INFORME ECOAUDITORIA ESCOLAR

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola a tots/totes !

Una mica tard, d'acord, però ahí està: l'informe de l'ecoauditoria.
Podeu consultar-lo a la secció d'arxius d'aquest foro (està en pdf i
cal tenir instal·lat l'acrobat reader). Una vegada vist, no vos
talleu: opineu ! ¿Que el centre està de meravella ? Doncs digueu-t'ho
¿Que està fet una porquería, amb una mobilitat molt restringida i uns
nivell de soroll inadmissibles ? Doncs digueu-t'ho igualment. Per
què... al cap i a la fi és allò de l'ampolla mig plena o mig buida ,
no creieu? De totes formes, s'admeten suggerències per tal de
millorar. De fet és el que volem: suggerències, accions. Per això en
aquest centre fem acció ambiental !

marina balfagó parra

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hola!!!

Bé no se qui aura fet aquest informe peró qui l'aja fet i diga aixó es
perque no estudia o treballa en el centre,
perque el sorll que fa la classe de música es insoportable i sobretot
si estas fent un examen et resulta mol dificil de cooncentrar-te.
Peró no es podria reclamar per a que feren alguna cosa amb el soroll??
Podrien insonorisar la clase d musica,i deurien millorar la seguretat
del institud perque se esta caent cper moments si alguna de les peses
d formigo que caeun del sostre li donara alfgun alumne qui es faria el
reponsable?
I el soroll alhora del pati es cuasi imposible d'estingir i el del
pasadis de 1er també

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola, un salut a tots i a totes.

Acabe de llegir l'informe de l'ecoauditoria i he de donar l'enhorabona
al grup d'ecudació ambiental per la tasca que han fet, i per la
presentació de la informació.
La veritat és que jo vaig fer una ecoauditoria a un altre centre i vam
recollir un fum de dades que vam mostrar en gràfics, que calia mirar-
los tres vegades per a treure conclusions. Aquest informe és concís i
clar.
Ara cal fer alguna cosa, ¿no? S'ha de fer alguna caosa davant les
mancances, no val sols a queixar-se ¿Hi ha gent interressada a
pertànyer al Consell Ambiental del Centre? És al Consell on es poden
treballar aquests temes. Teníem un bon grup, la majoria de segon de
Batxillerat -pobrets, ara estaran patint a selectivitat, però això
passa- Necessitem sang nova al consell, persones que els importe com
és el seu centre.
Qui s'anima?

agustin

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
estic dacord amb aigua

es clar que ahi s'exposen tots els problemes.. es protesta molt.. però
algu fa algunas cosa¿? que jo sapiga es recrimina molt però es fa molt
poquet. Be, no se que mes dir ya.

nomes volia preguntarli a paco si el foro continuara actiu en estiu i
si ell entrara en estiu a ficar alguna coseta.

no res mes

vteacdc

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Jo, també estic d'acord amb aquestos dos participants d'aques foro.

Ja que crec que els problemes que hi han són alguns prou importants,
però ni es te que dir i prou, sino que s'haurien de prendre mesures
per
a sol·lucionar-los, encara que els accesos que no estan habilitats per
als minusvàl·lids són impossibles de sol·lucionar en aquest moment,
ja
que una vegada acabada aquesta "gran" obra com és l'institut, ja no es
pot fer res.

En quant al soroll, crec que les dades no són molt roïnes per a un
lloc
com és l'institut, on està ple de gent que es impossible que no faja
un
poc de soroll, encara que els de primer no tenen sol·lució, al igual
que
al pati, ja que la gent necessita descansar i parlar després de les
classes anteriors.

Espere que algú prenga la iniciativa per a fer alguna cosa per a
solucionar els problemes que hi ha a l'institut i que acaben antes
les classes de que li caiga a algú al cap...

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hola. Ja hem acabat, ara, a esperar. Paco, quan te conte el que vaig
fer a l'examen de biologia vas a matar-me així que si estàs nerviós, o
tens impulsos violents quan et veja, m'ho dius, i t'ho contaré en una
altra ocasió...

He llegit l'estudi i els resultats són els que imaginava. Això fa,
necessàries les papereres de reciclatge i que la gent no les conceba
com a mera decoració que, vist el vist, no sé jo.

Ara m'agradaria passar al punt de la contaminació acústica. L'aula de
música s'hauria d'insonoritzar. És una vertadera prioritat. Els de
segon, que l'última avaluació hem estat fent exàmens tots els dies
pràcticament hem sigut VICTIMES d'això que anomenen música perquè...
pegar-li quan més fort millor a un tambor...en fi.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Bo, com ha comentat ja Llunàtica, els selectiveros/patidors de la ira
dels coordinadors de biologia (els altres s'han portat TOTS bé) hem
acabat. Ara crec que ve el pitjor: un calvari de SET dies (més llarg i
tot que l'espera de les notes del batxillerat!!).

Ala, anem ara al mediambient. Ja li he pegat una ulladeta a l'informe
de l'ecoauditoria. Està bé, m'agrada perquè és clar. Dit açò, i com ja
han avançat alguns foreros, crec que s'hauria de passar a l'acció.
Alguns de 2on de Bat vam proposar no fa molt una sentada pacífica a
l'institut (clar, per a quan tinguerem les notes posades...) Així que
si us animeu nosaltres ho "secundem". Puc, fins i tot, fer una llista
amb els punts de reivindicació:
1) Paperes de reciclatge JA!!!!
2) Insonorització i/o desaparició (també s'admet precintació i/o
clausura) de l'aula de música que tan ens ha fastidiat aquest curs als
de 2on de Bat.
3) Unes parets noves, de pedra, de pedra de la bona, res de
inestabilitat que després... que si esllavissades.. ejem!!! (eiiii,
açò de les esllavisades ho ha posat Llunàtica en un descuit meu, que
conste).

