Save the GARDEN!!!!

1 view

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Bo, després d'haver estar signant contrats importants per València
(val, és un plural que no tocava ahí, però dóna igual...) puc tornar
(perquè tinc un ratet abans d'anar a la platja) al tema ambiental.

Paco, he vist passant amb el cotxe el jardí i m'ha entrat por de
veres. Les obres, ara mateix, són d'una magnitut considerable, i veig
que el jardí perilla perquè, entre altres coses, els enderrocs que
s'estan provocant amenacen amb destruir-lo (o danyar-lo molt) si
segueixen acumulant-se prop. A mi comença a donar-me mal rollo. Haurem
de fer algo, no?

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Sí, en efecte. Jo vaig parar l'altre dia, de camí a Castelló, i vaig
vore que havíen "fotut" una sèrie de planxes de fusta dins del jardí
(una d'elles dins l'estany). Així que estic amb tú que el jardí corre
perill. De moment se m'acudeix d'anar i fer fotos, que tot quede ben
documentat per a posteriors reclamacions. Ja que les mesures
preventives (us enrecordeu d'aquell manifest que vàrem signar), pel
que es veu, no han servit de res. Estudiarem mesures més contundents
però... sóc escèptic, doncs, en ple mes d'Agost i amb allò acotat amb
l'excusa de la seguretat (Ja sabeu: se prohibe el paso a toda persona
ajena a la obra). Serà molt dificil que no hagen foradat la lona de
l'estany o que no hagen trencat la bomba que hi ha dins. En fi. Ja
veurem què passa.
Bé, que seguesques fent negocis i anant a la platja, que ja arrivarà
l'inexorable setembre i, ja sabem que a Benimaclet no n'hi ha de
platja.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Es poden prendre altres mesures prou més malignes, però també
eficients. De moment, concedix el benefici de la duda, de que ho
deixaran tot com s'ho van trobar i, si això no ocorreguera (- hauria
d'haver emprat este condicional tant hipotètic??/ -Tu calla, que només
fas que ficar bassa) es pot optar per inundar el correu de l'empresa
RE-constructora de les fotos, o de cartes en plan la primera peli de
Harry Potter.

No sé, pensar alguna forma de rebel·lió pacífica. De moment, mireu
tots Gandhi a veure que se'ns ocorre.

PD: Ahir matí vaig estar en Benimaclet i no, la platja, vaja vaja, no
la vaig veure, no.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

La veritat és que pacifisme i ecologisme són moviments distints. Així
que... de rebel·lió pacífica res, a SANG i FETGE ! Dimecres a
primera hora es repartiran els Kalashnikovs al lloc de costum, no
falteu.

PD: Per un Benimaclet amb passeig marítim i amb circuit de fòrmula-1 !
Vota Obama.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Saluts olímpics, foreros. A mi el tema de la rebel.lió m'agrada (ja
sabeu: ¡rebelión! ¡rebelión! ¿rebelión?), el que passa és que jo sóc
més d'automàtica parabelum que de Kalashnikovs...gustos que té una.
Per cert, Llunàtica, jo crec que ja és hora de que et faces mirar el
transtorn eixe bipolar que has manifestat al teu missatge, més que res
de cara a la seguretat de la meua integritat física i mental
pròximament.
Com sempre, SAVE THE FORO!!!

PD: Vaig a parlar clar. Jo m'alegre de que a Benimaclet no hi haja
platja, perquè estic fins el gorro d'ella. I la F-1, millor vore-la
per la tele, com tota la vida.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hola. L'estiu s'està fent llarg. Fa calor. Tot això fa que un perga la
paciència aviat, i faça crides desesperades a agafar les armes, però
no em feu cas. Millor lo de Gandhi que diu llunàtica. Pirada:
aprofitat del trastorn de llunàtica i fes-li pagar el doble del
lloguer. Per cert, en el teu postdata ¿no dius res d'Obama? L'altre
dia escrivien al País que era l'única esperança de què EEUU i Europa
pogueren aliar-se en favor d'una democracia mundial, front al
previsible imperialisme Rus-Xinés-Indo-Iranià. ¿Què en penseu? (és per
entrar en matèria, si no sempre parlem de platges i és molt aborrit).

