Els bous al carrer

Natxo

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Be, per começar diré que estic d'acord amb ruben, ja que jo tambe
estiudie biologia i m'agraden les festes dels bous al carrer.
jo tambe crec que el problema no es si els toregen sino la gent que es
divertis pegant-los.
a mi no em pareix mal que els toregen sempre i cuan no els maltracten.
el tema de matarlos al corral o al piló es un altre tema. Jo pense que
es millor matarlo al corral i sense tants espectadors ja que es una
cosa que pot resultar desagradable per a algunes persones.

Jo crec que si no hi hageren bous al carrer en almassora acavarien per
organitzar unes falles com fan a valencia o burriana.
jo crec que per a fer unes bones festes no es necessari tenir bous al
carrer, sino tenir ganes de pasarse-ho be.
Les persones que tenen ganes de pasarse-ho be no els fan falta els
bous, tan sols uns amics i musica, o unes cartes, jeje.
En fi, aquest tema te molts punts de vista.

Paco, perdó per la tardança de comentaris però es que he estat un poc
liat intentant salvar el curs.
Adeu

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

El problema, crec jo, no és que els maltracten ni els deixen de
maltractar, que també, el problema és que em sembla vergonyós,
patètic, que la gent d'un país, diuen que civilitzat, jo em permet
dubtar-lo, gaudisca veient com un animal, sense ser culpable de res,
es passa una vesprada i una nit corrent per un lloc ple de gent, el
qual, a l'animal, li suposa una situació d'estrés i, a més, és punxat
i, finalment, mort.

No importa on el maten, al bou no li importa. La qüestió és que mor.
Si, està bé que s'estalvie l'espectacle a la gent, sobre tot als
xiquets però, d'altra banda, si ho féren al mig del poble, igual la
gent, en veure l'horror, es replantejaria el tema dels bous.

A que això que fan al canadà de colpejar les foques per treure'ls la
pell us sembla una burrada? A qeu la caça amb la rabosa que fan a
anglaterra és una barbaritat? A que sí? I els bous? No, els bous no,
que són tradició, clar.

També m'agradaria afegir que no crec necessaris els 23 bous que es
maten en este nuestro pueblo (ja per poc de temps... en el meu cas!!)
cada festes, és a dir, multipliquem per dos voltes a l'any i ens dóna
la FREDOLICA quantitat de 46 bous, mira, com els cromosomes...!!

I, a la postre, tenim a Belaire, comentant eixa venerable tradició, en
les seues paraules... VINGA VA!

Yours Summerly*

Llunàtica

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Acabe de veure les notícies per la tele i estic més que indignada. Són
dues les qüestions a comentar, per supost relacionades amb el tema
d'aquesta suposta "tradició". Si comence pels bous al carrer, puc dir
que tan ahir com avui han tret que en Bétera han mort dues persones en
quinze dies, durant les festes. I jo pense...quines festes!! A això
hem d'afegir l'home d'edat avançada que també va morir per les
mateixes causes a la Vall d'Uixò. De veres no se n'adonen d'on estem
arribant?

L'altre tema també em posa els pèls de punta. Resulta que m'he enterat
que la gent quasi es pega per anar a vore torejar a un tal José Tomás.
Diuen que és el "número 1", però per les informacions que he hagut de
vore, sembla ser que cada volta que toreja és "cojida" segura. Això
mateix va passar ahir a Madrid (no en va ser una, no, sinó tres), i va
acabar al quiròfan. Això sí, va tallar tres orelles. Aleshores jo em
pregunte: com pot ser la gent tan "gore"? Bo, això no és ser gore...en
la meua llengua això és diu disfrutar mentre un animal és maltractat i
una persona possa en risc la seua vida.

Sent molt donar aquest discurset, però de veres que és la única cosa
que puc dir després d'haver vist i escoltat eixes dues notícies.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Mu Uenas !

La veritat és que està el tema d'actualitat. Com diu Raquel les
noticies han parlat de diversos morts i, això sí que és nou : d'un
alcalde que s'ha plantejat acabar amb aquest perill potencial que són
els bous al carrer (M'ho creuré quan ho veja, com San Tomàs) suprimint
la festa malgrat la seua tradició. Pensem una cosa: a quina altra
activitat totalment prescindible se li tol·lera un índex de morts tan
alt; a quina altra activitat se li permet colapsar el poble, o el
barri sencer, tancant els carrers a la lliure circulació (de persones
i mercaderies..Ui ! això deu d'anar contra la Unió Europea...llàstima
que visca hores baixes). Jo, per exemple, si vull eixir de ma casa en
hores de bou m'haig d'exposar a què una bèstia banyuda de 500 Kg de
múscul, que casualment campa solt pel carrer m'assasine impunement.
Doncs, VALE HOME i que més !!! Per què és tradició? Com diu Martina
els 46 bous que es sacrifiquen són innecessàris, o siga,
prescindibles, però... Ja se sap: "Panem et Circenses": tingueu el
poble content i us estalviareu problemes. Així la gent senzillament
s'estalvia haver de pensar en coses com l'urbanisme irracional, la
contaminació de l'aire d'Almassora, etc.

