Bous al carrer

Hector

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Estes festes me preguntat perque els bous al carrer no els maten al
carrer bullc saber per que no els maten al pilo com tota la vida.
Desde fa un o dos anys ja no els maten al carrer i ara els maten al
corral i ademes ningu pot entrar al corral. I una altra cosa l´any
pasat cuan tenies els 16 anys ja podies entrar pero ara no ara es pot
entrar als 18 anys.

Perque no es maten els bous al carrer com tota la vida?
Perque ara no poden entrar els menors de 16 anys?

agustin

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Crec que ja no es maten al carrer perque pot causar sensibilitat a la
gent o alguna cosa així, i tampoc es maten al corral, els maten al
matader.
A la segona pregunta, dirte que amb 16 anys si que pots entrar, i
també que això dels 18 anys ho deia el senyor que parlava pels
megafons ixos i que el pobre home no està molt documentat perque va
canviar la edad unes quantes vegades al llarg de la setmana, no li
fages molt de cas. A més si observes les pegatines que hi ha pegades
als cadafals que indiquen la normativa posa clarament persones menors
de 16 anys i eixa es la normativa de la Comunitat Valenciana i d'això
has de fiar-te més de el que et diga el Suret (que es el senyor que
parla pes megafons)
Espere haver-te sigut d'ajuda ;)

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
De segur que sí Agustín, només que açò comença a pareixer el foro de
la Penya "El Soro". Per ambientalitzar un poc el tema, diré que jo
estic radicalment en contra de la festa dels bous: al carrer, a la
plaça, o a on siga. Em sembla molt encertat que eviten als xiquets
l'espectacle de la matança, de les patades i manotades que li peguen
una vegada està mort. De passada podien estalviar-nos TOT
l'espectacle. La veritat és que eixa festa ens retrata a la perfecció:
una colla de poblerins, aferrats a tradicions bàrbares que no tenen
cap trellat i que esperem que la Unió Europea tinga la valentia de
prohibir.

marina balfagó parra

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Es un tema de moltes opinions.Jo pense que la aficio delbou carrer no
es ninugn mal per als animals perque s'intenta que sufrisquen el menys
possible.
Per aisó ara als bous els maten al desorxador per a que no sufrisquen.
Tambe crec que la afició no es ningun pasatems per als poblerins.
Ila majoria dels aficionats esperem que la Unio Europea no ho
prohibisca

mirey...@hotmail.com

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Paco no estic d'acord amb algunes coses del teu argument. Estem
d'acord amb que no és bo maltractar als bous i després matar-los, ai
et done la raó. Però no estic d'acord amb la teva idea de que
prohibisquen els bous al carrer. Aquesta festa és una festa
tradicional del poble i, encara que maltracten als bous i els maten,
seguix sent tradició que hi facen bous a Almassora. En Almassora, si
no feren bous al carrer en festes, no vindria ningú. És un acte que
porta a molta gent al poble i ademés, torne a repetir, és una
tradició. Ademés, Paco, moltes vegades no són els aficionats els que
li fan mal als bous, sinó després de torejar-los és quan els fericen i
els maltracten, no quan es troben al carrer.
Una salutació, Mireia.

josess

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
wenas..

Pense que el bou sufreix mes en el carrer que en la plaça, per
aixó deurien fer-ho en alguna plaça de bous. Com per exemple
alquilar una plaça portatil, mes d'una vegada s'ha alquilat.
I en les normes on fica l'edad, també fica, crec,
que no hi ha que maltractar el bou... i la gent passa d'aixo,
li pegen, li tiren cuets... les normes tindrien que ser mes fortes.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

En primer lloc, BONÍSSIMA NIT a tothom!! Llunàtica i jo estem
especialment d'enhorabona...i com que a aquestes hores ho veiem tot de
color de rosa, hem decidit per unanimitat que tornarem a comentar en
aquest foro que tants bons moments ens ha donat. Paco, que conste que
no ens sembla bé, però et comprenem...tot i que seguim disgustades per
eixa no-assitència al sopar.

Dit això, passem a comentar l'actual tema de debat: els bous al
carrer. La nostra opinió és ben clara al respecte: per a res podem
estar d'acord amb una suposada "tradició" en la qual pateixen animals
que res poden fer per defendre's de totes les barbaritats a les que
són sotmesos. La nostra societat deuria evolucionar bastant en aquest
sentit i ser capaç d'adonar-se'n que aquestes coses han d'acabar-se ja
si realment volem anar cap a un futur millor i sense cap tipus de
crueltats d'aquesta índole. No veiem ninguna necessitat de seguir
aclamant una "festa" basada en la tortura i salvatjades varies contra
els animals.
D'altra banda, pensem que el tema de que els maten en privat (ja que
"els han de matar") almenys estalvia un espectacle bojornòs que res ha
d'envejar-li a les pelis "gores".

Ala, després d'aquesta reincorporació amb un tema especialment polèmic
(i més al nostre poble, la tradició bovina del qual mai deixa de
sorprendre'ns), es despedeixen ja "las hijas pródigas" d'aquest foro,
reiterant la seua plena satisfacció en aquestos moments.

