?
El saquet tindria més vida útil. El saquet amb el qual anàvem a la
panaderia... quina vida tant útil la del saquet de la panaderia... I
¡què bonics que són¡ Preunteu a les vostres mares i iaies i que us
l'ensenyen, el saquet del pa, que de segur que encara en tenen.

I qui diu el saquet, diu qualsevol altra alternativa a la cultura
d'usar i tirar.

No sé ¿vosaltres què opineu?

On 6 dic, 16:12, alejandro francisco <alejandro_fp...@hotmail.com>

alexis gimeno

to foro...@googlegroups.com
bona redacció jejeje  no pero si que es veritat el de les boses que si ens duren poc i despres les usem uns minuts i al final les tirem a terra enves de tirarles a la paperera o al contenedor groc

                                             alexis

> Date: Sun, 6 Dec 2009 09:22:49 -0800

> Subject: FORO AMBIENTAL DE L' Re: el que s'ha de treballar al consell ambiental

Sergio Alejos Hernàndez

to foro...@googlegroups.com
En quant al tema del bocata i de qui portaria el saquet, en aquest moment crec que deuriem deixar de banda dues qüestions molt importants:
La primera, el estar dispostos a canviar els nostres hàbits per a ser més responsables amb el nostre planeta.

I la segona i tal vegada més complicada és: serem capaços de no considerar que fem el ridícul? Ja sé que això sona una mica a "tonteria", però en moltes ocasions no fem algunes coses per què inconscientment, com som pocs el que ho fem, ho podem veure com a que estem fent una mica el ridícul. Sembla a conya, però si asumim que ser responsables amb el nostre entorn NO ES FER EL RIDÍCUL, i no ens importa al principi només ser 10 o 15, haurem començat una línia de treball que de ben segur que farem que la gent es afegisca a aquest tipus d'accions.

Ara parlem del bocata, però  crec que es pot aplicar a molts altres temes de la vida, que per no portar la contraria, no fem les coses d'una manera més congruent.

Salut

Sergi

alexis gimeno

to foro...@googlegroups.com
si jo crec que tin driem un poc de vergonya a fer el ridicul pero tot es intentaro a lo millor uns cuants es burlarien o parlarien per les esquenes de que "uns" estan portant un saquet pero si, tot es intentaro

Date: Sun, 6 Dec 2009 20:49:02 +0100

alejandro francisco

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Be si uns cuans portarem el saquet no pasaria res, ningú s'hauria de
burlar. Està clar que alomillor fariem el ridícul, però que més
dona....Mentres estem fen un bè al mòn, jo crec que no hauriem de
preocuparnos de fer el ridícul!!

AFP!=)

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hola gent ! Contentíssim d'estar de nou per aci i de veure que açò
funciona tan bé.

Això de fer el ridícul ni us ho plantegeu !

HOME ! FALTARIA MÉS!

¿ No haveu experimentat mai eixe neguit interior que sents quan deixes
de fer el que penses que està bé, símplement per por al què diran ? I,
a més, després va i tothom ho veu la mar de normal i ... ahí sí que
has fet el ridícul !

Això del saquet és, simplement, una qüestió de sentit comú i de
responsabilitat cap al planeta.

ENHORABONA PEL VOSTRE CONSELL AMBIENTAL !

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola Paco, m'agrada que intervingues en aquest blog, el teu blog
també.

Be, estic veient que hi ha molts arguments en la línia de no tenir
vergonya del saqeut. JO JA EL DUC A L'IES, i no sóc l'únic profe...

A veure si aconseguim fer les coses naturalment i eixes maneres solen
qüestionar a la resta.

Demà tindrem una reunió de la Comissió Ambiental -sols els profes- per
ajustar la manera de treballar al Consell Ambiental. Ja us informaré,
però heu d'anar decidint temes concrets a treballar. De moment, en
veig alguns:

- El saquet a l'esmorzar.
- La brutesa al pati.
- El tema del reciclatge: alumini al bocata.
- L`ús de les papereres de paper a l'aula.
- ...