PD: Sí, Pirada: al meu pesar sóc de barri de bous. Per si fora poc, un
d'eixos que els amenitzen amb cançons del Fari i Camela (Ja saps:
d'estes tan properes a la tradició i la cultura Valencianes). Una
anècdota: un dia, un amic i jo varem prendre la "centralita" a la
força i els vàrem obligar a posar Lluís Llach (Jure que és cert), de
seguida allò es va omplir de festeros, a vore si és que les dames
havien acabat amb les reserves de JB elles soletes i abans d'hora. En
fi, que et vaig a contar. Natxo: llig el que diu Llunàtica i te
n'adonaràs que l'animal sí que pateix.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Si realment l'embolada del bou té molt de Llach...

Si jo estiro fort per 'quí, i tu estires fort per 'llà, segur que
tomba tomba tomba

i de Raimon...

I tots, tots plens de nit, buscant la lluuum

inclús de Pi de la Serra

El capvespre és l'hora baixa
i jo m'adormo escrivint
si morís vull que la caixa
no tingui un color distint
del capvespre o l'hora baixa

Després d'aquest recorregut per la música de cantautor catalana diré.
Paco, no creia que fores tant revolucionari. O això, o no eren les
dames les qui havien acabat amb les reserves d'un producte que té com
a component la substància que dóna com a resultat de la fermentació
alcohòlica... (i no és l'acetaldehid). XD

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Eii, lo del manifest que ha comentat Paco mola molt. Era el que deia
de esgotar la via diplomàtica. Quant a lo de signar-lo, et refereixes
a demà o al proper dimecres? Avisa'ns per a saber quan anar, please.

Canviant de tema...està prou clar qui va acabar amb les reserves de JB
i tot el que va pillar per davant. Al nostre benvolgut (??) poble, fer
eixe tipus d'accions tindria prou de perill. Com a exemple, només cal
dir que quan ve algun concert que les autoritats consideren "de
risc" (ja se sap que lo de la Revolució del 1917 ha marcat molt) hi ha
tios amb metralleta en mà (no exagere, que jo ho vaig vore) i es plena
el recinte d'agents de la policia del tocayo de Paco (també anomenada
"policía autonomica"). Molt fort, i més tenint en compte que l'únic
perill és que els assistents es cremen accidentalment amb
els...estooo...els encenedors que porten per acompanyar les cançons,
clar està.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Lo del manifest ho signariem al consell ambiental de dimecres (demà).
Per a qui no puga vindre (o, simplement, per qui li avellisca) hi ha
la possibilitat d'enviar e-mails amb el text del manifest a l'adreça
del centre que si no m'equivoque és:
1200...@intercentres.cult.gva.es. El text a retallar i apegar seria:

Benvolguda Directora de l’IES Vila-Roja:

Des què formem part de la campanya “Recicla l’escola” hem realitzat un
diagnòstic de l’estat ambiental del centre. El curs passat vàrem
constatar dues mancances importants: la impossibilitat de realitzar
còpies en paper reciclat i la manca de papereres de recollida
sel·lectiva al pati. Ambdues propostes de millora varen ser elevades
al Consell Escolar i aprovades per aquest òrgan. El problema del paper
reciclat, a dia d’avuí, el considerem sol·luccionat; no així el de les
tres papereres de reciclatge que continuen sense arribar. Així mateix,
a l’ecoauditoria d’enguany, hem constatat la necessitat d’isonoritzar
l’aula de música. També hem vist com s’han arrencat dos arbres del
pinaret per realitzar les obres de la façana. Per tot això, ens
dirigim a vostè, com a membres del Consell Ambiental del Centre, per
demanar-li els següents punts:

-Que insistisca en les gestions necessàries fins aconseguir l’arrivada
de les esmentades papereres.
-Que quede totalment garantida la integritat de les plantes del Jardí
Mediterrani davant les obres que està previst realitzar.
-Que es restituesquen els pins arrencats, amb exemplars de la mateixa
mida.
-Que s’estudien mètodes d’insonorització econòmicament assequibles per
a l’aula de música.

Atentament: (nom i cognoms i relació amb el centre)

Si inundem secretaria de mails ens hauran de fer cas, ¿no?

Canviant de tema, i en relació amb l'okupació de la centraleta dels
festeros, dir que no era l'alcohol el que ens va fer actuar així, si
no la desesperació d'estar tot el sant dia soportant coses com el duo
Pimpinela o la cançó aquesta de "NIÑOOO POR QUE LLOOORAS QUE NO
VIENEEE EL PAPAAAA !!!
Ho compreneu ara, veritat?

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Massa fluix el manifest em sembla. Necessita de dobles sentits... XD
però em sembla bé eixa ruptura diplomàtica que proposeu.

PD: Si, ho entenc. Visc al cantó del "Mesón del Vino", amb la
consegüent: NUNCA DEBÍ ENAMORARME, by Camela, i cançons de la mateixa
calanya.

