Quin nom li posem al garrofer/a/els dos sexes??

1 view

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Bon dia. Fa molt de temps que no aportem res per ací. Això, unit a un
dubte que se m'acaba d'acudir ha propiciat que torne a escriure en
aquest oblidat foro.

Resulta que he visitat el blog d'acció ambiental i he vist que
l'enquesta per decidir el nom de "l'estrela" del jardí de l'institut
s'ha tancat, però hi ha un triple empat. Davant açò, l'amo i senyor
d'aquest foro encara no s'ha pronunciat....Paco, fem 2ª volta, o
"dedocracia"?

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Hola Pirada. Perdona per la tardança en contestar. Ja tens raó, ja, en
això de "l'oblidat foro". En resposta a la teua darrera pregunta: crec
que, malgrat la revolució digital, haurem d'aplicar el sistema d'uns
altres revolucionaris (els enfants de la patrie) i fer segona volta. A
més, aprofite per demanar-vos què, malgrat l'allau d'examens i el
vèrtigen d'aquests mesos que se us en ve damunt, (no és que vullga
mortificar-vos, de veritat), intenteu seguir participant al grup de
discussió i a les activitats ambientals de l'institut. La veritat és
que ho he tingut tot bastant abandonat. Ja saps... un baixó de moral,
però ahir ens va venir a veure Sergio Mestre (tot un referent,tú!), i
ens va donar anims per continuar amb la nostra desagraïda,
desinteresada i costosa (tot i què profitosa) tasca proambiental. Em
va dir: "Ya sabes que esto es una carrera de fondo, así que de
quemarte: nada, eh!". I crec que té raó. Així que intentarem re-
activar el grup de discussió i fer participar els de quart, que no van
a tindre més remei, doncs tot just anem a donar ara l'ecología i la
problemàtica ambiental. Bé, no m'enrotlle més i vaig a penjar la nova
enquesta. Salut!

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Sí que ens hem oblidat un poc del foro, sí. Malgrat els exàmens hem de
continuar que açò és terapèutic. Ara vinc jo de casa Pirada d'estudiar
àcids-bases i dic, vaig a oblidar-me un raet...

Sergi fou qui va aconseguir que m'agafara batxillerat de la salut que
jo en quart anava per a periodista... (negaré haver dit açò en un
futur). Admire eixe home, de veres.

I acabaré dient que em sembla bé això de la segona volta, més
democràtic... tot i no tindre l'estil de la nostra "dedocracia
republicana", tat R.?

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Ei, ara sóc jo la que ha tardat en contestar. Són els efectes de no
haver encés l'ordinador durant tot el cap de setmana fins avuí. Però
tranquis que jo tampoc m'oblidaré del foro i eixes activitat
ambientals.

Paco, quan he dit allò d'oblidat foro no pretenia dir que tu fores el
culpable (bò, supose que no ho havies entés així, però per si de cas
ho deixe clar). És lògic que a tots en algun moment ens arribe la
sobresaturació, baixons de moral, etc. Però per a això estan les
persones com Sergi. Tens tota la raó quan dius que és un referent. De
fet, com ha indicat Llunàtica, nosaltres també l'admirem (en el meu
cas des de 3er d'ESO).

Està bé això de la segona volta, com ja han dit per ahí. Ara aniré a
pegar una miradeta. Cert és que la "dedocracia republicana" té més
estil (si l'apliquen persones normals, clar està), però per a temes
com aquest és veritat que millor que siga així.

Ala, jo també vaig a vore si desconnecte de tot això dels àcids i les
bases per un ratet, que a la fi crec que el meu cervell ( o lo que
queda d'ell, millor dit) acabarà experimentant una reacció com eixes a
gran escala i no asseguré jo que la puga controlar.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Diluix un poquet de "una disolución de un ácido débil y una sal que
contenga su base conjugada". Un poquet de vinagre i en...se pot aïllar
sodi de la sosa en casa??

És igual, jo vaig a dormir.

