SOM BIOCLIMÀTICS

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Una de les propostes del passat Consell Ambiental fou mirar de posar
lones entre els aularis. Tothom està d'acord en què si avuí hem de
calfar-nos el cap sobre esta mesura, és per què l'arquitecte no va
voler plantejar-se-la, i va triar una orientació poc racional pel que
fa a com es rep la insolació (no sé pel que fa a altres temes).
Però... ¿Ens hem parat a pensar si nosaltres ens distribuïm dins les
classes d'una manera racional? Què opineu?

Hector

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Jo crec que es una bona idea de posar lones entre els aularis perque
aixi no entrara el sol directe i aixi no encendrem tan les llums
perque de laltra forma els que estan contra la finestra tenen que
tancar les percianes perque els pega el sol directament a ells.Opine
que els radiadors no estan ben distribuits, niauria que posar-los de
una altra forma.

ximo...@gmail.com

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
jo opime que els radiadors no estan ben distribuits per que em bes de
estar gunt a la presiama timdriem que estar al altre costat

> - Mostrar texto de la cita -

adrian

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Em pareix bona idea per que tots aorrariem mes energia. Els ventanals
estan mal colocats perque els xicotets son els que espoden aurir i els
grans estan mal colocats. Si mos distribuirem millor la calor es
repartiria per tota la classe de manera que estigerem calentets. Pa
lestiu hi ha que ficar els toldos pa previndre la calor i podre airir
atope les finestres. El arquitecte era un chapuses a ficat el institut
en un angul mal colocat (esta al rebes), si el institut estigera
orientat cap la mar la llum estaria distribuida per els pasillos i
podriem aurir les finestres ,pero el arquitecte no esba calfar el cap.
Es preocupabe mes pels diners.

barçelonista edgar

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
yo estic d'acord am b paco perque fa mmoltiiiiiiiiisima calor i ademes
reduiriem eixe sol molestó buffff .Doncs a les plantes del mix de cada
un dels edificis no lis donaria però no passa res ja que son
taronjers, i no necessiten tant de tractament ya que només els
rebem:Yo Edgar estic molt d'acord amb paco el meu mestre ( i no perque
siga mestre li tinga que apollar nonono es perque te molta rao ) dew
barça,barça,barça,barçaaaaaaaaaaaa

On 21 nov, 16:55, pacoxavi <pacox...@mallorcaweb.net> wrote:
Message has been deleted

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Edgar: és inútil que em faces la pilota. De totes maneres estic
content que participes. A veure si escriu algú del Vila-Real o del
Valencia. Vinga!

On 28 nov, 21:36, "barçelonista edgar" <edgarfeme...@hotmail.com>

vteacdc

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Bueno, un del Valéncia!!!!
Jo crec que en canvi de posar les lones, ja que si quan fa aire
s'envola el
el sostre, això aniria més ràpid en l'aire, buscaria una altra solució
més
que puguera ser igual de efectiva però menys problemàtica.

agustin

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Dos del Valencia!!
Doncs jo crec que la idea dels toldos es un poc descabellada. Apart de
ser un gran gast economic, seria molt poc estètic i no deixaria pasar
la llum, i en eixe cas ja estem altra vegada igual i tindriem que
encendre els llums.
La meua proposta es posar cortines o alguna cosa pareguda. Les
cortines permetrien tindre les finestres obertes quan fera calor i
ademes deixen pasar la llum solar. Ademes es molt mes estètic que uns
toldos posats entre pasadis i pasadis. El problema es que amb aquestes
finestres tan rares tampoc es podria obrir la finestra amb les
cortines, ja que les finestres deurien ser corredisses.

josess

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Un del Real Madrid !!!
Però posar cortines resultaria igual de costos que ficar toldos.

En les finestres si que es podrien obrir, les cortines es podrien
ficar de manera que no molestaren. Es una bona idea.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

M'ha costat molt prendre esta decissió però al final vaig a dirigir-li
la paraula fins i tot a un del RM. Has pensat en quin tipus de
mecanisme mantindria les lones o les cortines ancorades a la pared o a
la volada del terrat? No seria perillós que un dia de vent...? Qui
assoleix la responsabilitat d'això? Vinga... a opinar!

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Paco, deixa'l, pobret que, com va dir algú "será ignorant però feliç"
en pensar que no s'ha notat que t'estava fent la pilota. Per cert,
m'has defraudat. València... mm Vilarreal?? Depriment.

Bé, el tema no hauria d'ésser aquest. Em sembla bé això de les lones
però compte a qui li ho encarregueu que mira el que va passar amb el
voladís!!

N'hi ha unes lones que són llàmines estretes de tela-plàstic i que
poden obrir-se i tancar-se més o menys. Crec que és un bon sistema per
regular la quantitat de llum.

Altre tema és que moltes voltes encenem els llums només perquè la
pissarra reflectix. Una solució per a açò sería posar una mena de
lamparetes dalt de les pissarres. Açò no m'ho he inventat jo que al
col·legi de primària on anava n'hi havien. Ahh i també s'ha de fer
això de les pegatines.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Però...que no saps que el futbol és un dels màxims assoliments
estètics de la humanitat, a l'altura només de la lírica i els
"villancicos". ¿Com es pot dir que és depriment que jo senta verdadera
passió per aquesta epopeia èpica que és el deport rei? (llig,
ignorante de la vida, alguna crònica de "El miedo del guardameta" a
www.carteleraturia.com, i te n'adonaràs del teu terrible error: el
futbol no és un passatemps per a ments ximples, si no una metàfora de
la vida). Bo, dit això, he de dir-te que tens bones idees, tant per
allò de les lones de tela-plàstica (no les havia sentit nomenar mai)
com per lo dels llums de la pissarra. Per cert ¿Què és això de les
pegatines?

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Jo no he dit en cap moment que no m'agrade el futbol. No sóc forofa,
com veig que tu ho ets, però m'agrada. El que em pareix depriment és
el València i el Vilarreal. Estic més bé amb Mr. Poe. Ara llegiré
això.

La tela esta és com la dels "mantels" estos plastificats que es poden
banyar i l'advantatge que té que siga vertical és que no s'acumula
aigua a la part de dalt i, per tant, s'evita que es podrisca la tela o
que l'aigua s'estanque i faça olor. Això dels llums ho teniem al
"Cisneros", el col·legi de primària d'ací d'Almassora i això de les
pegatines és el que vam parlar al Consell: posar a cada classe quin és
l'interruptor del llum de davant i quin és el de darrere.

Per cert, estàs pitjor del que em pensava...XD

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Primer de tot vull enviar una salutació a totes les persones
participants de aquest magnífic y elaborat foro de discussió En la
meua opinió aquest foro te una belleza que no se pot calificar en
cantitat la seua bellesa. :)
Ara al tema, sobre el tema de les "lones" he de exposer que en la meua
opinió, realitzar aquesta construcción no duraría ni un any per dos
raons molt simples
a)les obres que realitzen les subcontrates de la generalitat no es
caracteritzen per la utilització de bons materials y de bones
construccions (el exemple esta en que el nostre institut de recient
construïcció no ha haparegut cap"grieta" )
b)Al cap de un any hi ha 1 semana en que els vents bufen a una gran
velocitat (en especial a eixa zona sense edificis alts que el
cubrisca)
Això provocaria que tots els anys tindriem que repondre per
trencemente part de les "lones", suposant un cost molt elevat al
institut (apart del risc que provocaría el seu desprendiment damunt
dels alumnes).

Desprès vull indicar un xicotet aclarament futbolístic a aquestes
persones tan enteses. L´únic equip que pot guanyar la lliga es el
villareal y tot aixo que dieu de si barça o madrid son només
tonteries. L´únic equip de la lliga que ha conseguit fer bo un jugador
com Guille Franco o Viera qui ha sigut?
Qui a arribat en la primera participació de la champions a la
semifinal d´aquesta competició? qui...?(així podria estar fins l´any
que be pero no tinc temps)
Conclusió xiquets teniu que cambiar d`equip. Visca el villareal y el
fútbol y fora les llunàtiques que diuen que el villareal no es equip.
Això si que no es no tindre poca visio futbolística per l´amor de San
Andreu. Estimada companya has de veure més futbol de calitat y menos
tonteries.
Jo me despedic de aquest foro felisitanvos a tots les festes properes.
Hasta desprès

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Ja tardava l'estimat company a posar la gamba. Deixeu estar el futbol,
per l'amor d'una burra claustrofòbica amb tu-tu (Va per tu, Slavena).

No pense que ho haja de fer cap subcontrata això. Es pot parlar en els
de manteniment i aquestes pasqües o a l'estiu es pot duur a terme el
projecte. És qüestió de parlar-ho. Els problemes que jo veig són:

1) La no-voluntat de qui té la última paraula d'acceptar el projecte.
2) La falta de pressupost

Per cert, això del jardí va tirant avant. Ben fet!

Jo crec que ja hi ha material suficient per fer una reunió. Tu què
dius, Paco?

PD: Rubén, fes el favor d'escriure com una persona de segon de bat!!
Quanta raó té Dolors!

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
¿I Slavena què fa que no opina? Llunàtica, tens tota la raó del món
amb el que dius del futbol. Obviament este no és un grup de "compadreo
futbolero" si no un espai virtual de discussió sobre temes que
determinen el futur del planeta. A més del handicaps que tu nomenes,
jo afegiria l'enorme responsabilitat que suposa instal·lar qualsevol
cosa al centre: si cau i passa alguna cosa... qui ho paga? Doncs, la
directora. I això no és just!