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Jo, és que, personalment, era més de Hilary, perquè el discurs d'Obama
me sona a predicador evangelista. No sé, és una sensació, són
comentaris que fa, principalment sobre religió.

D'altra banda, de segur que és millor ell que el Mccain aquest, que
sembla que ara (és la darrera notícia que tinc) encapçala les
enquestes.

I si, seria genial la pau al món, s'haja d'aliar qui ho haja de fer
però... no és un poc utòpic?

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Bueeeno. Després d'una setmana esgotadora, físicament i moralment, per
molts motius, ha arribat el moment de reemprendre el tête a tête (per
què no es pot dir d'una altra manera) amb llunàtica, que és la que
darrerament s'encarrega de mantenir viva l'espurna titil·lejant i
semiapagada del foro. (Pirada, on ets?). El jardí està ARRASSAT,
calculem que s'han salvat només un 10-15 % de les plantes. Ha sigut
una salvatjada el que han fet. Però encara ha sigut més, ha sigut una
CABRONADA (parlem clar), doncs, l'empresa encarregada per Consellería
de les obres, es nega en redó a restituir cap dany dels que ha causat.
Així, per què són així de xulos i el nostre jardí: una MIERDECILLA.

Enguany no hi ha diners per als Projectes d'Educació Ambiental. En què
se'ls han gastat? No vull pensar-ho. Aquesta ha sigut la setmana de
l'Educació per la Ciutadanía amb traducció simultània, de les Ciències
per al món contemporani també amb traducció simultània (l'any que
ve)... el que resta m'ho reserve per a mi.

Espere noticies de Benimaclet.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Com se nota que se n'ha anat la cocacola (entiéndase la chispa de la
vida) de l'institut. Respecte al tema de Benimaclet, ja estem ací,
fent de marujes. Posem llavadores, planxem, cuinem. Res, tot perfecte
(sobre tot la llavadora).

Després, el tema del jardí, ja estava més bé clar, degut a que aquest
estiu, les voltes que hem passat, estava ple d'enderrocs. No ens
sorpren massa. La garrofera com està? Ha sobreviscut al desastre o hem
de lamentar-nos per la seva pèrdua? Demana diners Paco, fes careta de
llàstima o escriu a la PARLEM d'Almassora, que això, encara que semble
mentida, ho llig tot LO poble i, ja se sap, si el poble se cabreja...
farà pressió i et donaran diners.

Com està això de la traducció simultània? Qui la dóna i a quins
cursos? Que l'any que ve te fas amo i senyor de l'assignatura de
ciències? (CUANTAS PREGUNTAS SIN RESOLVER, MULDER)

Res, nosaltres comencem dilluns. Ja contarem què tal. Per cert, de
moment, i això ens preocupa, i tot i que hem anat ja a una reunió, no
ha hagut novatada. A vore si estan planejant alguna cosa malèfica...

Esperem notícies de la capital de la plana mitja

Pirada&Llunàtica. S.A

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
Pase per así a saludar-vos i vore com esteu, xd
Respecte el jardí, no cal dir res més que "manos a la obra" i tornar a
comenzar.
Respecte a les futures "matasuegras" que tingueu sort per Valéncia.
Dew

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

M'alegre molt de tornar a parlar amb vosaltres de nou, amb normalitat.
La veritat és que estava baix de moral i prou emprenyat (no sé si ho
haveu notat). I, fins i tot Rubén s'ha deixat caure per aci una altra
vegada. Genial. Comence a respondre les múltiples preguntes amb què
m'haveu obsequiat:

La garrofera Keras està bé, també la surera. Demanar diners no està de
més, no. Però no ens veiem amb cor de fer nosaltres altra volta tota
la feinada de bastir un nou jardí. Així que caldría un jardiner que
s'ho agafara seriosament i no d'aquests que venen un parell de dies,
et planten dos geranis i tots contents. El recurs a la prensa no es
descarta en absolut CQC. Pel que fa a l'Educació per a la ciutadania,
la dóna Victòria, amb una companya nova d'Anglès que encara no sé com
li diuen. Tot i que coste de creure, a molts centres s'està fent
traducció simultània a l'anglès del que diu el professor que en sap de
l'assignatura. Ciències per al món contemporani, enguany, les done jo.
L'any que vé, ha dit el conseller, seràn en anglès, igual que la
Religió (ai! no, això no, m'he equivocat, un lapsus). Dónar Ciències
en anglès és perdre eficiència en la posada en marxa de l'assignatura,
doncs es tracat d'una matèria per consolidar, amb montonades de
materials que s'hauríen de traduir (impossible), doncs no tothom
recurreix a un llibre de text per donar-la. A més, gairebé ningú (ni
profes, ni alumnes) sabem prou anglès com per a que la cosa no
desmeresca molt. En fi, estic, simplement, exercint el dret a la
pataleta, per què em sembla que els arguments, en aquest embolic en
què ens han posat, no serveixen, es tracta d'una altra guerra.

Enguany, segurament, no hi haurà Recicla, ni Projectes, ni Jardí per a
donar classe, ni aula de la natura, ni ... Ja m'estic posant una altra
volta depre!

PD's:
Rubén: gràcies pels anims. Pirada i llunàtica: ¿Us han parlat de la
novatada de la llonganissa? Aneu amb compte amb el que esmorzeu ! ...
Je, Je !
Salud.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Amunt eixos ànims que ara començaran a donar guerra per ací els teus
nous alumnes i de segur que entre tots torneu a remuntar el jardí.
L'opció del CQC és factible, però COMPTE!!! que no s'enteren els
d'INTERECONOMIA.

No em sembla bé que ho tireu tot a fer la mà, parlant en plata, perquè
els senyors de la RE-constructora hagen fet malbé el jardí, al fi i al
cap, el medi ambient no és culpable de res.

Pel que fa al tema dels fons inexistents, empreu la imaginació per
aconseguir financiació. Doneu llibres i feu un mercadet, podeu tindre
cura de plantes i vendre-les a la primavera i coses semblants.

I, del tema de l'educació per a la ciutadanía... pff... Jo crec que he
descobert per on va la Generalitat Balenciana en fer que es donen les
classes amb traducció simultània. Intentar marejar els alumnes perquè
no s'enteren de res i aconseguir l'objetiu que portaven, que és que
l'assignatura no es done. Una manera elegant de l'objecció de
consciència.

*nota: de veritat creieu a algú capacitat lingüísticament i mental per
traduir el que diu Victòria?

PD: NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, si és això de l'entrepa, deixem-ho correr
millor.

AUUU!

ena_bbccat

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Holaa!!
Després de, aquestes, les vacacions més llargues de la meua vida fins
que hem jubile o hem quede sense treball, he decidit honrar-vos de nou
amb la meua presència a aquest foro... que s'ho mereix
Després d'aquesta presentació tan modesta procediré a parlar del que
realment importa én aquest post... el garden, no??
A vore il·lusos meus, està molt bé ixò de tindre esperances i fe i tot
el rotllo eixe... però, de veritat creieu que a uns obrers que l'únic
que volen és treballar per guanyar-se diners, els anava a importar un
jardí?? Senc molt, decepcionar-vos, però és pel vostre bé, per a que
no vos passe el que a mi hem sol passar. Hi ha que ser realistes. La
resposta d'abans és NO!! Que seria lo més correcte, sí... però des de
quan a la gent li importa l'esfoç dels demés... bé, a la majoria no!
Paco, ho senc pel jardinet, que jo també havia col·laborat en fer-ho.
Però aquest estiu ja ho veia jo vindre això mentre corria...Ai!! I què
habrà sigut de Xocobón?? Pobreta!! =(
Bueno, el cas ara és cercar sol·lucions. La idea de M. està molt bé,
és una bona proposta! què en penseu?? Perque a la direcció del centre
hem pareix que el jardí li importa menys que als obrers...