Fins demà, que assistirem, és clar

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Molt de no abandoneu el foro però... ejem, açò està mort!!

Me'n vaig que hui LA SARSUELA AL COMPLET s'unix!!!

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Sí que es va unir, sí. En fi, coses que passen.

Va, per a que el foro no morga jo propose (ja que estem amb el tema
dels bous) parlar dels "arxiconeguts" "encierros" de San Fermín que
tenen lloc aquestos dies. Hui mateix he hagut de tornar a vore a les
notícies de la tele unes imatges horribles: el cap d'un dels pastors
de "l'encierro" d'avui s'ha quedat entre una "barrera" i les banyes
d'un bou. Això per no parlar de la "cornada" de 12 centímetres que ha
fet que un xic d'uns 22 anys haja de passar pel quiròfan. De veres
crec que tot açò se'n va de les mans. Hi ha coses que mai entendré.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola fidels foreres! Save the foro !

Acabe de tornar de les Pitiuses on, per cert, no hi ha bous. Això sí,
guiris... Bé, com va l'estiu ? Jo també he vist lo dels San Fermins:
espelusnante ! Però... com dèia la meua iaia: "quien por su culpa
muere, nadie le llore" (no sé si és molt savi, però en part és
aplicable). Ja sé que Pirada vol estudiar medicina per a salvar
sanfermineros malferits. D'eixos no en faltaran mai, per desgràcia.
Ui, me n'he d'anar a la mar que he vingut a donar de menjar als peixos
i a consultar el foro. Fins la pròxima.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hui la junta se torna a unir. Discutirem a propòsit d'eixe carismàtic
SAVE THE FORO!! o altres propostes que de segur que ixen com aquell
mític CON CABEZA Y CORAZÓN!!! La calor està que faça justícia al meu
nick.

Res, volia comentar dues coses:

1) L'institut me fa por, vull dir, més de la que normalment em fa. Bo,
l'insitut o eixe edifici de gomaespuma que sembla ara, que es veu tot
l'aïllant eixe, que, ja que estan, en podrien posar doble capa en la
classe de música i així, assumpte solucionat, però no, en cas de que
algun dia ho facen, tiraran a pla la paret altra volta. En fi... "què
li anem a fer?" (no espere que ningú entenga el significat d'aquestes
cometes, tret dels EX-alumnes).

2)Us he de donar una mala notícia: venim de Castelló (ohh! gran
aventura...) de la DGT.... chan chan!!

PD: Paco, per què no te portes els peixos en tu, no sé, és que a la fi
se t'oblidarà, com a mi la meua planteta dels mosquits.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Vinc de l'institut (claustre de Juliol) i em trobe amb un búnker amb
les finestres blindades amb xapa (i, malgrat això, part dels enderrocs
trenquen la xapa i arriben als vidres), un soroll embogidor rítmic,
constant... pols, calor (...) . Barracons per a setembre ? El jardí a
tope de brosses (no passa res). Bo, seguim de vacances, no?

PD: No sé què comentar, la canícula atrofia les neurones. ¿Us esteu
treient el carnet de conduir? A quina velocitat va una calesa? Els
peixets no me'ls emporte per què l'acuari és molt gran, però no
patisques que ja tenen dispensador automàtic de menjar i temporitzador
per a la llum. Estan millor que jo els ditxosos peixets. Salutacions
i SAVE THE FORO !

agustin

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Pacoo!! sent no haver pogut entrar abans, pero esque a la platja no
tinc internet i no puc entrar. Pero he passat per casa i he vist el
meu correu i he pensat, vaig a dixar algun comentari.
Be, doncs tinc que dir que jo tots els dies vaig a la piscina i veig
observe tots els dies l'institut i tinc que dir que cada di em dona
mes llastima, no vull ni pensar que tinguem que anar en barracons
perque sino...
Ja em passaré algun dia que puga pel foro una altra vegada. Bon
estiu! :)

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Per al vostre consol diré que la Facultat de Medicina (ja ens hem
matriculat i, per sort o per desgracia, anem a la mateixa classe XD)
també està d'obres, mig enderrocada. La qüestió és que ja passarem per
l'institut abans d'anar-nos-en i xarrarem. Au, bon estiu i ja seguirem
parlant.

SAVE THE FORO!!!!!

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

No et preocupes Agustín que ja pots veure que tots estem de vacances,
aïllats i sense internet. Així que anem deixant missatgets quan
bonament pugam i ja està. Llunàtica, gràcies per donar suport a la
iniciativa "save the foro" Bon Estiu.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Jo, este cap de setmana, he predicat amb l'exemple i... m'he ejem,
"sacrificat" anant a unes festes alternatives: L'APLEC DELS PORTS, que
ací queda recomanat per a tots. AU, SALVEM EL FORO I, JA QUE ESTEM,
TAMBÉ ELS PORTS!!

DEW

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Això de l'aplec dels ports no és com un congrés de peluts i
catalanistes?

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Si, es podria definir així, però també d'altres maneres. Són una mena
de festes alternatives.