Pel que fa a la reunió, jo esperaria a tenir resultats de
l'ecoauditoria sobre residus, mobilitat i contaminació sonora
d'enguany. Això pot estar llest per febrer. De tota manera si teniu
ganes de debatir en viu i en directe es pot fer una Kedada en algun
pati.
Salut.

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Crec que lo de fer una "kedada" és interessant. A més a més hem de
recordar que tenim pendent el tema de les pegatines per a les llums de
les aules. Eixa proposta em pareix accesible i, en la meua opinió,
significaria un estalvi important d'energia a l'institut.

PD: Rubén, deixa de fer la pilota i dedica't a fer aportacions més
importants, que tú pots (com per exemple últims comentaris
d'actualitat del nostre benvolgut i estimat Friker Jiménez).

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Ho sent molt però a Paco no li puc contestar això de qui té la
responsabilitat de si passa alguna cosa si vull seguir sent, com diria
algú, políticament correcta. A mi em sembla bé això de la
"Kedada" (quin ganxo té la paraula, tu!).

- Paco, qui fa l'ecoauditoria?

- Raquel, et recolze profundament. Estos Nadals hem de quedar per vore
a Mr. Friker i assolir així el grau de comprensió científica de Rubén.
Això de les pegatines s'ha de fer, JA!!!

Cal vore quin salero li ha donat Rubén a aquest foro!

Per cert, no sé per què Slave no comenta. Raquel, per què?

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Totalment d'acord en lo referent al terme "kedada". És més, propose
que des d'ara deuriem d'utilitzar-lo a sovint per tal de normarlitzar-
lo (Paco, qué tremole la RAE).

Un altre tema més serios és el de ser políticament correcte. Crec que
hi ha que tindre amics fins i tot a l'infern, i per això s'han de
guardar les formes (que no el contingut) fins a cert punt.

Punt i apart és la teua proposta, Llunàtica, de seguir el vertader
camí al qual ha arribat fa molt de temps el nostre benvolgut i estimat
Rubén. I estic amb tú quan dius que per a tal fi hem d'aplicarnos la
filosofia (que no ciència) Frikeriana.

Quant a lo de les pegatines estic disposada a començar quan digueu,
crec que és necessari.

Finalment, en lo referent a Slave, he de dir que no sé perquè no
participa (supose que estarà enfrascada en els estudis).

ENAbbccat

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
hola a tots!
mira, primer respondré a perqué no he comentat res encara!
1er: alguns temes proposats son molt poc interessants, i els que
realment son interessants están comentats per un munt de gent, una que
no entenc (perque pareix que no parle el mateix idioma) i altresque
opinen sobre tot el possible, i no m'agrada repetir lo que ja s'ha
dit.
2on: m'esteu tornant boja, perqué a messura que vaig llegint els
missatges, es van degradant en temes de conversació totalment
diferents i si vull ficar alguna cosa, ja es com qui diu "-què
dessitges menjar? - ah, pues sí, m'agrada la natació", per l'amor
d'una burra claustrofòbica amb tu-tu ballant en un túnel sense llum!!

ja passant a comentar els últims missatges (perqué els primers son uns
d'ixos que no entenc, bueno i els de Rubén)
-aquest divendres podriem dedicar-nos a fer les pegatines i si esteu
d'acord quedar-nos una miqueta més per reparti´-les per les classes
(ara que ho pense, potserhi haja gent que no haja dormit la nit
d'abans, eh M i R?) Per cert Paco, tu saps quantes aules hi ha, i
quants interruptors en cadascuna?
-m'agrada el terme "kedada", es bonic!, ara no hi haurà qui me'l traga
de la boca, i sí, podriem fer alguna per xarrar sobre les lones,
perque al final no sé en què sha quedat la cossa, cortines(vot en
contra), lones de llàmines estretes de tela-plàstic(vot a favor)...
-i escolta això de que la gent només sàpiga queixar-se però no fer res
per ajudar(ho dic més que res per lo del jardinet, que la veritat és
que jo pense que aqui l'haja escrit li faltaven notícies i va optar
per fer això. Que no vull dir que no tinga raò, però fill s'hi vols ho
arregles tu, pero sense ciment caxis on the salty sea!)

ah! per cert, la raò de que no escriga és perqué els pasta-fang dels
de la línia d'adsl ens estàn tocant els nassos amb internet i ja fa
tres mesos que estic sense i he de baixar a ca' la tieta, i jo no sé
perquè estic contant lameua vida, que ací ningú em paga, millor me'n
vaig a "Salsa rosa" que ahí sí que em paguen segur!!, tot sigaper
plenar programa...
Per cert, exepte aquesta última setmana, sempre entre ací per vore els
missatgets aquestos, raons de no comentar ja explicades.

I després de tot aquest tostó, no crec que vulgueu vore el meu "nik"
fins el proper any (o si?, sí segur que sí, que jom'enganxe a la
primera, com el monòxid)
au! adèu, bona nit...que somnieu amb lo que vulgueu, que els
angelets... bé millor no continue.
Dwww!!

P.D: crec que m'oblide d'alguna cosa...*-)

> - Mostra el text citat -

ENAbbccat

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
ja me'n recorde!! no he repassat lo que he escrit! bé, supose que
sabreu separar paraules juntes, no? va!... dona el mateix

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Bé, si Paco dóna el seu reial permís no m'importa quedar-me el
divendres i penjar adhesius per les classes. Però s'han de contar els
interruptors, com vulgueu. Jo, sense dormir, sóc més eficient.. eh R?

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
N'hem a vore... Jo no done permisos per què no sóc més que un pobre
treballador assalariat que es guanya la vida "honradament". Podeu
quedar divendres si voleu, podeu quedar la nit de nadal, la de cap
d'any fins i tot, per posar pegatines als endolls però dic jo que
primer les haureu de fer les pegatines, no? Dic podeu i no podem per
què els profes tenim "picaeta" el divendres (ja sabeu, el bon rotllo
de despedir-se per que se n'anem de vacances i regna el companyerisme
i la concordia fraternal...). No és per ser "aiguafestes" però... ¿No
seria millor que ho deixarem per després de festes això de les
enganxines i la kedada?

Slavena, gràcies per participar. Rakel i llunàtica: ¿Per què us fiqueu
tant amb el pobre Rubén? Si el xiquet té bones intencions, només és
que està un poc influenciat per certs intelectuals que tots coneixem.
Espere que feu interpretacions freudianes del curt del peixet, que
vosaltres podeu.¿ Per què esta sol este homenet? De veres es pensa que
pot obligar el peix a fer-li companyia si el reté contra la seua
voluntat? (...)

Ale, me'n vaig a dormir.

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Primer que tot: Slavena, ha sigut el teu primer missatge en aquest
foro i ja t'estàs ficant amb Llunàtica i amb mi. Ací, per a criticar
hi ha que tenir un poc més de "solera".
I parlant de criticar... (vos heu fixat com enganxe els temes?) Paco,
no deus interpretar (ni tú ni ningú) els comentaris de Llunática i
meus com a crítiques directes a la figura de Rubén. Jo crec que la
gràcia està en combinar els temes seriosos amb l'humor (encara que
siga roïn).
I parlant d'humor... (estic sembrada enganxant!!) Llunática, tú eres
eficient tant si dorms com si no (el nivell no varia).
I ja que estem parlant de relacions... (m'he colat ací?) Paco, espere
que lo del "companyerisme" i la concòrdia fraternal siga només
apariència.
Però bé, se suposa que he de fer algun comentari útil. Ahí va: A mi em
dóna igual fer lo de les pegatines abans o després del Nadal, però el
que tinc clar és que s'ha de fer.

ENAbbccatS.A.

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
A vore Rakel: jo no sé d'on treus tu que jo t'estiga criticant a tu i
a la llunàtica (ahi si que pareix que m'he ficat amb ella, no?), en el
meu primerenc comentari, només he criticat lleument a Ruben i als
primers missatges, i després m'he ficat un poquet (no res) amb una tal
R i M. Que tu deduisques ahi coses que no están,no se com prendre-
me'l.

Següent: la rao per la qual he decidit, hui, perdre el meu preciat
temps en aquest foro és, només, l'idea de proposar una cosa pel tema
del que "suposadament" tracta aquest espai. D'acord, pot ser vos
parega estúpid, sense sentit i que comparat amb altres done llàstima.
pot ser penseu que el vent de l'altre día em va entrar per una orella
i em vaeixir per l'altra, emportant-se de pas, l'única neurona viva i
sana que allotjava el meu cap (per cert, això, no sé per qué, em sona
molt... ...ah! ja sé de qué). Però, ningú ha suprimit la "llibertat
d'expressió" d'aquest foro. Així que ahi va, (podria tardar un poc més
en escriure-ho, però, no se m'acudeix res més): el que he fet és unir
l'idea de les cortinetes i de les llaminetes eixes de la llunàtica, i
m'he enrecordat de unes cortinetes plegables de llaminetes, d'eixes
que es veuen per totes les oficines (o quasi totes). No sé el preu, ni
tampoc crec que vos interesse perque segurament eliminareu aquesta
opció de la llista.

Paco, no se perqué això que has dit de "el bon rotllo de despedir-se
per que se n'anem de vacances i regna el companyerisme
i la concordia fraternal" em sona molt a "xiste", i a un molt bó, per
cert.

m'agradaria comentar alguna cosa més, DON'T WORRY! sé que gaudiu amb
els meus comentaris, així que continuaré escrivint... (per desgràcia
d'alguna pobra gent que creu que dic coses interessants i amb sentit)

Apa! Bona nit!

