التخطي إلى أول رسالة غير مقروءة

((...brendii...))

غير مقروءة،
06‏/02‏/2009، 06:49:236‏/2‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola a todos, me gustaria que me dierais vuestra opinión sobre el tema
del transvase del agua del Ebro, porque yo no se que pensar... Si se
transvasa demasiada agua no llegaran los suficientes nutrientes al mar
pero por otro lado si no se transvasa nada la gente de Alicante está
sin gota de agua para sus cultivos. Aparte, cuando llueve se desborda
el Ebro y acaba inundando las zonas proximas.
¿Sobra algo de agua para la gente que no puede cultivar? ¿Hay algún
"remedio" o alguna medida exacta para no fastiar ni al mar ni a los
cultivos?

Espero que alguien me conteste, ya que yo no se que pensar... aunque
prefiero que sea el mar el que este desnutrido y no la gente de
Alicante...

pacoxavi

غير مقروءة،
11‏/02‏/2009، 05:55:1711‏/2‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

És un tema interessant aquest, per bé que complicat. Jo diría que tens
raó quan dius que a Alacant estan patint; bé, a Castelló s'estan
salinitzant els pous a una velocitat de vertigen, la qual cosa també
és preocupant. Jo no vaig a prendre partit, de moment, sobre si
transvassament sí o no, però sí que vaig a exposar punts a favor i en
contra del transvassament per a que la gent opine:

Punts a favor del transvassament:

- L'aigua és un bé comú. No pertany a cap comunitat autónoma. No es
pot comerciar amb l'aigua.
- El principi de solidaritat exigeix aportar recursos, des d'on estan,
cap on fan falta. S'està donant una situació de vertadera emergència
al País Valencià i Múrcia.
- L'obra és faraònica, però perfectament possible.

Punts en contra del transvassament:

- El delta de l'Ebre, probablement la zona humida més important
d'Europa, està en recessió (com l'economía,Je! Je!).això és degut,
principalment, a preses com la de Mequinenza que no deixen arribar els
sediments. En una situació com aquesta, reduir el cabdal del riu
significaría una sentència de mort per al Delta.
- Com molt bé dius, si no arriben nutrients a la mar o si s'alteren
els corrents, s'acabarà la pesca a zones com la pròpia desembocadura,
Vinarós, Benicarló, Penyíscola...
- Hi ha l'alternativa de les dessaladores que, si bé no estan exemptes
d'impacte ambiental, almenys no acaben amb una zona tan important com
el Delta. A més, diuen que aporten més aigua que el transvassament.
- Part de l'aigua es volía destinar a urbanitzacions d'aquestes del
boom de la construcció al litoral mediterràni, que tan de mal han fet
a la nostra costa.

No sé, segur que es poden comentar moltíssimes coses més i, sobretot,
opinar. Animeu-vos!!

**Bufón**

غير مقروءة،
11‏/02‏/2009، 08:59:4211‏/2‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Es deuria de buscar una sol.lució alternativa al trasvassament ja que,
ficar en perill el Delta de l' Ebre és un preu molt alt. També són
grans preus que hem de pagar tots els altres punts en contra. El preu
natural del trasvasvassament és molt alt, pot ser hi hajen altres
opcions.

Paco, podríes explicar-me en qué consisteix això de la salinització
dels pous y per què es produeix?.

Llunàtica

غير مقروءة،
11‏/02‏/2009، 17:01:5811‏/2‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Acabeu d'iniciar un debat que, desde la meua ignorant perspectiva, té
dos punts de discussió.

El primer d'ells, el menys rellevant des de la vertent mediambiental
però al qual se li dóna més importància social és el tema polític. Se
sol associar trasvassament si/ trasvassament no a una opció política
que, bé, tampoc és diferencien tant a la fi i al cap. El pitjor de tot
és que cap de les dos forces polítiques ha sabut aduïr raons ni bé en
favor, ni bé en contra. Han fet una quantitat descomunal d'informes i
estudis que es perden entre la paperassa. Pense que ni a la gent ni a
la gent de Tarragona ni tampoc a la gent de Ulan Bathor (genèric que
intenta ser sinònim de tot el món) se li ha fet arribar eixa
informació d'una manera clara, concissa i precisa, com cal perquè la
puga entendre i assimilar. Ningú ha exposat els arguments objectius
sinó que cadascú ha, diguem-ne, forçat la corda cap on li ha
interessat. En resum, demagògia incessant.

El tema mediambiental, doncs ja es sap. Alacant no té aigua, en
Castelló i València es malbarata en camps de golf i altres usos lúdics
del-tot-necessaris, a Tarragona, en un principi, hi ha un excedent,
actualment, és clar. Realitzar un trasvassament té un impacte
ambiental, visual i econòmic molt important i suposa una solució
irreversible de manera que quan la construcció siga realitzada no hi
haurà volta enrere. Fer un trasvassament suposa una alteració dels
ecosistemes. Està l'opció de les dessaladores, no perfecta, clar, però
també a considerar. Açò Paco, Balduí... ja ho explicarán i, sobre tot,
a CTM se'n veu un fum. La qüestió a plantejar-se, desde el meu punt de
vista, és: a la fi, després de tots els informes, qui valorarà tots
els pros i contres i prendrà una decissió que afectarà a milers,
inlcús algún milio que altre, de persones? Qui tindrà eixa
responsabilitat? Estarà capacitada eixa persona per fer-ho? Perque,
dic jo, que, finalment, triaran els polítics i no els experts i,
obviament, opine que tindran més en compte el primer punt.