Vaig a pegar un mirada per acció ambiental, a vore que passa en eixa
segona volta.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Bo, després de l'intensiu estudi de la nostra "assignatura estrela"
d'aquest curs, crec que toca de nou comentar per ací. Tot i que no ha
sigut confirmat oficialment pel "mandamás" d'aquest foro, sembla ser
que el garrofer/a/elsdossexes ja té nom...no?? Com dirien per ahí, el
poble ha parlat! Jajaja!!
Message has been deleted

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Doncs sí, haurem d'anar als jutjats a inscriure a Keras. Però... si
ens pregunten pels cognoms? Podría ser Keras Kedada Garrov@... no
sona
mal veritat? Bò, és que avuí vaig de bateig i per això estic tan
batejador (podría guanyar jo sol la lliga de baseball, Ja, ja! Quin
acudit més bò eh?). Està clar que este grup ja només val per a dir
despropòsits, però a estes altures de curs... que voleu? A veure si
s'anima algú de quart i proposa algun tema interessant per opinar.
Per
cert, Haveu vist quina cadernera tenim al jardí ? A que és
preciosa? La veritat és que el jardí pot donar molt de joc. Anem a
instal·lar caixes-niu i un menjador per a pardalets. Es poden fer
fotos d'insectes, de plantes, de parts de plantes o del paisatge del
jardí en general. Es pot fer un concurs on-line de fotografia sobre
el
jardí. Es pot editar un PDF amb totes les fotos enviades... La
veritat
és que amb imaginació... Bé, a veure si proposeu activitats que es
puguen fer els propers cursos.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Mare meua....després d'aquest últim missatge que he llegit ja no sé si
atrevir-me a comentar més o deixar-ho estar...jajaja!! Però si
d'acudits dolents va la cosa, jo puc dir que avuí Llunàtica està de
comunió, així que ella sola podria dedicar-se a repartir...uiii,
millor ho deixe ahí.

Ala, després de la parida de rigor, toca el comentari ambiental. Quant
a lo de la cadernera, he de dir que vaig vore la foto a acció
ambiental. La veritat és que jo, a simple vista, no haguera sabut dir
quin tipus d'au és, però com que posava que era una cadernera, doncs
m'ho vaig creure. Bo, i també he de dir que quan vaig veure la foto
vaig entendre per què el dilluns a primera hora Paco anava per
l'institut amb una càmera de fotos darrere.

Per últim, tot i que no sóc una apassionada de la fotografia, crec que
lo del concurs on-line està bé, per a qui li agrade el tema. I lo de
les activitats per a fer els propers cursos, ja pensarem alguna cosa,
ja....

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hola gent. En primer lloc vull felicitar-vos a tots el dia. Per què? I
per què no, hui és un dia fantàstic.

Deixant a banda aquest inusitat optimisme -tenint en compte el
pesimisme que em caracteritza- diré que ja he vist la cadernereta. Sí
que pot donar joc això, sí.

L'any que ve, podeu, per exemple, posar en marxa una col·lecció de
fulles, començant per les del jardí i afegir-ne de fora de
l'institut.

PD: Paco, jo no entenc això de l'acudit però quasi que preferisc no
arribar a compendre-ho del tot, per si de cas.

PD2: No té res a vore però... quina llàstima dóna TVA!!!

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Sí, avuí és dia d'optimisme...per a què enganyar-nos. És necessari
alguna volta, no?

Aii, no havia pensat jo en lo de les fulles...jajaja! És bó. De fet,
jo alguna volta vaig veure un vídeo (crec que el tinc per ahí) on
explicaven com assecar-les per a conservar-les, en plan fàcil (no
Llunàtica, açò no és conya).

Per cert, jo sí havia entés l'esmentat acudit, i efectivament és
millor que no acabes d'entendre'l...(al contrari que el meu, que té
més xispa, no?)

PD: Passe de fer-li propaganda al "mass-media" eixe...l'any vinent
igual guanye jo l'olimpiada eixa de literatura (catalana).