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Venvulgudes amigues perqué una cosa tan simple com lo de anar pegan
unes pegatines per les clases li heu donat tantes voltes y no hem
tocat el tema de les fulles de asistencies o el de llevar una bombeta
de tub en cada llàmpara de l´intitut (si vos hi adoneu hi ha dos en la
majoria de llocs)?
Ahhhhhh , vull indicar la proposta de fer un tema realcionat amb
Panespemia (no es res sexual) perquè a que no sabeu que nosaltres
provenim segurament de Mart??????????????? Som en realitat verds y
cabuts. Son preguntes que vos recomane que reflexioneu. DEW

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Ai, Raquel ha dit quasi tot el que jo pensava dir.

No critiquem en Rubén. Simplement tenim la suficient confiança per fer
bromes. Tenim "concòrdia fraternal". No circulen eixos rumors
precisament de concòrdia fraternal entre els professors. Açò millor
t'ho comentarem a l'àmbit privat.

Si, també crec que l'humor és important. És una manera de fer açò més
actiu i de fer-lo llegible per als xiquets, tot i que últimament no
comenten massa (igual no els deixem, pobres).

Sí, deixem els adhesius per després de Nadal que jo el divendres
voldré anar a dormir després del sopar (al calder màgic per fi!!) i
així tindrem més temps per pensar, fer, contar els interruptors etc.
La kedad també sóc partidària de postposar-la.

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Estimat Rubén...la nostra idea no és tan simple com a priori la teua
ment pot pensar. Tú estat acostumat a pensaments molt més profunds,
que res tenen a veure amb això.

Per cert...la teua teoria marciana em pareix algo totalment paranormal
i fora de context. No obstant, les altres propostes no són per a
desestimar-les.

PD: Llunàtica, busca't excuses millors, que existeix el café per
alguna raó. A més a més Slave va dient per ahí que dormim poc...

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Eeeeeeeeeooooooooooo. Se'm sent?
Està be, veig que això de les pegatines ha calat un poc, però sols un
poc. No he vist cap comentari sobre les icones o dibuixos a col·locar,
que abans s'ha de decidir això, i després es "fan les pegatines". Jo
vaig proposar uns dibuixos que encara estan penjats com a A1, A2 i A3,
al taules de l'eixida a la cantina. Els heu vist? Segur que són
dolents però, sou capaços de busca-ne d'altres millors?
De la "kedada" de divendres, la veig ..., és a dir, no la veig, si
abans no s'aporten propostes.
I poseu en marxa les neurones per a veure com es poden fer. Estaria be
que a la "kedada" es realitzara per a decidir entre les propostes -
podríeu dur-les amb format digital- i ja imprimir-les. O potser algú
les dibuixe.

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Eeeeeoooooo. Se'm sent?
Veig que això de les pegatines na calar, però sols un poc.
La meua proposta era la d'iniciar un debat sobre les icones o dibuixos
que han d'aparèixer a les pegatines, i jo en vaig proposar tres, per a
situar a la clau que encenga els llums de la pissarra, i que vaig
penjar al taules de l'eixida cap a la cantina. Les heu vistes? Segur
que són dolentes, però, sou capaços de proposar-ne d'altres?
Segur que sí. Jo crec que la "kedada" podria deixar-se per a quan hi
haja propostes i tinguem ideada la manera d'elaborar les pegatines.
Així que poseu en marxa les neurones¡
On 19 dic, 16:53, Rakel <raquel...@hotmail.com> wrote:
> [...]

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Llunàtica: els professors som una pinya. Els claustres i les cocopes,
exemples de germanor. La sala de profes: un oasi de civilitat on
rescabalar les ferides inflingides pels barbars que habiten les aules.
No sé a quins rumors et refereixes però dóna igual. No serà que això
de dormir poc... de bon rotllo eh! Je, Je!

Raquel: la profunditat dels pensaments de Rubén és insondable. Estic
amb tu que mai no arrivarem a albirar-ne ni una mínima part.

Rubén: No és just que acuses les teues estimades companyes de pegar-
li més voltes de les necessàries a les coses, quan tu per a dir
fluorescent en dius "lámpara amb bombetes de tub".

Slavena: ¿D'on treus aquestes expresions tan surrealistes com la de la
burra amb tutú, etc.? De veres que m'estic plantejant ficar menys
deures per a casa, a vore si és que un excés de treball està afectant
un poc la vostra salut.

Com vegeu en tinc per a tots, però... cuidadín de parlar de mi QUE SOC
EL PROFE ! i el moderador ! Pues això, ala!

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Paco, la teua última frase és una mostra d'un autoritarisme extrem que
jo creia inexistent en tú.

En segon lloc, em sembla perfecte que tots els profes vos ajudeu a
curar-vos les ferides que "els bàrbars que habitem a les aules" vos
inflingim. Però en aquest sentit tinc un consell: ves amb compte de
que algun dels teus estimats companys no et cure les ferides amb
amoníac o algo semblant en lloc de amb "betadine".

Quant al tema de dormir, em negue a fer cap tipus de comentari.

Finalment, crec que no ens deuriem preocupar molt per Slavena en eixe
sentit. El que importa és que siga feliç.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Jo també en tinc per a tots, també.

Paco: Això de no dormir no és freqüent en nosaltres però la veritat és
que va valdre la pena, o no R?
Paco, em sembla genial que sigueu una pinya però, com diu Raquel, vés
amb compte per si de cas en lloc de brindar en cava, brindeu amb
lleixiu...
I, només una pregunteta, de bon rotllo (que jo el mal rotllo me'l
guarde per a l'escèptic XD): per què els crides als altres pel nom i a
mi em dius llunàtica? Reconec que és cert però...

Raquel: Tens raó, jo ja vaig dir que Rubén ha arribat a un nivell
inteligible que no està a l'abast de la mà de ningú. És com allò que
cantava Carla Bruni de "alors on tend la main et on se retrouve fou"
però abans de fer noves amistats.

Les expressions de Slavena són surrealistes i sempre ho seran. És part
d'ella. Cal recordar ací, tot i que no siga d'ella, aquella de "cazar
trols con un helicóptero teletubi". També volia dir-li a Slavena que
no siga tant pessimista. Considerarem la teua proposta com farem amb
totes, almenys jo!!

Paco, tranquil que justet la teua assignatura no afecta l'estat mental
fins que no arribes a la universitat... jaja. "Nótese que no ho dic
per tu ja que eres el AMO I SENYOR d'aquest foro, que no el nostre, ja
que aquest càrreg l'ostenta, per ara, Chiquitorrrr". Encara que, si
t'esforces, tot és possible.

Rubén, enhorabona pel mitjà, un altre Paco estaria orgullós de tu.

Per últim, BON NADAL!!!

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Ai... jo no he vist les icones. La pròxima volta que passe per davant
del tauló em fixaré. La veritat és que tampoc havia pensat en icones.
A la nostra classe de l'any passat vam posar, simplement, "Davant" i
"Darrere" però és cert que un logo "amb ganxo" seria millor.

Au!!

ENAbbccatS.A.

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola!
Bueno abans qe res Bon Nadal a tots/es!!
Emm...no sé com començar. La veritat no pense justificar les meues
precioses expressions, perqué no em negareu que son les millors que
heu sentit a la vostra vida. Només diré que, tot i que semble
increible, son "de cosecha propia". Bé, increible per alguns, perqué
hi ha ja qui sap que coses així son normals en mi.

Següent, estic d'acord amb M i R (que sapieu que ara vos cridaré així,
perqué em dona perea escriure tot el nom), P(es a dir, Paco) tingues
cura amb alguns "companys", que això de que Nadal és una "época per
compartir", no tinc arguments per negar-ho, però hi ha alguns que
poden compartir verí amb pastissets i casualment quedarse sense per a
ells. Bé, això...deixeu-ho...

M de veritat que aprecie molt la teua consideració amb la meua
proposta. I mira, com agraïment, pot ser per l'any que ve et dedique
una de les meues expresions (si se m'acudeix alguna, que segur que sí)

Ah!! Això, va per B(Balduí), jo la veritat és que no m'he fixat en cap
cartellet de la cantina, més que res per que crec que aquest any només
he entrat una volta, i la veritat és que pensava que es faria igual
que l'any passat. Però, si que em pareix bona idea això de fer una
icona o un dibuixet, que cride l'atenció però que no siga difícil
d'interpretar!. Pensaré sobre això aquetes vacances.

Per cert Rb (R no, perque sino es confondria amb R de Rakel [ui! mira
ja s'ha descobert el pastís] i el vull dir és Rubén), enhorabona, és a
dir "en buena hora" o "ya era hora",...emmm... bé si no ho enteneu, no
em pregunteu a mí, que això son conclusions a les que el meu cervell
arriba sense preguntar-me res. Però, no t'ho prengues com una crítica,
eh Rb?, que vull dir que me'n alegre...

Jo el que continue preguntant-me és: "quan faré algún comentari que a
la gent li abellisca llegir per curt?"
Bé, (ai! estava apunt d'eixirme una de les meues celestials frases i
s'ha anat), bé altre dia, ja sabem que esta a puntet d'acudir-se'm una
Au! Bona nit i no patiu pel estat de salut del meu cap, que està
perfectament!

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
En primer lloc, he de dir a Slavena que es dedique a escriure els
resums dels seus missatges (cada volta em dóna més perea llegir-los
sensers)

En segon lloc, i relacionat amb això, he d'esmentar directament a
Llunàtica. Sí, perque m'has decepcionat al nombrar-me com a R. Què vol
dir això de R? És més propi de gent com Slavena, que necessita
abreujar els seus discursos. Quan al dormir, efectivament va valdre la
pena, encara que patirem un empaquetament similar al del DNA (veieu
com tot està connectat?)

Rubén: t'he de dir que no pense felicitar-te per lo del grau mitjà
fins que sigues capaç d'escriure les i llatines que li corresponen al
valencià, i no utilitzes les y.