Ala quina parrafada, és que, quan estic motivada i hui, ho estic -
paco, han ixit les notes de bioquímica!!!-, me pega per escriure...

((...brendii...))

غير مقروءة،
11‏/02‏/2009، 17:57:5211‏/2‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
avore, jo soc defensora dels animals i de la natura, pero si hi ha que
elegir persupost que antes preferisc que cambie un ecosistema a que
molta gent quede arruinada per pedre les terres, perque ara amb açò de
la crisis no se on trobaràn treball... xD

Miriam

غير مقروءة،
12‏/02‏/2009، 05:32:2812‏/2‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Virgen Santíssima, si fa temps que no entre ací...clar, entre els
exàmens i tot..."no se puede, vaya".

Tema complicat aquest, degut a que gran part de l'interés del
trasvassament és per política, ja sabeu, "Todos queremos jugar al
golf". És molt trist escoltar als "jefazos" (per dir-los d'alguna
manera) dir que és necessari portar aigua al nostre territori perquè
és necessita, i és cert, la necessiten les comarques d'Alacant, però
ells la utilitzaran per a una altra cosa...no tant necessària.

Jo, personalment, opine que si es vol fer el trasvassament perquè
certes provincies ho necessiten, que es faja cuidant el paissatge i
fent bon ús d'aquest recurs, que com bé deia Paco és de tots. Però si
la gent lo que vol és aprofitar-se'n d'aquesta aigua per tal de que el
camp de golf siga lo més verd possible, no ho veig gens raonable.
Imagine que si es fa el famós trasvassament nuestros queridos
"politicastros" no la utilitzaran per al bé de la població. Aiii,
triste realidad!

Pirada

غير مقروءة،
12‏/02‏/2009، 09:51:2912‏/2‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Aiii, com ja li he contat a Llunàtica, a mi tot açò ara em recorda a
la época en que feia 1er d'ESO (ja ha plogut moolt des d'aleshores,
per cert) i en educació mediambiental ens dedicàvem a debatir sobre el
trasvassament de l'Ebre (per aquell temps el tema era tot un "boom"
polèmic, més o menys com ara els espies), "hàbilment" moderats pel
professor. Jo aleshores era una ingènua, tot s'ha de dir, i creia que
la prioritat eren les "pobres" persones que no tenien aigua.

Per aquell temps, supose que no molt més tard d'allò, vaig tindre el
"plaer" de visitar "Terra Mítica" (que per a qui no ho sàpiga, està en
Alacant). En fin...aigua corrent lliurement en quantitats industrials
per fonts i similars aspectes lúdics. Aleshores és quan et repenses
les coses.

Més tard em vaig enterar del tema dels camps de golf de la regió, una
suposta "ciudad de vacaciones", etc, etc.

En resum, les opinions canvien, i en el meu cas va ser així. Hi ha
coses que no quadren, i el medi ambient ja està per desgràcia prou
deteriorat com que per a més INRI anem remodelant el que la pròpia
natura s'ha encarregat de fer. Cert és que l'aigua no és de ningú
(eixe punt no admet discussió, en la meua opinió), però per eixa
mateixa raó no és lògic que uns demanen aigua per a promocionar "esta
nuestra comunidad" de cara al turisme "y el mundo", aprofitant-se de
que, possiblement, hi ha determinades zones on l'aigua no sobra,
precisament.

Quant a les dessaladores, realment no sé què pensar. Pot ser siguen la
solució, o no, però la qüestió és que sembla ser que políticament no
interessa investigar i invertir en elles, no siga que resulte
funcionar la cosa i no hi haja possibilitat de crispar l'ambient. Jo,
l'argument més...com ho diria..."objectiu" que he sentit en contra
d'elles va ser el que el "líder" de l'oposició va donar en un dels dos
debats que es van fer abans de les eleccions. Va ser algo així
com..."senyor ZP, las desaladoras que usted promueve producen dióxido
de carbono (per cert, a mi ara m'agrada dir anhídric carbònic, que
mola més, però no era factible incloure-ho en la frase), y eso es
malo". En fin, supose que com aniria assesorat pel seu cosí, doncs no
va caure en que hi han moooltes coses que també en produeixen i ahí
están. La qüestió és valorar els beneficis i els punts en contra i
trobar l'equilibri.