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Detecte una fina ironia en això de la col·lecció de fulles. Eh
llunàtica? Eh Pirada? Doncs sapigau que, tot i ser caspós, sempre
resulta de millor gust que les exposicions de fiambres plastificats.
Toma ! pel que fa al meu acudit, ja sé que no és gran cosa però, mira,
el xiste fácil. El que sí que em resistisc a creure és que dues xiques
tan inteligents no tinguen sensibilitat per apreciar la bellesa de la
natura. El plomatge de la cadernera, per exemple. Espere noves
propostes (mai no se m'hauria acudit demanar una col·lecció de fulles,
com a l'escola, ni se m'acudirà, no patiu ! ). Vull propostes
modernes, o millor, posmodernes.
PD. El món no s'acaba en la medicina.

agustin

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Bo,
com paco insisteix tant en que els alumnes de 4t hem de participar,
crec que ara que acabe de deixar de estudiar les teories de l'evolució
i de la història de la Terra, ja que demà tenim examen, és un bon
moment per a escriure alguna coseta.
Jo només volia comentar-li a Paco, que podriem gastar una d'eixes
meravelloses classes d'educació ambiental que ens dona, per a visitar
el nostre preciós jardí que jo encara no he visitat detenidament per a
que ens anem familiaritzant amb els diferents essers vius que hi
habitaran i amb la nostra garrofera keras, ja que, a diferència dels
de 2n de batxiller, nosaltres haurem de conviure amb el jardí dos anys
més (almenys en el meu cas) i m'agradaria conéixer bé el jardí.
PD: No pretenc ser pilota amb els comentaris sobre les classes de paco
PD2: Crec que açò de la PD s'està ficant mol de moda en aquest foro

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Agustín:
Si tu opines que les meues classes d'educació ambiental són
meravelloses ¿Per què t'ho hauries de callar? Estic amb tú en què no
és "peloteo" si no just reconeixement. ¿ o no ?
Pel que fa al jardí, no patisques, doncs precisament enguany el
projecte del jardí consisteix simplement a fer-lo, però l'any que vé
començarem a explotar-lo didàcticament. Així que sereu vosaltres els
que millor l'acabareu coneixent tant des del punt de vista científic
com estètic.
Per cert, estaría bé que, ja que esteu rebent nocions d'educació
ambiental, opinareu sobre l'articul de la secció d'arxius al debat
"Una nova religió" o que provareu amb el video de "the smiling fish".
A veure si tornem a animar el foro.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Uii, ací hi ha molt a comentar...a veure si no em deixe res:

1) Paco, jo no tinc la culpa de que em feren/haver eixit insensible a
la majoria de les coses a les quals gran part de la gent és
sensible...són coses que passen.
2) El fet de que a simple vista no sàpiga diferenciar una cadernera no
vol dir que no em puga agradar el seu plomatge.
3) Encara que lo de les fulles semble conya, lo del vídeo és cert...si
vols el busque i te'l passe (ara que pense, seria una pena si per
error colara el meu vídeo de trasplantaments en lloc del de les
fulles...no?)
4) El roboc...ai, no, l'últim comentari era per a dir que hauries de
saber qui em va donar a mi classes d'educació ambiental en 1er
d'ESO...et sorprendries.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

No t'has deixat res, no! Bò, sí: el perrea, perrea ! Però... quasi que
millor així.

1- Ahí et done la raó: no coneixer el nom dels animals o les plantes,
( o no conèixer les fulles, és igual ), no vol dir que no sigues
sensible a la natura.
2- Fer una col·lecció de fulles no és Educació Ambiental, et donara
qui et donara l'assignatura. Educació ambiental és aquella que intenta
(normalment sense aconseguir-ho) canviar els estils de vida de la gent
per canviar, així, la societat.
3- Sensibilitzar-se i desenvolupar un pensament crític vers la
problemàtica ambiental són dues condicions "sinequanon" perquè aquest
canvi siga possible.
4- Aquestes dues condicions no s'adquereixen replegant fulles.

Estaría bé que, extinguint-se ja el curs, encetarem un debat sobre què
entenem per Educació Ambiental (se suposa que este foro és d'això). No
saps fins a quin punt m'interessen les vostres opinions al respecte.
Molt més que les dels presumptes mega-experts de l'Estratègia
valenciana d'Educació Ambiental, t'ho assegure.

Ala me'n vaig a dormir. Que somies en transplantaments i en by-passos
aòrtics.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Paco, què tens en contra dels cadàvers polimeritzats, dels bypassos i
dels transplantaments si tant Pirada com Jo "hiperventilem de plaer"
quan ho sentim? (R. perdona la expressió però no se m'ha acudit res
millor).