I ara anem a lo serio. Resulta que jo tampoc he vist les ja famoses
icones, però tal vegada siga una bona idea (sempre i quant no siguem
ni Llunàtica ni jo qui realitze els dibuixos).

PD: Desitge que tots tingueu una agradable Nit de Nadal (Paco, encara
que et resignes a acceptar-ho, fes-nos cas i allunyat del teus
companys si t'ofereixen algo de beure o menjar) i que la pugueu passar
amb els vostres sers més estimats, encara que tot açò sone algo
"moñas" per a que jo ho diga. Això sí, no us passeu molt amb els
dolços, que després tardareu moltes hores de gimnàs en cremar-ho tot.
Quant a la beguda, no diré res perquè sé de bona mà que tots sou
extremadament responsables.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Bé, passada la primera "embestida" nadalenca, m'he decidit a comentar,
(tot i que sé que no em llegirà ningú fins a Reixos). Sobretot és per
desmentir això que diu M. de que "un altre Paco" se'n alegraria de que
Rubén haja aprovat el Mitjà de Valencia. Vull que conste que jo al
Rubén l'aprecie (de fet, és l'únic que em fa la pilota). Precisament
per això de quant en quant li envie alguna fiblada, per espavilar-lo,
res més. De fet, llegint estos nadals, he descobert que això de fer
servir perífrasis, (Rubén li diu al fluorescent "bombeta de tub"), és
propi dels mestres ZEN, que saben que anomenar directament una cosa és
oposar-se a la seua realitat. D'accord amb esta filosofia, a un
fluorescent no se li pot dir "fluorescent" per què això suposa
pretendre haver capturat la seua realitat (essència), que va més enllà
de l'aparença física.

El següent Koan il·lustra clarament el que dic:

Joshu va preguntar al mestre Nansen, "¿Quin és el vertader camí?".
Nansen li respongué, "El camí de cada dia és el verdader camí".
Joshu li va preguntar, "¿Puc estudiar-lo, jo?".
Nansen li respongué, "Quant més l'estudies més te n'allunyaràs del
camí".
Joshu va preguntar, "¿Si no l'estudie com puc conèixer-lo?".
Nansen li respongué, "El camí no és d'eixes coses que es veuen, ni de
les coses que no es veuen. No és de les coses conegudes, ni de les
desconegudes. No el busques, ni l'estudies, ni l'anomenes. Per a
alcançar-lo obret a l'amplitud del cel".

FAQ (Frequent Asked Questions):

¿Es dedica l'administrador del foro a llegir aquesta mena de xorrades
pseudo-filosòfiques?
Sí, efectivament, les vacances de Nadal les dedique a llegir este tipo
de bajanades.

¿Es dedica l'administrador del foro a alguna cosa de més profit?
No. A menys que vore l'especial de l'Iker Jiménez d'ahir per la nit es
considere profitós.

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Paco, crec que t'estàs allunyant del "vertader camí". Què és això de
veure a Friker Jiménez? Què t'ha passat? Has sigut capturat per alguna
mena de marcians que t'han fet un trasplantament de cervell
experimental? Sí és així fes-nos-ho saber i mirarem la manera
d'arreglar-ho.

Quan a lo de "xorrades pseudo-filosòfiques", jo aniria amb compte amb
eixe tipus de "terminologia" (Victoria podria ofendre's si tractes
així la seua assignatura).

Per últim, tornant a les "embestides" nadalenques, he de dir que
espere que els Reis es porten molt bé amb tots els "foreros", perquè
sé positivament que tots heu sigut molt bons durant tot l'any.

PD: no teniu curiositat per saber com li van els nadals a ecoescepTIC?

On 26 dic, 13:29, Mª Victoria Hornero <vhorne...@hotmail.com> wrote:
> por favor, Paco borramé de este foro, me llena el buzon y cuando escribo a esa dirección en la que dice que es para darse de baja no hace ni caso.> Date: Wed, 26 Dec 2007 03:15:35 -0800> Subject: FORO AMBIENTAL DE L' Re: SOM BIOCLIMÀTICS> From: pacox...@mallorcaweb.net> To: foro...@googlegroups.com> > > Bé, passada la primera "embestida" nadalenca, m'he decidit a comentar,> (tot i que sé que no em llegirà ningú fins a Reixos). Sobretot és per> desmentir això que diu M. de que "un altre Paco" se'n alegraria de que> Rubén haja aprovat el Mitjà de Valencia. Vull que conste que jo al> Rubén l'aprecie (de fet, és l'únic que em fa la pilota). Precisament> per això de quant en quant li envie alguna fiblada, per espavilar-lo,> res més. De fet, llegint estos nadals, he descobert que això de fer> servir perífrasis, (Rubén li diu al fluorescent "bombeta de tub"), és> propi dels mestres ZEN, que saben que anomenar directament una cosa és> oposar-se a la seua realitat. D'accord amb esta filosofia, a un> fluorescent no se li pot dir "fluorescent" per què això suposa> pretendre haver capturat la seua realitat (essència), que va més enllà> de l'aparença física.> > El següent Koan il·lustra clarament el que dic:> > Joshu va preguntar al mestre Nansen, "¿Quin és el vertader camí?".> Nansen li respongué, "El camí de cada dia és el verdader camí".> Joshu li va preguntar, "¿Puc estudiar-lo, jo?".> Nansen li respongué, "Quant més l'estudies més te n'allunyaràs del> camí".> Joshu va preguntar, "¿Si no l'estudie com puc conèixer-lo?".> Nansen li respongué, "El camí no és d'eixes coses que es veuen, ni de> les coses que no es veuen. No és de les coses conegudes, ni de les> desconegudes. No el busques, ni l'estudies, ni l'anomenes. Per a> alcançar-lo obret a l'amplitud del cel".> > FAQ (Frequent Asked Questions):> > ¿Es dedica l'administrador del foro a llegir aquesta mena de xorrades> pseudo-filosòfiques?> Sí, efectivament, les vacances de Nadal les dedique a llegir este tipo> de bajanades.> > ¿Es dedica l'administrador del foro a alguna cosa de més profit?> No. A menys que vore l'especial de l'Iker Jiménez d'ahir per la nit es> considere profitós.> > > > On 23 dic, 19:43, Rakel <raquel...@hotmail.com> wrote:> > En primer lloc, he de dir a Slavena que es dedique a escriure els> > resums dels seus missatges (cada volta em dóna més perea llegir-los> > sensers)> >> > En segon lloc, i relacionat amb això, he d'esmentar directament a> > Llunàtica. Sí, perque m'has decepcionat al nombrar-me com a R. Què vol> > dir això de R? És més propi de gent com Slavena, que necessita> > abreujar els seus discursos. Quan al dormir, efectivament va valdre la> > pena, encara que patirem un empaquetament similar al del DNA (veieu> > com tot està connectat?)> >> > Rubén: t'he de dir que no pense felicitar-te per lo del grau mitjà> > fins que sigues capaç d'escriure les i llatines que li corresponen al> > valencià, i no utilitzes les y.> >> > I ara anem a lo serio. Resulta que jo tampoc he vist les ja famoses> > icones, però tal vegada siga una bona idea (sempre i quant no siguem> > ni Llunàtica ni jo qui realitze els dibuixos).> >> > PD: Desitge que tots tingueu una agradable Nit de Nadal (Paco, encara> > que et resignes a acceptar-ho, fes-nos cas i allunyat del teus> > companys si t'ofereixen algo de beure o menjar) i que la pugueu passar> > amb els vostres sers més estimats, encara que tot açò sone algo> > "moñas" per a que jo ho diga. Això sí, no us passeu molt amb els> > dolços, que després tardareu moltes hores de gimnàs en cremar-ho tot.> > Quant a la beguda, no diré res perquè sé de bona mà que tots sou> > extremadament responsables.> >> > On 23 dic, 00:00, "ENAbbccatS.A." <cale_darkan...@hotmail.com> wrote:> >> >> >> > > Hola!> > > Bueno abans qe res Bon Nadal a tots/es!!> > > Emm...no sé com començar. La veritat no pense justificar les meues> > > precioses expressions, perqué no em negareu que son les millors que> > > heu sentit a la vostra vida. Només diré que, tot i que semble> > > increible, son "de cosecha propia". Bé, increible per alguns, perqué> > > hi ha ja qui sap que coses així son normals en mi.> >> > > Següent, estic d'acord amb M i R (que sapieu que ara vos cridaré així,> > > perqué em dona perea escriure tot el nom), P(es a dir, Paco) tingues> > > cura amb alguns "companys", que això de que Nadal és una "época per> > > compartir", no tinc arguments per negar-ho, però hi ha alguns que> > > poden compartir verí amb pastissets i casualment quedarse sense per a> > > ells. Bé, això...deixeu-ho...> >> > > M de veritat que aprecie molt la teua consideració amb la meua> > > proposta. I mira, com agraïment, pot ser per l'any que ve et dedique> > > una de les meues expresions (si se m'acudeix alguna, que segur que sí)> >> > > Ah!! Això, va per B(Balduí), jo la veritat és que no m'he fixat en cap> > > cartellet de la cantina, més que res per que crec que aquest any només> > > he entrat una volta, i la veritat és que pensava que es faria igual> > > que l'any passat. Però, si que em pareix bona idea això de fer una> > > icona o un dibuixet, que cride l'atenció però que no siga difícil> > > d'interpretar!. Pensaré sobre això aquetes vacances.> >> > > Per cert Rb (R no, perque sino es confondria amb R de Rakel [ui! mira> > > ja s'ha descobert el pastís] i el vull dir és Rubén), enhorabona, és a> > > dir "en buena hora" o "ya era hora",...emmm... bé si no ho enteneu, no> > > em pregunteu a mí, que això son conclusions a les que el meu cervell> > > arriba sense preguntar-me res. Però, no t'ho prengues com una crítica,> > > eh Rb?, que vull dir que me'n alegre...> >> > > Jo el que continue preguntant-me és: "quan faré algún comentari que a> > > la gent li abellisca llegir per curt?"> > > Bé, (ai! estava apunt d'eixirme una de les meues celestials frases i> > > s'ha anat), bé altre dia, ja sabem que esta a puntet d'acudir-se'm una> > > Au! Bona nit i no patiu pel estat de salut del meu cap, que està> > > perfectament!> >> > > On 22 Des, 14:45, "Llunàtica" <martinna1...@hotmail.com> wrote:> >> > > > Ai... jo no he vist les icones. La pròxima volta que passe per davant> > > > del tauló em fixaré. La veritat és que tampoc havia pensat en icones.> > > > A la nostra classe de l'any passat vam posar, simplement, "Davant" i> > > > "Darrere" però és cert que un logo "amb ganxo" seria millor.> >> > > > Au!!- Ocultar texto de la cita -> >> > > - Mostrar texto de la cita -- Ocultar texto de la cita -> >> > - Mostrar texto de la cita -> _________________________________________________________________
> [...]