Canviant de tema, què és això de donar educació per a la ciutatania en
anglés?? Per què no donen la religió en anglés... aaaii!! com es
notaria el que li importa la religió realment als alumnes... Torne a
coincidir en M., això ho fan perque saben que els xiquets no
s'enteraran de res i aconseguir el que volen, és a dir ni en anglés,
ni en castellà, ni molt menys en valencià... en res... i si no resulta
el plan, ja veig jo als del partit aquest demanant que l'assignatura
és done en xinés, per a tindre uns alumnes més adaptats
internacionalment coma a exusa...

Bueno, ja me'n vaig, ja!
Au cacauetets! Bona niiit!! =D

P.D: Per què vos passeu tant amb Victòria? La diferència marca el
canvi! Quina mania amb la pobra dona!

ena_bbccat

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
M'he lluit amb les faltetes!! seeh!! No en feu cas d'això, que vos
conec M i R!!

> - Mostrar texto de la cita -

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Que bé que torneu al foro els fillets i filletes pròdigs ! Ara ho fa
S, l'altre dia Rubén ... Qui faltaaaaaaa ? Doncs sí, S, estic amb tú
en això de què, per norma general, a la gent li importa un pepino
l'esforç dels altres. De tota manera hi ha novetats sobre el jardí:
divendres a primera hora es varen personar tres jardiners, tres.
Enviats per l'empresa destructora, i acompanyats d'una flamant
fragoneta farcida de plantetes. Més o menys les espècies que portaven
venien a coincidir amb les que teniem plantades. Excepte algunes
espècies que plantaren "motu propio" i d'altres que no portaven per
què, segons ells, eren plantes "forestals" i impossibles d'aconseguir.
Aleshores... d'on les vàrem treure nosaltres ? Bé, en qualsevol cas,
la "dire" em va dir: Paco, no seas intransigente, hombre ! i jo li
vaig fer cas, doncs, pense que tal i com està el tema, ja ens podem
dónar per afortunats, ja. L'estany i el passadís central no els varen
ni tocar per què, dèien, no havíen rebut cap ordre de fer-ho i ells no
actuen d'ofici, no. Això sí, ens vàren "jurar i perjurar" que
arreglarien el sistema de reg abans de marxar i...sorpresa, se
n'anaren sense fer-li absolutament RES ! I no per què no fera falta,
precisament !!! Bo, així són les coses i així us les havem contat. Ja
penjaré alguna foto del nou jardí per a què el pogueu veure.

PD: ESTUDIEU MOLT I NO ISCAU DE MARXA ELS DIJOUS, NI ANEU A PRESUMPTES
FESTES DE BENVINGUDA !!!

ena_bbccat

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Bueno Pacoo! Tampoc et queixes molt! que podien haver optat per deixar-
lo així com estava després de les obres, el garden... que al menys han
fet algo (espere que bé)!!
Per a quan la foto del jardí??

Au cacaus!! Ja ens vorem, que he de continuar amb els apunts de
física!!
dwww!!

P.D: Aquest any pareix que no faces molta publicitat per al foro
Paco!! Has de prometre'ls algo, encara que després no siga veritat del
tot... que si no això tindrà menys èxit que Paquirrín en una agència
de models!!