¿Quins em deixe?

serreta

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
hola aigua lo que volia dir es que una professora va dir que almenys
un dia a la setmana podriem portar una peça de fruta u entens? bé pues
lo del saquet també podriem portar un bossa en que ai posem el
esmorzar i si estem a la altra punta de el pati pues posar el paper de
plata en la bossa i quan anem a entrar a classe
deixar o`siga buidar la bossa i despres reutilitzarla.

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Be, això de menjar fruita un dia a la setmana no és mala idea. Hi
estic d'acord amb el tema de la fruita i del saquet. També pot ser
útil el saquet per a replegar un paper si estem lluny de la paperera.
El paper de plata, és clar, també l'hem de recollir per a reciclar. I
si sóm capaços de reduir l'ús del paper d'alumini, millor encara.
Recordeu la regla de les tres erres: REDUIR, REUTILITZAR I RECICLAR. A
més, en aquest ordre: primer de tot Reduir.

D'altra banda, dimecres proper tindrem la propera reunió del Consell
Ambiental, a l'hora del pati a la sala d'usos múltiples. Us espere a
tots.

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Última hora: no tindrem aquest dimecres la reunió del Consell
Ambiental. L'hem tinguda que ajornar ja que tenim moltes reunions els
profes aquesta setmana, i molts no podríen acudir. Ho deixem per a
gener de 2010.

serreta

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
al final no es fara? bé jo propose una altra cosa les llibretes mes
val que la gent se agarre uns folis i la gent sels va posant a la
llibreta de anelles aixi no poirtariem tant de pes a l´esquena que vos
pareix?

Sergio Alejos Hernàndez

to foro...@googlegroups.com
La idea és bona, i a més a aquelles asignatures en les que no s'acaben, no es malbaratarien, però com no sigues molt aseat, als quatre dies tindràs la carpeta que donará por.
Tot i que la idea no és mala, a més hi ha una gran varietat de fulls entre reciclats, fsc, lliure de clor, ... que a les llibretes és més difícil de trobar.

Que dieu la resta?

Salut
Sergi

--

Heu rebut aquest missatge perquè esteu subscrit al grup "GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA" de Grups de Google.
Per publicar a aquest grup, envieu un correu electrònic a foro...@googlegroups.com.

alexis gimeno

to foro...@googlegroups.com
si crec que ha sigut una bona proposta per a debatir.
A mes alguns xiquets ja la porten en varies assignatures.
Si pero ara que ja les hem estrenades ara ens tindriem que esperar a acabar les altres.

he aquí la meua opinio

                    alexis

Date: Tue, 15 Dec 2009 21:20:37 +0100
From: sergi...@gmail.com
To: foro...@googlegroups.com

49 habitantes, 49 expertos en Windows 7. Así es Sietes, ¡Visítalo!

alejandro francisco

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Holaa! em pareix mol bona idea lo de portar una peça de fruita a la
semana!!

Però serreta..que te a veure los dels folis en la contaminació?

Sergio Alejos Hernàndez

to foro...@googlegroups.com
Jo entenc que tot el que siga reduir el nostre impacte negatiu al planeta, té a veure amb la contaminació i el malbaratament dels recursos naturals. Si gastem fulls reciclats, menys arbres a tallar; o per exemple, si el paper ve de boscos ben gestionats (dels que es tallen els arbres que realment es poden tallar, que després replanten d'altres per a que no s'esgote, ...) en definitiva els que es diuen FSC, doncs també va per un no aument de la contaminació. Un altre exemple són els papers blancs, per a fer-los tant blancs, en la majoria de casos s'utilitza clor en grans quantitas, i el clor és molt contaminant.
Jo crec que pot resultar un tema interessant.
Sergi

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Serreta: sí tindrem una reunió del Consell Ambiental, però a gener.

El tema del paper és molt important, i molt hem de fer les persones
per millorar-lo. I de segur que el professorat pot fer accions per
reduir les despeses en paper. No ho sabreu però, fa dos o tres anys es
va decidir a l'IES --a proposta del Consell Ambiental- la compra d'un
percentatge de paper reciclat, i ara ja no se'n compra, ja que hi ha
quixes perquè les fotocopiadores s'encallen, a banda de què és més car
i ja sabeu que estem en crisis... Per això és important REDUIR l'ús de
paper.