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hola. Ací des del bitàcola Míriam i Martina es disposen a contestar-li
a Paco el seu missatge:

Martina: Paco, em sembla que no has entés l'expressió "un altre Paco".
Em referia al honorífic president de la COMUNIDAD BALENCIANA. Ahí
queda.

Míriam: És cert això de les FAQ? Si ho és, tio, eres el meu heroi -
sense ofendre en Chiquitorr i el Fari, que en gloria esté-.

Martina: Voldría afegir que no m'esperava que t'interessara la
espiritualitat oriental. No he entés massa bé tot això del camí però,
si et dic la veritat, preferisc seguir sense compendre-ho. D'altra
banda puc assegurar-te i supose que Míriam em recolza (SII!!) que
Rubén no és cap mestre ZEN ja que és, simplement, un amant de la
retòrica i la erística (amb faltes, però erística al cap i a la fi).

Ens sembla bé que veges a Fríker, ja que així podràs entendre millor
en Rubén. És una manera com altra de documentar-se.

ENAbbccatS.A.

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Això... no sé com dir-ho, encara estic en estat de "shock"
Paco, està bé aixó dels camins, però, si no coneixes el camí, com
sabràs que vas pel bon camí? Per cert, lo de "obret a l'amplitut del
cel" m'ha trastocat, com vols vore el camí si mires cap a dalt? :P
Bé, respecte a lo de "l'home que va parlar amb els marcians", si
mires eixes coses només per entendre algunes de les preguntes de
Rubén, vale. Però, per favor Paco, no deixes que t'afecte!!
Bona niiit!! (el meu primer missatge curtet! :') )

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Slavena, quan les coses es fan bé s'ha de dir. I en aquesta ocasió,
doncs, jo t'he de dir que m'alegre de que fer fi publiques un
comentari de menys de 15 linies. Això diu molt al teu favor, ja que
ens ahorres als altres molt de temps i tu aprens a sintetitzar.
ENHORABONA!!!

ENAbbccatS.A.

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Gràcies!

ENAbbccatS.A.

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola a tots/es!
He estat reflexionant sobre aquest foro. Tinc una pregunta, qué ha
pasat amb les llums, les pegatines, els toldos i les "kedades"? Ara
només veig que parlem per picar-nos uns als altres, que no dic que no
estiga bé, que això anima. Que potser penseu que sóc una pesada i una
plasta, i que estic tallant-vos un poc el rotllo, però es que ningú
parla ja ací, i s'ha de dir alguna cosa amb sentit per animar-vos.
Res més, espere no haver molestat al personal amb el meu comentari.
Seguiu estudiant.
Deeeww!!!

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Slavena, no et preocupes si el foro té dalts-i-baixos, és normal. Tens
raó però en què hem deixat una mica de banda l'activisme ambiental.
Com tú dius ens haurem de posar les piles. El primer que podríem fer
és publicar a la secció d'arxius les pegatines dels interruptors,
perquè la gent puga opinar. Després, si agraden, les reproduïrem, i
farem una kedada per a enganxar-les als interruptors de les aules. Per
cert, el tema de l'smiling fish continua esperant les contribucions de
ments prodigioses com les vostres. A veure si us animeu.
Au.

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
La setmana cultural se aproxima i crec que no estem tracten
seriosament alguns temes importants que hem deixat un poc al vol.
La primera cosa que agafa es lo de les pegatines. Crec que tindríem
que fer una excursió als xinos pa comprar un paper y pegar-les als
interruptors ja que portem tres mesos pa organitzar-nos y no hem fet
res. Després m'agradaria comentar el tema de la setmana cultura. Crec
que se esta aproximant y no tenim (per lo menys jo) clar respecte a la
aportació del apartament de biologia.
Desprès vull llançar una pregunta de les meus que foten (estic molt
mal anímicament per lo que m´has dit, ho he pensat y crec que lo
millor es no preguntar excepte en aquesta ocasió que serà l'ultima) y
allí va Respecte al estudi dels contaminants que hi ha en el institut?
Ho vam comentar a la reunió i ha hi es va quedar.
Bueno em vaig a pensar sobre les meus accions en la vida y com
millorar respecto de lo que m`has dit. M'ha afectat molt i cambiare.

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Ostres Rubén, quan semblava que estaves remuntant, ara vas i m'eixes
amb aquest últim missatge. Estic deprimida i em fan mal els ulls. Crec
que mai podré acostumar-me. Cadascú té les seues "neures" i, per sort
o per desgràcia, eixa és una de les meues. Però bé, supose que la vida
segueix.

Quant a la setmana cultural, m'agradaria recordar que uns quants de
nosaltres anirem d'excursió a Barcelona per a veure les diseccions
dels xinesos. Així doncs, no podrem participar activament en les
activitats que s'organitzen al centre. No obstant, anímicament segur
que estarem amb vosaltres i, com hem dit anteriorment, la majoria de
nosaltres estem disposats a fer "hores extres" per a dur a terme el
projecte del jardí o lo que siga.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Osti tú ! La veritat és que no comptava amb el vostre viatge "Gore".
Així... ¿Qui es queda a plantar el jardí ? Bò, segur que aconseguirem
voluntaris i, sempre hi haurà feina per col·laborar al jardí, tant
abans com després de la setmana cultural. Rubén: no vages de víctima,
no digues mai "aquesta és l'última", pregunta el que vulgues i quan
vulgues i, sobretot, continua amb eixa actitud de sana curiositat que
és la que defineix al bon científic. Raquel: gràcies per la teua
disposió a fer hores extra.
I ¡ a veure si remuntem eixe ànim ! si quan sou joves ja esteu depres,
no vull imaginar-vos al quaranta.

Rakel

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Eii, això de dir viatge "gore" és molt cruel. Crec que l'estudi de
l'anatomia és necessari, i molt més en el cas de la majoria de gent
que anem allí(i, qué millor que poder veure-ho així, directament?). Ho
dic perquè després resulta que hem de llegir notícies que diuen que
algú va morir perquè en urgències no li van diagnosticar que tenia un
aneurisma cerebral i van enviar eixa persona a casa més d'una volta
(igual quan va dir que li feia mal el cap li van fer una radiografia
de toràx i, clar, va eixir que estava bé). I com eixa, moltes més.

Per cert, no sé exactament qui es queda. No obstant, sí puc dir que
els que anem som els de biologia humana, Nerea (no recorde si vam
apuntar a algú més) i els de 1er de bat de ciències de la salut.

D'altra banda, no et preocupes per lo de l'estat d'ànim (si és que era
pel meu missatge). Ho havia dit només per l'ortografia i l'expressió
de l'últim missatge de Rubén, tot i que sí és cert que no ha sigut
aquesta una de les millors setmanes de la meua vida, per a qué
enganyar-nos.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Jo també me'n vaig a la setmana cultural. L'excursió no és Gore, és
guai. Hi ha qui colecciona segells i nosaltres anem a vore exposicions
de xinesos dissecats (que bruta sóc). Però un dia només i dura dos,
no? Podem fer-ho el segon dia. És qüestió de coordinar-se amb el dia.
Ens n'anem el 17. De tota manera jo també estic disposada fer hores
extra, és qüestió de "kedar".

Bo, la meua ment prodigiosa està esgotada pels dos exàmens de química
en 6 dies. No comentaré res sobre l'últim, millor que no.

Míriam dibuixa molt bé. Jo crec que això dels adhesius és cosa d'ella.
Li donem idees i que ella plasme les plasme sobre paper??

Jo estic deprimida i tinc motius de sobra.

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Eeooooooooooo¡

Mira que feia un mes que no mirava el grup... Disculpeu-me, em costa
açò dels foros.

Propose anar concretant aspectes: una data pel tema de les pegatines,
la kedada que dieu, que podria ser a la setmana cultural o abans, o
convocar una reunió del consell ambiental... Potser qualsevol pati.

I un altre tema: heu vist els arbres que ens han eixit al jardí? Heu
vist la senyora garrofera? Us hi heu fixat bé? Te vida, sembla una
dona feta. S'ha instal·lat al nostre jardí, i no sabem com li diuen...
Què us suggereix? A mi em fan ganes de posar-li nom... Que no la
batejarem? Quin nom us agrada?

Per què Rubèn s'amoïna? Espere que seguisca intervenint.