PD: Val, s'ha notat...jo, al igual que Llunàtica, també estic
motivada. Supose que durarà poc, així que ho he aprofitat.

phibor

غير مقروءة،
02‏/03‏/2009، 12:21:552‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Els d´Alacant només volen l´aigua de l´Ebre perque saben que no la
rebràn.Hi ha una alternativa, les desalinitzadores que vol implantar
el Govern central,però ací mana el partit de l´oposició i són ells els
que no volen traure aixó endavant.Perque ja sabeu que l´aigua
desanalitzada no es bona per als camps de golf.

elena...@hotmail.com

غير مقروءة،
02‏/03‏/2009، 17:05:192‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Yo pienso que si no se hubiera derrogado el plan hidrológico que
había, ahora podrían estar acabadas las obras del transvase y todo el
execedente de agua que ha habido últimamente en la Cuenca del Ebro
hubiera podido suplir las carencias de las comunidades necesitadas que
estaban dentro del plan, por tanto yo estoy a favor del tranvase del
Ebro.

Llunàtica

غير مقروءة،
02‏/03‏/2009، 17:13:352‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

El que jo deia, ja està la visió política pel mig. És inevitable!

pacoxavi

غير مقروءة،
02‏/03‏/2009، 17:35:082‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Però... ¿És que hi ha alguna cosa que no siga política? Fins i tot la
medicina és política, o no?

Bufón, perdona, és que se m'ha passat explicar-te això de la
salinització dels pous. Bàsicament es tracta de que el nivell on
s'enmatgatzema l'aigua dolça ve a ser la cota 0: és a dir, el nivell
de la mar i, baix terra, els aqüífers d'aigua dolça contacten amb els
d'aigua salada de la mar. Quan explotem els pous treïem aigua dolça, i
la salada aprofita per entrar terra en dins i barrejar-se amb la que
queda als pous que esdevé inservible per al reg.

javi

غير مقروءة،
03‏/03‏/2009، 11:10:593‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Desde el meu punt de vista crec que el trasvassament de l'Ebre
s'hauria de fer per a solventar el problema de l'escasetat de l'aigua
a Alacant. Es cert que esta el problema de la destrucció
de l'ecosistema del delta de l'Ebre, pero hi ha una solució la de
les dessaladores encara que siga perjudicial per als camps de golf.
També pense que si ja estiguera fet no hi haurien tants desbordaments
en les èpoques de plujes.Ara bé, si es fa que siga per a solucionar
els problemes fent un bon us de l'aigua no per a fer bons camps de
golf.

Llunàtica

غير مقروءة،
03‏/03‏/2009، 14:13:293‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

si... ara sé ben segur que la medicina també és política o té part
d'ella. Mare quins xanxullos hi ha montats! Però en un foro com aquest
deuriem deixar-la de banda perquè no és prou complicat el tema...
falta que el enrevessem més.

((...brendii...))

غير مقروءة،
03‏/03‏/2009، 14:49:333‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Estic totalment d'acord en javi. Es preferible transferir la cantitat
mitja d'aigua per afavorir tant a la població d'Alacant com a la
població de la conca de l'Ebre que fer una desalinitzadora, on estiga
l'aigua natural i pura que es lleven les demes. Pero ara be, encara
que l'aigua es destinara per regar un camp de golf ,que es preferible:
regar un camp de golf i que els pobles de la conca de l'Ebre no
patisquen inundacions o negar l'aigua (que es un be comu, no te amo) i
que s'inunden els pobles?
تم حذف الرسالة.

pacoxavi

غير مقروءة،
03‏/03‏/2009، 16:02:413‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Però brendii ¿tu creus de veritat que desviarien l'aigua abans que
passara per eixos pobles que, ocasionalment, s'inunden? Eixos mateixos
pobles necessiten l'aigua per als seus conreus. És o tot, o res. No
van a estar ahí per a desviar-la quan, una vegada, cada deu anys, hi
han crescudes perilloses, ¿no creus? I les dessaladores: potser siguen
el remei per a un futur que es preveu cada vegada més sec i calorós,
per culpa del canvi climàtic ! Pensa-ho: cada vegada més sequera, o
siga, menys aigua als rius i més en la mar.

rebexusquen

غير مقروءة،
04‏/03‏/2009، 09:53:054‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
pense que el trasbasse s`ha de fer i ademes quan abans millor molta
gent te les cases inundades i tiraes a perdre els cotxes... i no
dormen per por a morir ofegats i tot per no voler donar aigua al
comunitat valenciana perque diuen que es per a camps de golf!pues be
antes de tirarla a la mar q siguen per a camps de golf no entenc la
manera de pensar de eixa gent pero be ja assumiran les consequencies.

vteacdc

غير مقروءة،
04‏/03‏/2009، 11:36:574‏/3‏/2009
إلى GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Jo pense que el transbassament s'hauria de fer, almenys
construir les canonades.Una vegada això està fet,
quan el riu Ebre tinga sufucient aigua
es pot passar aigua sense haver de destroçar el delta.
Si hi ha algun moment que no porta molta aigua, es deixa
de transbassar aigua. Es pot transbassar una quantitat d'aigua
que permeta que el Delta no es destroce, a més pense que
l'aigua és indispensable per a que els llauradors puguen regar
i així tindre treball i un sou per a poder menjar.

> - Mostrar texto de la cita -
الرد على الكل
رد على الكاتب
إعادة توجيه