D'altra banda, si, pot ser la col·lecció de fulles siga un plom
antiquat sense cap utilitat i no, jo tampoc sé diferenciar unes fulles
d'altres tret les d'olivera de els de taronger i gerani, allò que tinc
per casa, vamos. Però això no vol dir, com Raquel i tu mateix dius,
que no estiguem sensibilitzades davant la natura.

Se m'acut que podrieu fer activitats com que cadascú s'encarregue de
tenir cura d'una planta o fer un concurs de fotografia digital o un
seguiment de les espècies animals que hi viuen al jardí.

PD: Uiii, Paco, algo vols... ens diu intel·ligens, que li interessa la
nostra opinió... mmm mosqueante jaja

PD2: Açò va per Agustín, les PD tenen estil, què li anem a fer? (ale
R. genealogía de esta frase) muhhaaaa hhaaa

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Hola a tots
Crec que , respecte a lo de les fulles, fer-ne una col·lecció tenen
reaccions colaterals en el medi ambient, ja que llevem part de la
biomasa que se convertiria en sól. Realment crec que arreplegar fulles
y fer una classificació no està relacionant amb la educació ambiental.
En la meua opinió en educació ambiental tindrieu que fer una
clasificació de totes les barbaries que realitzen contra el món i fer
excurcions a llocs on pugueu fer algo per ajudar comanar a limpiar el
riu, anar a manifestacions per salvar el món, .... . En aquesta
assignatura lo que heu de aconseguir es que la gent jove deixe de fer
varvaries contra els animal, ja que si desde xicotets ensenyem que
esta mal i mostrem les conseqüéncies podrem evitar desgracia i futurs
maltratadors animals.
Bueno dew i salutacions a tots.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Habemus acord amb Rubén, més o menys. Hauria d'essér una assignatura
de debat i molt pràctica. Anar a veure llocs on l'impacte humà siga
mínim o el menor possible i extreu-re'n conclusions.

PD: Rubén, t'ha faltat el teu tradicional MUERTE A BP!!

ruben

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Realment opine que la vida és masa bonica per atacar als de la Bp una
altra vegada. Sóc 60 diés més major i crec que me convertit en un
activista pacífic pel be de la humanita. JAJAJAJAJA
Un exemple de excurció que no mai faria seria anar ahí, i sería un
clar exemple de debat per a una clase de educació ambiental.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Anem a veure, si Paco vol parlar d'Educació ambiental, doncs en
parlarem. Jo en cap moment he dit que en Educació Ambiental de 1er
d'ESO ens dedicàrem a fer col.leccions de fulles. De fet, no va
passar. Vaig aprendre que la calor i el fred no existeixen tal i com
els entén una ment de 12 anys (la meua per aquell temps) i això sí, em
sabia més elements de la taula periòdica que un cosí meu que en
aquella època feia 3er.

Dins l'apartat de propostes per a cursos vinents, jo afegiria el tema
dels pòsters/exposicions. No sé exactament com està eixe tema
actualment, però en la meua opinió s'hauria de tornar als temps de
Sergi i fer-ne més. Crec que això motiva a la gent...a més sempre pots
pujar-los la nota si fan treballs i monten l'exposició amb els pòsters
corresponents, com feiem nosaltres en 4rt.

PD (ahí va la meua "genealogía"): La qüestió no és què vol Paco (que
també), sinó que vol Llunàtica de mi (lo de defendre'm en públic és
més que sospitós...)

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

PD: El que vull és el que ha passat: que vosaltres parleu de què és
l'educació ambiental i com fer-la a l'institut.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA
Per a continuar el debat (que promet moltíssim, donanda l'altura
intelectual dels debatents), vaig a intentar sintetitzar en unes
poques línies el que entenc jo que és Educació Ambiental.

De tots els autors que he anat llegint, hi ha un que considere
especialment lúcid: és Edgar González Gaudiano, un Mexicà. Ell afirma
que la clau de la qüestió està a la nostra vida quotidiana. Aquesta
transcorre, la major part del temps, sota la influència d'un conjunt
de valors, de normes i de creences que ens aporten una identitat
cultural però, al mateix temps, ens alienen. Ens impedeixen ser
espontanis i verdaderament lliures. A més, senyala este autor que els
nostres actes rutinaris estan farcits de contradiccions. Per exemple:
un pot manifestar comportaments molt poc ambientalistes amb el seu
cotxe i, al mateix temps, participar activament en la recollida
sel·lectiva de deixalles.