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
El Jardi de la Mort
Vaig a fer una critica acida a la manera de pensarà que tenim en
aquesta societat i que he trobat en el nostre institut un exemple molt
clar.
Aquesta pregunta va per a tot el món: Que es millor tindre diners o
ideals?
Per lo que veig son els diners. No vull ofendre a ningú però el
institut es un exemple clar amb la Bp.
Ningú que viu a prop de la refineria no te dirà mai que no fa olor
(em fa gracia tots aquestos que viuen a l'altra punta de la platja i
diuen que no fa olor si no la tenen damunt). En Almassora tenim el
pitjor aire de tota la província i ningú per molts diners que tinga
mos pot dir lo contrari. Però ara be la meua critica , que vol dir
que una de les principals contaminants (y productora de càncers en
Almassora ) de l'aire d`Almassora vinga a menjar-nos el cap a canvi de
uns arbrets.
Preferís tindre un arbre del meu esforç o tindre menys utensilis abans
que tindre algo comprat amb els diners que s'obté una empresa que me
mata lentament. Hui que estic pensant en això he arribat a una
conclusió molt forta. La societat no vol futur, la societat no vol
medi ambient, ni ecologisme, vol supremacia , vol aparentar, ama el
egoisme o sinó pa que fer un jardí en més arbres a costa de les
nostres pròpies vides?
Espere que me contesteu y me feu cambiar el meu punt de vista respecte
al jardí de la mort.
També escric per reobrir la "beda" dels nous debats per el gran
treball que esta portan Paco amb el jardí.
Fins després.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Rubén, jo no sabia res de lo de la BP. No ho he acabat de captar
perquè ha sigut informació completament nova, tot i que em sembla
haver sentit algo en una de les classes de biologia. No obstant,
recorde haver parlat i escoltat parlar de tal empresa, però no sé per
què no ho associe a lo dels arbres. En aquest punt he de dir que, a
falta de rebre més informació per saber exactament de què estic
parlant, per una volta m'he de posar del costat de Rubén. No sé si
serà perquè aquest últim estiu el vaig passar més prop de la BP del
que m'haguera agradat, o bé per principis personals, però li he de
donar la raó si el que diu és el que jo he entés.

Quant a lo de concretar horaris per a les activitats, també em sembla
bé, però hi haurà que organitzar-se bé i el més ràpid possible per
evitar que s'ajunte tot amb els controls. Ahí ho deixe.

PD: Rubén, per sort o per desgràcia, veig que tornes a ser tu mateix.
La teua última frase del missatge, amb el "piloterisme" corresponent,
m'ho confirma.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Mira Rubén: Sé que no ho has fet amb mala intenció, però t'agraïria
que quan estigues decaigut, procures no contagiar als demés. En primer
lloc, no sé com dius que jo estic fent una gran feina amb el jardí si
creus que qui paga és "Satàn-BP". És cert que hem proposat a BP
patrocinar algun arbre, o l'aula de la natura, però fins a dia d'avuí
encara no en sabem res d'ells. Així que, fins on jo sé, el jardí es
paga amb diners dels projectes d'educació ambiental. És un projecte
preciós on no he treballat jo només, si no molts alumnes i alguns
profes voluntaris (Balduí, Paco Saura, Carmen Gimeno, Santiago ...) i
molts més que treballaran. Crec que és faltar-los al respecte anomenar-
lo "jardí de la mort", a banda d'una exageració gratuïta. D'altra
banda, et recomane que vages amb compte amb el que dius sobre BP ¿D'on
t'has tret que és una font de càncer? Si no ho pots demostrar, millor
que calles. Si pensàrem que BP mata algú, per descomptat que no
tractaríem amb ells. BP és una empresa que contamina, que pot suposar
o no un perill per la població i/o pel medi ambient (això jo no estic
en situació de valorar-ho), però, en qualsevol cas, si ens demanen
vindre a informar sobre això, i a més, accepten fer-ho en fòrums amb
multiplicitat d'opinions (taules rodones, cicles de conferències on
també participen els ecologistes...); doncs, a mi em mereixen tot el
respecte, que vols que et diga. I si, a més, s'ofereixen a pagar un
arbre, o dos, per les raons que siguen, no veig que hi haja que
estripar-se les vestidures. Jo, al menys, dormiré molt tranquil, per
què sé que tenen tot el dret del món a informar sobre el que ells fan
o deixen de fer, sempre que ho facen (i d'això ja ens encarregarem els
professors), de manera contrastable i contrastada.
Tu pots fer el que vullgues, per descomptat, però jo et demanaria que
no tornes a anomenar així aquest projecte del Jardí. És una de les
activitats amb major bellessa i honestedat a què ens podem dedicar
tots plegats. Si no vols, no t'impliques però, per favor, no llences
escombrería sobre la il·lusió de molts companys i companyes.
Aprofite per a afegir-me a la proposta de Balduí. És una magnífica
idea posar-li nom a la garrofera. És, senzillament: Preciosa.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Bo, per a tractar de mitigar el fet d'haver opinat sense saber
realment de què es parlava (veieu el que passa quan es tenen
"lagunes"), faré una proposta per al nom de la garrofera (a la qual,
per cert, encara no he vist). Així, crec que un bon nom podria ser
Mediterrània. Pot ser, ara que pense, us pot sonar a nom d'autopista o
bé poc original, però m'ha vingut al cap així de sobte i m'ha paregut
interessant. Ahí deixe la idea.

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Paco te has sentido ofendido porque tu no vives cerca de ahí, tu no
respiras los gases que ellos emiten (percebibles al olfato humano).
Por desgracia es una cosa que está ahí y que ensucia la playa (sino
como puede ser que este llena de piedras con sustancias negras
pringosas). Ellos han utilizado el agua donde yo de pequeño me iba con
mis amigos a nadar para verter todos los residuos productos de la
limpieza de los barcos o vacio de las aguas que utilizan para llenar
sus tanques cuando van a repostar (inexplicablemente puede aparecer
exceso de "bromera" en la playa). Me parece más que indignante que
para todos aquellos en Almassora piensa que la refinería es una de las
cosas que más daño provoca a nosotros este intentando lavar su imagen
y nosotros les estamos ayudando a que nos engañen. Puede ser que me
este pasando, si, pero mi salud y la de todos se lo merece. Paco en
Almassora siempre se ha comentado que la placenta de los niños nace
negra envés de roja (porque será). Miembros del cuerpo medico del
Hospital a achacado este suceso a la alta contaminación habida en
Almassora por culpa de entre otros de la Refinería.
En ningún momento he querido atacar a vuestra labor realizada sobre el
jardín pero el problema se haya en que el titulo lo e elegido mal.
Tendría que haber sido otro. Eso es un lavado de imagen impresionante
que creo que tacha la fantástica labor realizada por vosotros los
profesores de realizar un jardín tan espectacular sin recursos.
También me me gustaría que retiraras (al igual que yo he retirado mi
titulo) que no estoy apoyando la elaboración del jardín por dos
razones:
ya te comente que yo estoy dispuesto a ayudar en horas extra escolares
para la elaboración, y segunda porque ya te he ayudado a cavar y te
ayudaría siempre que me lo pidieras sin pensármelo.
Pero eso si no puedes decir que la Bp es un santo. T u puedes dormir
tranquilo pero hay personas que en pleno verano tiene que cerrar las
ventanas por el olor que emite la Bp (creo que mi compañera podrá
afirmarlo).
Por ultimo quiero pedir perdón por expresarme en castellano pero por
desgracia no tengo tiempo de escribirlo en valenciano y que me comáis
por las faltas realizadas por realizar-lo en cinco minutos. Lo
siento

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Quin senyoríssim cacau s'ha montat ací en uns díes. És que no se vos
pot deixar sols... eh?

Bo, bromes a banda i sense passar a comentar el fet que rubén escriga
en castellà, cal dir diverses coses.

En primer lloc, un missatge per Rubén: Tu pots pensar el que vulgues
sobre qualsevol tema. Ara bé, s'ha de pensar COM les dius i ON les
dius. A més, quan emets una opinió, sobretot en un foro de discussió
s'ha d'exposar una opinió fonamentada i sostinguda per aguments, quan
més forts, millor. Açò ve perquè tot això que dius de placentes
negres... deixa'm qüestionar-ho, la veritat. Així mateix, és indudable
que la BP contamina, així com ho ha qualsevol empresa, vehícle, casa
etc. Estic d'acord en Paco en la mesura que pense que és lloable que
dita empresa estiga disposada a mantenir un debat obert, sense tindre
por a "quedar mal" pel que li puguen contestar.
També voldria fer un comentari pel que fa al teu bateig del jardí,
que, des del meu punt de vista, és sensacionalista, digne de J.J.

Em sembla bé la proposta de Balduí. No només hauríem de batejar la
garrofera, sinó tots els arbres. Ja meditaré sobre el tema que ara
estic espesseta.

I si, KEDADA ja, per favor. S'han d'aclarir moltes coses. Per cert, el
dia 18 aneu a plantar arbres? Perquè no m'importaría anar a tirar un
cable, que això de plantar arbres, és una de les coses a fer a la
vida.

YOURS FAITHFULLY...

ENAbbccatS.A.

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Holaaa!!
és tard i tinc son... però, no he tingut temps abans d'entrar
Bó, jo el que volia fer és vore el discutit i ja famós tema de Rubén,
però pareix ser que ja l'han fiscalitzat... bueeeno, pues no res
Ja que estic ací vull proposar un nom per la garrofera. Emmmm... volia
proposar Ena bcat, però això em sona de no se què... així que
proposaré uns quants més:
- dña. Rogelia
- barrufeta
- Biofília
- Avesna
- ... no sé, és tard... ja proposaré més un altre día que no tinga
procesos d'iniciació, elongació i terminació al cap...
Bona nit!!
Fins demà!