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Si jo no em queixe, Slavena. Es tracta només de que la gent que ens
llig s'entere de com s'han fet les coses i que cadascú traga les seues
pròpies conclussions: sobre l'administració, sobre l'empresa
destructora, i en definitiva sobre quina escala de valors volem
compartir. T'agraïsc els ánims i les ganes de promocionar el grup,
però ... és que l'èxit del foro no deuria de dependir del que jo
faça. Jo no tinc cap mena d'interés especific en què açò vaja
endavant. El foro és una vía de comunicació extraordinària
(extraordinària en molts sentits), la podem aprofitar o no. El seu
principal actiu ha estat que, al llarg del curs passat vàrem crear una
comunitat, i a la comunitat el que compta són les persones que la
conformen. El referent era i continua sent l'educació ambiental, però
per damunt d'això està la voluntat de parlar d'una altra forma, de
superar les relacions excessivament formals que establim a l'institut
(per espais, per horaris, per jerarquíes, etc). Així que continuarà
mentre hi haja gent que preferesca aquesta forma de relacionar-se, que
permet dir coses que a classe callaríem per inoportunes, o que permet
que aquells que haveu deixat el centre no el deixeu del tot. El jardí,
els projectes ambientals, el Recicla l'escola, les eixides i
activitats "extraescolars"... Tot és fruit de la voluntat de fer més
democràtic l'ambient de l'institut, d'humanitzar-lo si se'm permet
l'expressió.

Bé, després d'aquest discurset, només em queda dir: Save the foro !

PD: Lo de la foto del garden ho tinc en compte. Salut.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Muy buenas!! He de dir que els del "macro-pont" estem vius...que bó és
saber-ho.

Crec que Paco té raó en això de que el foro ha servit, com a mínim,
per a establir una manera diferent de comunicació. Quant a lo de la
participació dels alumnes d'aquest any, per lo poc que sabia crec que
per desgràcia aquest any en ciències de la salut hi ha molt poc de
personal en comparació a l'any passat (i això que vam fer campanya),
no Paco? Almenys això és el que jo tenia entés. Ho vinc a dir perquè
supose que si és així, és lògic que coste un poc més, tot i que
evidentment sempre influix el caràcter de cadascú en concret....no sé,
açò de filosofar no és lo meu, i menys ara.

Com sempre: SAVE THE FORO!!!

PD: Notícia...en novembre me presente al "mitjà". Coses que passen. Sé
que no té res a vore, però és per recordar "viejos tiempos"...

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hola!!!

Esteu prolífics últimament. Jo és que no havia tingut un momentet però
ara, cansada del nostre estima sincitiotrofoblasto -que ve als sopars
de classe i tot- dic, va, vaig a vore què es cou pel foro.

No entenc per què no s'anima la gent. Sembla mentida que els qui
mantenim viu el foro siguem els ex-alumnes. No sé, no comprenc com es
pot sentir indiferència front al que ocorre al teu voltant. Amb això
no estic critincant ningú: cadascú és lliure d'unir-se on vulga o de
no fer-ho, és clar, però és el que comentava, que pense que la gent
que pertany a la comunitat, tant d'alumnes com de professors de
l'institut, s'hauria d'implicar un poc més.

Té raó Paco quan diu que és una manera diferent de mantenir el
contacte, ara que discrepe amb això de la formalitat. Mai hem sigut
formals, ara, que si vosté vol, podem començar a ser-ho XD. Bromes a
banda, sí, estic d'acord.

A més, moltes voltes ho hem passat bé en el foro, males rises, eh R?

En segon lloc, m'agradaria afegir que jo TAMBÉ vull vore la RE-
construcció del jardí, a vore quin ha estat el resultat. Té raó S en
dir que això millor que res però, d'altra banda, quan hem sigut
conformistes? A las bar... ejem... Això Paco, que millor el que han
fet que l'anterior desastre però això no vol dir que deixeu de
manifestar les vostres queixes quan siga necessari.

Res, a vore si engegueu algun projecte d'interés aquest any que, tot i
que no veig massa motivació, açò no es pot acabar.

Què sensible estic!

Au, me'n vaig a fer-me el maletón!!!