Llunàtica&Pirada S.A

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Vaja per davant la meua més sincera felicitació a les "filles
pròdigues". Supose que tindré ocasió de felicitar-vos esta vesprada
però sapigau que és un HONOR (així, amb majuscules) comptar amb
vosaltres en el foro. Esperem que continueu col·laborant com ex-
alumnes i què tardeu en oblidar-vos de nosaltres.
Besos.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Ja serà per a menys, home però gràcies, gràcies. Si que ens veurem
esta vesprada, sí i clar que continuarem col·laborant que cal re-
educar les aficions taurines d'estos xiquets que si no... mal futur
ens espera. I no, no ens oblidarem de Moncloa i els seus comunicats.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Aiiii....mira que jo sóc una insensible (per fora) i totes aquestes
coses em costen moooolt d'expressar. Almenys Llunàtica ja ha apuntat
alguna que altra cosa interessant...així que no ho tindré molt
complicat.
Per supost, dir una altra volta això de "ja serà per a menys" i
ratificar les GRÀCIES (també amb majúscules). També destacar altra
volta que seguirem per ací col.laborant tant com siga possible.
Finalment, només afegir que, com sabem, la memòria és selectiva, i per
tant veig molt díficil un oblit de tot açò.

Ala, millor deixe ja d'escriure, que al final acabaré malament.

PD: Paco, Míriam i jo vam estar ahir buscant-te un bon rato per
despedir-nos....i sembla ser que te n'havies anat!! En fi, que ja veig
que encara que arribe el fi de curs no canviem, eh?. Bo, de totes
maneres espere que ens puguem veure el dia de les notes de selectiu.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hola a tothom ! En primer lloc donar les gràcies a Pirada per la
voluntat de seguir col·laborant al foro. Estic d'accord amb tú
(Raquel) quan dius que la memòria és sel·lectiva, i jo crec que molt
enganyadora, per què tendim a recordar només lo bò (almenys a mi sí
que em passa). Penseu en vosaltres mateixos: la majoría se n'aneu a
estudiar a Ciutats importants. Coneixeu multitud de gent nova,
diferent, amb inquietuds també noves i diferents. I quan te'n recordes
del teu Poble (Almassora, oh Almassora !) no sé com ho fas per a que
aflore només lo bò: la proximitat de la gent, de la natura, la
tranquilitat, l'institut... Però no ELS OMNIPRESENTS BOUS, ELS
FOLCLÒRICS, LA GAIREBÉ INEXISTENT CULTURA (Cultura, amb majúscules),
LA PRESIÓ SOCIAL PER A QUÈ TOT CONTINUE IGUAL, EL PROVINCIANISME...
Conste que estic pensant en el meu poble (el que Jo conec) quan escric
açò, i no en Almassora, ( però que cadascú jutge fins a quin punt
s'ajusta o no també a la realitat del vostre poble). Ho dic per què la
veritat és que em faig creus quan pense que en ple segle XXI estigam
encara discutint si és normal concebir el maltracte als animals com a
festa, o la legitimitat d'una modalitat de caça -el parany- que no
resulta gens sel·lectiva amb les espècies que es capturen. JA SE QUE
NO ÉS POPULAR DIR-HO ! Però també crec que "a cada cosa... pel seu
nom". No?

PD: Vaig estar buscant-vos abans d'anar-me'n, però no va haver manera.
Ho sent.
Message has been deleted

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
xd
Ja sabeu tots els del foro que m’agraden molt els bous al córrer
(molts de vosaltres m' haureu vist) y conec com y perquè es fan les
coses.
Realment una persona no pot participar en un acte tauri si te menys
de 16 anys (el meu avi es el suret y tinc informació de primera mà,
xd) i crec que entre 16 y 18 tens que estar acompanyat per un adult.
Una altra cosa es lo de matar-lo,. Crec que la multa son 300 euros
per
matar-lo al carrer y no pots vendre la carn (per aixó si ho valorem
podreu observar que el cost és molt gran)
Respecta a la festa en sí té una història de més de 2000 anys ja que
(per gràcia o desgràcia) se te constància de jocs amb eixos animals
fins els romans (hi ha indicis que diuen que inclús els ibers).
La festa en si (de recortar y correr davant el bou) crec que no te
ninguna barbaritat. És el bou y tu (sense res) però el problema no
esta en la festa sinó en la gent que no respecten este gran animal.
Realment hi ha gent sense ninguns escrupuls que els
peguen o el punchen fent-los sufrir innecesariament, això es el
problema.
Se que la meua postura es rara, ja que sóc estudiant de biologia
però
realment desde xicotet me han ensenyat a participar en els bous,
vorels, tocar-los , ...PERO TAMBE A RESPETAR-LOS.
Se també que es una festa sense futur, ja que cada vegada hi ha menys
pobles en bous ( excepte en Almassora en la Vall i en Onda on
aumenta)
i les noves generacions no els agraden tan. Respecte que fariem sino
tindriem bou? Crec que inventariem una altra cosa y prou.
Bueno men vaig a estudiar dew