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
No sé per on començar...supose que pel principi. En primer lloc, dir
que m'ha agradat la comparació eixa de titulars entre els de Rubén i
els de J.J que ha fet Martina (no sé qui va dir a classe en cert
moment alló de que la capçalera del missatge de Rubén era
sensacionalista, però dóna igual). Seguint amb l'ordre del dia, he de
parlar, és clar, del missatge de Slavena. Hi ha clarament dues
qüestions bàsiques a comentar. La primera és un reconeixement positiu
per haver emprat eixe terme que vam quedar que anavem a "normalitzar".
Ja sabeu de què parle. D'altra banda, el punt de les propostes em
sembla un poc més "conflictiu". És evident que són molt del seu estil,
però no les veig massa treballades (és possible que per això la
"remodelació d'una d'elles que s'ha dut a terme aquest matí m'ha molat
més). Normal, supose, ja que a eixes hores és difícil tenir el cap per
a pensar...en lo fàcil que és posar la tele i desconnectar (i més
tenint en compte que ahir era dimecres). Slavena, definitivament crec
que hi ha uns quants aspectes en els quals hauries de tractar
d'aproximar-te a la meua visió. No és per a que sigues com jo (això
pot ser seria horrible), però sí per a que visques amb menys estrés.

Ja per últim, dir que em sume a la pregunta de Martina en referència
al 18-M, tot i que eixa llista de les coses a fer a la vida és un tema
que en certs punts em resulta "espinós". Però això ja és alié a
l'ecologisme.

Bò, amb tot aquest rotllo, ho deixe ja, que els meus amics els operons
i els transposons m'esperen...

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Eeeeeoo

Garrofera és Ceratonia siliqua L. Ceratonia prové del grec més recent
"keratonia", que deriva del grec antic "kerátion" que significa fruit
corvat en forma de banya, com els de la garrofera. "Kerátion" deriva
al seu torn del grec "kéras" que vol dir banya ("cuerno"). Siliqua és
el nom llatí de la garrofa i en general dels fruits en llegums.

És veritat, tot és als llibres. Quin nom proposeu a la nostra
garrofera?

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Jo propose: "La garrofera de la mort". je, je !
(va de bon rotllo Rubén).

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Ahi va una classe magistral d'etimologia a càrreg de Balduí.

Eres un "bullero", Paco. La proposta de Slavena, modificada
lleugerament per la que subscriu és menys sensacionalista: La Senyora
Garrofelia (de Rogelia).

Això de Mediterrània està bé, però sona a autopista, és cert -i a
cançó de Serrat!-.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Eii, us deixe sols mitja vesprada i ja esteu més raros de lo normal.
No us deuria haver abandonat pels introns...

Bo, he de reconèixer que lo de l'etimologia ha molat, però de veres
que lo de Paco no ho entenc. Hi ha coses que crec que mai entendré. Et
va fastidiar el comentari de Rubén, i ara estàs ficant llenya al foc,
encara que siga de bon rotllo. Tant a l'un com a l'altre, qui us
entenga, que us compre. Jajajaja!

Quant a lo de la proposta de La Senyora Garrofelia, qué voleu que us
diga? Són Slavena i Martina, no podem fer res més.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

La ment de cadascú és un món particular, amb associacions i
reminiscències que els demés mai no podrem entendre. Dir que
Mediterrània sona a autopista és com dir que Plató sona a estudi de
gravació, jo que sé. A mi m'agrada molt Mediterrània, el trobe un nom
molt escaïent: la garrofera és un arbre sempre lligat a la nostra mar.
Ahí va un link que ho demostra: http://www.uv.es/metode/numero40/35_40.htm.
Bé, seguirem exprimint les neurones, però avise que tot és
ridiculitzable i que no es tracta de jugar a les associacions; això
potser ho hauríem de deixar per als psicoanalistes.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Jajajaja, Paco, cada volta et superes! Lo del xiste de Plató es tant
dolent que inclús em fa gràcia. A més lo d'emprar eixe "vocabulari
específic", com diria Victòria, li dóna nivell al missatge.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Veus com tot és ridiculitzable. Jo també ho podría fer. Almenys em
queda el consol que allò que escric no es parodia a si mateix. Per
cert, no he emprat cap mena de vocabulari específic de res.
Ara dic jo: ¿És possible que tant d'examen us estiga agrejant una mica
el caracter? Je, Je, segur que no.

Siguem possitius.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Paco, no t'enfades. El meu comentari no anava en plan "agre", que tu
dius. Realment m'havia fet gràcia. Està clar que necessite que Martina
entre més a sovint per ací per a que puga expressar el que jo vull dir
però d'una manera més "ortodoxa" (lo que ve a ser una labor de
traducció, bàsicament).

En relació amb lo del vocabulari específic, ho havia dit simplement
per allò de les "reminiscències". A eixa mena de paraules, nosaltres,
en l'entorn de filosofia, les anomenem vocabulari específic (en aquest
cas, de Plató). No era per res més.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Val, però que conste que "Mediterrània" no recorda a autovia ni a
cançó de Serrat.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Paco, no se'ns agra el caràcter. No ho permitirem per molts exàmens
que ens facen. El que passa és que Raquel té una manera de dir les
coses que pocs entenen, que pocs saben captar en esència. Per això
faig falta a voltes per ací. Per cert, Raquel, mai m'havies dit qeu
sóc ortodoxa. No sé si pendre-ho a bé o a mal. Jaja

Deixant a banda aquesta sessió de... no sé de què:

La veritat és que Donya Garrofelia no m'agrada massa pero Mediterrània
està massa explotat. Crec que haurem de seguir pensant.

PD: Quina palissa hui, Pirada!!!!! jaja

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Jo propose "keras" per a la garrofera. Fa referència al seu nom en
origen, vol dir banya -forma que recorda el seu fruit, al mateix temps
no recorda a res, no inspira a priori cap imagen i a més donem espai a
l'àmbit lingüístic dins d'un jardí que no ha de ser sols per als de
ciències. A més, comença amb una consonant "contundent", i és curt de
dir.

Per cert, al llibre "La vegetació al nostre medi" de Josep Asensi es
diu que el garrofer o garrofera es pot presentar com a planta monoica
(flors unisexuals al mateix peu), dioica (peus unisexuals en peus
distints) o planta amb flors hermafrodites. Per tant, podem tindre un
arbre mascle, una femella o un monoïc amb flors hermafrodites o amb
flors unisexuals¡. A veure si li estem dient "garrofera" i és
"garrofer"¡ ¿I si te els dos sexes?
És sentirà ofés/a?

Hauríem de tenir en compte aquest aspecte alhora de decidir el nom?

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Jo ja he dit a la kedada que keras és el nom que més m'agrada per a la
garrofera perquè donya garrofelia és massa... "intent de graciós" i
mediterrània em sembla obvi. Pel que fa a Monarch, és un nom genial,
però R,M(2) i S, no ens van a deixar i ho sabeu.

Quant al jardí... defendré Arrels, és d'ací, de la terra. De fet hi ha
un aplec de música popular que té ixe nom. Açò no té res a veure...
però se m'ha acudit ara.

Aigua, de veres m'agradaria contestar sobre els problemes... diguem
d'identitat sexual de la garrofera però... encara estic en estat de
shock.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Anem a veure, tinc diverses qüestions per a comentar en referència al
aquest últim missatge. Ho faré tipus telegrama, per a no enrotllar-me.

1) Com es nota que ahir era dimecres...quines horetes per a comentar.
2) Hem de defendre les propostes de Monarch o Joooorrrr's Garden fins
al final.
3) Crec que no hem de ficar-nos amb la identitat sexual de la
garrofera...ja creixerà.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Això de Monarch o Joooorrr's ningú sap a què fa referència. Si li
posem arrov@, el·ludim la qüestió de gènere. És perfecte, i espere que
li doneu suport a la meua proposta si no voleu plantar argelagues el
dia 18. je,je.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Paco, no és correcte dir això de que "ningú sap a què fa referència".
Nosaltres sí ho sabem. No obstant, lo de arrov@ també m'agrada. Com
has dit, solucionariem la qüestió d'indentitat sexual...i l'associació
que has esmentat en l'altre missatge (a kedada) és bona.

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Per fi he dit una idea decent que ningú a criticat durament. Voteu la
meua proposta kedada. Crec que kedada significa mes que @ , per dos
coses: 1 Perquè es un homenatje a nosaltres mateixa, a les 6
magnifiques persones que vam participar en la kedada. 2 Per que pot
significar el lloc de reuni dels alumnes pa poder xarar,.... en un
lloc tranquil com es el fardi arrels ( alusió a Llunatica). Bueno
voteu la meua idea. Aço és més important que les eleccions de EE.UU.
jajajajajajaajajaajajaja . bé vos d´eixe devatin

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Porta les argilagues que vulgues, Paco però a mi això d'@ no m'acaba.
A mi m'agrada Keras i per al jardí, Arrels. Home, m'agradaria Jorr's
Garden però és en una llengua forana i la gran majoria de l'institut
no està preparada per convertir-se a la fe vertadera. Quan a això de
"Kedada" em sembla estrany. Té la seua gràcia però el nom és ambigu,
vull dir, podries dir-li quedada a un banc i no passaria res.

Què dieu??

Raquel, me'n vaig a vore Vinxenço... ara li dic així, a què mole?
Apiada't de miii!!

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Abans que se m'oblide: Paco, no recorde segur si els dies 27 de febrer
i 5 de març els haviem deixat com a propostes per a l'eixida al centre
de biomedicina, però si és així, hauràs de llevar-los de la llista
perquè a classe han escollit "democràticament" fer els exàmens
d'anglès eixos dies.