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Bé, he de dir que estic molt content: de nou alumnes de quart, de
batxillerat-selectiveres/patidores-UNIVERSITARIES, i professors
participant tots plegats en el foro ambiental. Com diu Agustín es fa
molt poquet i, com diu Balduí: si s'ha de fer alguna cosa per la
sostenibilitat del centre, serà des del Consell Ambiental. ¿En
convoquem un? Ho deixem per a principis del curs vinent? En qualsevol
cas, comentar que no tenia ni idea del soroll que arriba a produïr
l'aula de música. ¿Que passarà, a més, amb les obres que comencen ara
al centre? Ja han arrencat de socarrel dos pins del pinaret ! ¿Els
restituiran en acabar?¿Arrencaran també el Jardí? Per què no
s'arrenquen una cosa...? ...ejem... Agustín: no sé si a l'estiu no
hauriem de tancar el xiringuito... o no... no ho sé...si vosaltres
continueu comentant doncs bé, i si ni doncs bé també. Pegarem alguna
ullada de quant en quant al foro i tú pegali-la al jardí... si queda
jardí.

Títols de crèdit: Donem les gràcies a: Marina, Agustín, Balduí,
Vicente, Llunàtica i Pirada. I als milions i milions de persones que
fan aquest foro, fins i tot a falta d'una setmana escassa per que
finalitze el curs.

PD: prompte començaran els bous al meu barri. Ai-las !

agustin

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Estic d'acord en convocar un consell ambiental com diu Paco, ara a
final de curs, el que passa que ara poquet es podra fer ja, si de cas
es podrien valorar les coses que s'han fet durant el curs... lo poquet
que s'ha fet... i com està el centre actualment i parlar del soroll,
que era un tema que en l'anterior consell ambiental no s'havia parlat
si no recorde mal.

Be Paco, jo ja li pegare alguna ulladeta al foro i al jardí però ben
be poca cosa podre fer, podria nugarme un arbre per a que no el
llevaren.. aixo si que estaria be.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Eiii, qué fort em pareix això d'arrancar!! En la meua opinió, sí
s'hauria de convocar un Consell Ambiental...que la cosa em pareix prou
greu. Crec que la qüestió està en informar-se de què passarà amb el
Jardí i si porten idea de seguir arrancant el que se'ls pose pel mig.
Ara no estic parlant de conya, una cosa és no portar les paperes de
reciclatge, i una ben diferent és carregar-se un projecte que ha
costat molta feina i recursos. No ho podem permetre...i si fa falta
nugar-se a la surera, el garrofer o l'arbre que siga, pense que
hauriem de fer-ho. Bueno, si els métodes de diplomàcia i diàleg no
funcionen abans, clar està.

Per cert, seguir amb el foro a l'estiu seria una bona idea...això dels
títols de crèdit ha sonat molt a comiat, no??

PD: Mira...si resulta que el profe pro-ambientalista és de barri de
bous...quines coses passen!! Jajaja!!

Natxo

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola a tots!!!

Paco, asi estic com et vaig dir.
Aquest institut nostre es un desastre, no tenim unes instalacions
fetes pensant en cap moment en el medi ambient.
no tenim pareres de reciclatge a les aules, hi ha un soroll execiu en
alguns llocs del centre, sens cauen les parets (jeje), ens lleven la
poca vegetacio que tenim, etc.

Es un desastre, tenim que fer alguna cosa, jo crec que es bona idea
fer aquest consell ambiental que comentaveu abans per a tractar aquest
tema i posar-li algun remei.

El altre institut d'almassora es molt mes antic i no te tants
problemes com el nostre que es suposa que esta casi nou.
Tenim que transmetre aquestes opinions a la resta de persones que
acudeixen al centre per que s'impliquen en l'asumpte i aixi intentar
posarli fi als problemes que estem tenint.

els problemes mes greus com el NO reciclatge de les deixalles haurien
de posarli fi el mes prompte possible per a que l'any vinent no el
seguim tenint.

adeu

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Este matí hem estat reciclant. Una dotzena de monitors, tres o quatre
ordinadors i tres impresores velles les hem portat, junt amb dues
maquines de revetlat de mòduls de fotografia, a una empresa
especialitzada en reciclatge d'aparells electrics i electrònics
(RAEE). L'empresa es diu "Reciclajes Blas Montoya" , està ubicada a
Almassora i ens expedirà el certificat ambiental corresponent. Després
hem anat a l'ecoparc on hem tingut un moment per a reflexionar sobre
tot plegat (a la magnífica aula del reciclatge de què disposen). Hem
pensat sobre les mancances assenyalades per l'ecoauditoria: la
insonorització de l'aula de música, les papereres de reciclatge que no
arriven, els pinets arrencats per a les obres i el perill que podria
correr el jardí. La veritat és que alguna cosa haurem de fer. ¿I si
ens reunim dimecres, a l'hora del pati, a la biblioteca, i signem un
manifest on demanem aquestes millores? Una altra possibilitat és
enviar e-mails al correu de l'institut amb un manifest semblant. Què
opineu?