Bò, després de la nota informativa...anem als temes ambientals. En
primer lloc he de dirigir-me de nou al moderador d'aquest foro. Paco,
he de dir que m'has defraudat com a líder democràtic al no incloure
certes propostes de membres d'aquest foro en la votació per al nom del
garrofer/a/els dos sexes.

PD1: Martina, lo de Vinxenço té la seua gràcia, però a mi segueix
molant-me més dir-li Vincent. M'apiade de tu en la mateixa mesura que
tu t'apiades de mi.
PD2 (per a Rubén): De veres, crec que, com li deia ahir a Martina, de
moment no em queda més força per a realitzar les crítiques adequades.
Espere recuperar-me prompte.

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Vinxenço?? Aneu fent fleions i exercicis de braços per a plantar que
hi ha molta feina...

Disculpeu la meua ausència a la kedada, però tenia una reunió amb
altres professors/es. Podríeu explicar-me quin dibuix es posaran a les
pegatines?

Agraïsc el recolzament de Llunàtica a la meua proposta Keras. Crec que
hauríem de fer una primera criba de noms, unes "primàries" -¡Keras for
name¡-, i amb els que queden estaria be això que he sentit dir per
ahí: una enquesta al blog.

També celebre la pujada d'ànim de Rubèn.

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Vaja, ho sent: acabe de veure que l'enquesta ja està penjada...
Keras for name

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Però Paco, com es pot justificar el nom? Si qualsevol persona -que no
entra al grup- pot votar, hauria de saber alguna cosa més del nom ¿no?
Podríem fer un escrit defensant cada nom en el blog?

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Pirada: Jo vaig incloure totes les propostes de noms per la garrofera,
per ordre alfabètic a més, però el bloc només n'admet unes quantes i
davant la meua sorpresa va prescindir de les darreres.
Aigua: Crec que tens raó en això de fer un post per promocionar o
justificar els noms que defensem. L'enquesta està en marxa però hi ha
30 dies per votar així que... a fer campanya ! Ja se sap: "Nos
conviene Tensión".

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Pacoo, açò no és democràtic, és lliberal (veure un fum de pàgines del
llibre d'història per més informació). Però, en fi. Jo estic amb Aigua
en això de fer Posts per defensar les nostres propostes. Fem
campanya!!!

Paco... no nos conviene la tensión y... "No shiembre ushted un
ambiente de crishpación". Veieu... si no és tant difícil!! JAJA

PD: Vinxenço és un personatge molt peculiar present a les nostres
vides per sort o per desgràcia, Aigua, que supose que coneixeràs,
almenys d'oïdes.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Estic amb Martina, açò és totalment rotllo Cánovas (veure més pàgines
del llibre d'història per a més info). Quina casualitat això de que
les propostes eliminades a l'atzar pel blog foren precisament les que
han sigut...

Martina...lo de imitar per escrit a eixe "personatge" té la seua
gràcia, però mola més quan s'acompanya amb els gestos necessaris. Ja
ho saps.

PD: lo de Vincent mai és sort, sempre és desgràcia.

ENAbbccatS.A.

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

No entenc molt bé lo de les votacions (de noms per la garrofera,vull
dir), jo no he vist res d'això.
Bò, volia dir que el nom de keras m'agrada... ahir va vindre'm al cap
el nom de kiros (molt paregut, però no amb eixe significat), i ara
quan he vist la proposta he dit:"..." no, no he dit res, però,
m'agrada.
Tot i això, continue recolzant la meua proposta (modificada): donya
Garrofelia; i si no, doncs, Barrufet.
Bò, jo me'n vaig... no vull caure en la temptació de fer comentaris
"indirectament" poítics
Bona nit!

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Raquel, té raó Slavena. Ací, Medi Ambient. Al blog el que resta que jo
no et censuraré, ja ho saps.

Barrufet? Xaa, ixa és nova. Jo em seguisc quedant amb Keras, ho sent.

Paco, com va això dels adhesius?

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Anem a veure...resposta per a Martina:
1) Quan he parlat jo ací d'algo que no siga Medi Ambient? (i en cas de
no haver sigut així, qui estiga lliure de pecat...)
2) Quines hores de comentar són eixes?...la física o la química està
clar que et perd.
3) Parlant de Medi Ambient...Paco, a més del tema dels adhesius (per
cert, com va?) recorda't d'allò que van parlar en la kedada...has de
fer algo per a que ens toque el taller del jardí per al 18-M.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Disimula Raquel que el "apanyo" no s'havia de notar tant. No?

Va renyit això dels noms, eh?

PD: Ja saps que a mi la Física no me mata precisament. I la sèria eixa
és un "cúmul de despropòsits": tòpics i més tòpics. Que si los jóvenes
se drogan. Que si alguien se suicida. Que si se contagian ETS. Està
clar que això passa, ha passat i passarà però tampoc generalitzem.

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Be. Crec que hem de fer campanya. El temps passa i a l'enquesta li
queden menys dies.
Propose que la persona que haja proposat cadascun dels noms feu un
escrit de, per exemple, 50 paraules, per defensar, justificar, ... la
proposta.
Jo ho escriuré al blog, i si us pareix be, es pot posar també la
persona que ho proposa -o no.
Si us sembla be, m'esperaré fins ¿dimarts nit?, per a rebre els
escrits.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Molt bé aigua. Només que sembla que hi ha qui està fent campanya ja
des de fa temps. Bé, campanya per no dir proselitisme amiguista, per
què ja em diràs el que és dir-li als teus companys de classe
d'informàtica que entren a votar la teua proposta. Això no és jugar
net, no senyor. Hauriem de fer alguna cosa com contabilitzar menys els
vots de precampanya. No sé ¿Qué opineu ?

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Totalment d'acord, Paco. Com ja vaig dir, ha sigut un "pucherazo" en
tota regla. Crec que això deuria ser castigat i, com que eres el
moderador d'aquest foro i co-autor del blog, opine que hauries de
predre les mesures oportunes.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Home Paco, sí que estaria bé pel que fa a la corrupció del "cacique"
pero realment no és massa democràtic això. Imagina't que la gent ha
votat ja i no s'entera i no torna a votar o sí que torna a votar i es
contabilitzen dues voltes.

Jo opte per tornar a posar l'enquesta, començar de nou una volta els
escrits estinguen publicats. Què fem?

A R. ja li ha ixit la vena O'Donnell, el seu personatge històric
preferit, ja tardava.

Ahh! Aigua, em sembla bé això dels escrits però jo vaig proposar un
nom i, per qüestions de nombre no està a l'enquesta. A més, m'agrada
més keras.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Ja estem com sempre...Anem a veure si t'enteres, Martina. Resulta que
això de començar de nou l'enquesta ja li ho vaig proposar a Paco el
dijous. A l'estació de tren, recordes?

D'altra banda, també estaria disposta a fer l'escrit a favor de la
proposta eixa que vam suggerir (segurament tindria inclús més ganxo
que, segons diuen, cert militant de cert partit a un debat d'economia,
o què M?). Però com falta espai, doncs puc limitar-me a votar, que ja
és prou.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Mira, doncs vos vaig a fer cas. Per què al cap i a la fi el
putxerasssso és confés (hi ha testimonis).Així que... tornarem a
començar dimecres, rere la campanya. I si algú no està d'accord, serà
per què no creu massa en les seues possibilitats, no creieu? Esmoleu
els ganivets.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Me n'he comprat d'esmolats a la Teletienda. Ara seriosament, em sembla
genial això de tornar a començar amb l'enquesta, és la solució més
democràtica i... per cert, la justificació a Acció Ambiental és
il·lustrativa.

PD: Sóc llunàtica, des del lloc cavernós i buit de la ment de Pirada.

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
És possible que no digueu res en una setmana? Que m'avorrisc.
Ja he penjat a la pàgina d'acció ambiental les defenses de les
propostes de nom per a la garrofera. Paco: penja l'enquesta. Si teniu
alguna "cunya" més, envieu-me-la i la penjaré també.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Pot ser la culpa la tinguen els quatre exàmens que hem fet en cinq
dies, en alguns dels quals ens jugàvem la nota del trimestre. A més a
més, el cap de setmana tampoc s'ha presentat molt millor...resulta que
el dimarts...uiii, crec que anava a passar-me'n. Ho deixe ahí, no anem
a aquestes altures a sembrar un ambient de "crishpación".

Bò, parlant en termes mediambientals, vull dir que realment ha molat
molt que ja estiga en marxa el tema de les "pegatines". Ara només
queda fer allò que va dir Paco, és a dir, quedar un dia al patí (un
incís: no podrà ser dimarts per qüestions "examinatòries") per acabar
de completar la "pegada". I, per supost, votar lliurement i sense ser
coaccionats (com diu Paco) a l'enquesta que portem entre mans.

Ala, que vaja bé l'estudi (a qui haja d'estudiar, és clar).

aigua

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Entesos. Que us vaja be als exàmens.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Sé que ara no hauria d'escriure per ací per allò de que deuria d'estar
estudiant i tot això...ejem...però no ho he pogut evitar. Resulta que
se m'ha ocurrit anar al blog d'acció ambiental i en veure
l'enquesta...qué fort!! Paco, davant la decisió d'incloure "Monarch"
com a possible nom per al garrofer/a/elsdossexes només puc dir que
segueixes sent l'amo i senyor d'aquest foro i del blog (bò, només per
darrere del vertader Monarca, és clar).

Balduí, supose que el dijous per la vesprada (quan ja hauran acabat
els exàmens d'aquesta setmana) rebràs la defensa per escrit d'eixa
candidatura per a que siga publicada al blog (Martina...ves pensant
algo en ganxo que el dijous ha d'haver "assamblea"...jajaja).