S'imposa, per tant, ensenyar a la citadania a pensar lliurement,
críticament, els problemes ambientals i socials. Però, com diu
González Gaudiano: " (...) un ejercicio crítico de la ciudadania
requiere no solo la capacidad de resolver problemas o de manejar
apropiadamente los términos del debate público. Implica la capacidad
de interpretar y de comprometerse con valores que promuevan una forma
emancipatoria de ciudadania que apunte hacia la construcción de nuevas
sensibilidades y relaciones sociales que no permitiesen que en la vida
cotidiana surgieran intereses políticos que diesen apoyo a intereses
de opresión y de dominio".

Ja acabe, ja. El que està dient González Gaudiano és que l'Educació
Ambiental és una forma d'emancipació. Quasi res ! Un aprenentage de i
des de la condició de ciutadania, que consisteix a re-pensar
continuament les relacions entre ser humà i medi. Dit d'una altra
manera: consisteix a crear nous estils de vida: d'interpretar el món i
de relacionar-se, que no permeten les relacions d'opresió que són a
l'hora causa i efecte dels problemes socio-ambientals.

Ja sé que sona profund, però la veritat és que resulta prou simple si
ho reflexiones. Falta saber com podem aconseguir-ho. Espere les
vostres aportacions.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Bo, crec que necessitaré temps per assimilar tots eixos conceptes. La
veritat és que hi ha molt en lo que pensar, això és cert (realment sí
és profund, com diu Paco). Jo pense que l'educació sempre és la clau.
Al igual que això, tractar de concienciar als altres dia a dia també
és una feina que requereix el seu temps i la seua dedicació (sempre
recordaré allò de "Cuando alguien tire un papel al suelo delante de
vosotros, dependiendo de quien sea, le diréis: - Cariño, recoge el
papel y tíralo a la papelera ....o....- Ei, recoge el papel y tíralo a
la papelera ....o.....- Eh tú!!! Cómo no recojas el papel y lo tires a
la papelera te vas a enterar"). Crec que la metàfora està clara: lo
important no és a qui s'ensenya Educació Ambiental...lo important és
que s'ensenye, i quant a més gent, millor.

Una altra cosa a destacar és eixe tema de les contradiccions. Sempre
passa, això ho hem d'assumir. La qüestió és que eixes menudes (o no
tan menudes) contradiccions siguen reduïdes poc a poc fins que arribe
un punt on ja no tinguen lloc (per a això està l'Educació Ambiental,
no?).

PD: Paco, arribats a aquest punt, jo només trobe dues opcions: o bé
ens estàs fent la pilota de mala manera (ho dic per allò de "l'altura
intelectual dels debatents..." sumat al comentari que ja va fer
Llunàtica, amb el qual estic d'acord) o bé t'estàs rallant de
nosaltres descaradament. Com que la primera opció no l'acabe de vore,
degut a que eres tu qui posa les notes i no a l'inrevés, ho veig un
poc sospitós...

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Açò ja comença a tindre un nivell bo, ja. Paco, és cert el que diu
Pirada, necessite temps per assimilar tot això i més després d'haver
estat llegint "Sobre la Verdad y la Mentira en el Sentido
Extramoral".

Tot i això passe a exposar, encara que d'una manera molt més mundana a
la teua, la meua particular visió de l'Educació Ambiental. Des del meu
punt de vista consistiria en fer entendre a la població que de medi
ambient només en tenim un, i que no és per usar-lo i llençar-lo al
fem, sinó que és per sempre i, el que és més important, és de tots. En
ser propietat de la humanitat és ella i no una fracció d'ella la que
se n'hauria d'ocupar de tenir-ne cura, tant corregint els efectes
negatius que ja s'han produït a sobre, com intentant (i aconseguint!)
que això no torne a ocòrrer.

Com es pot fer entendre això a la població? Aii, doncs açò ja és una
pregunta més difícl de respondre perquè, si tingués una resposta
clara, no hi haurien problemes medioambientals. Jo optaria per
campanyes de concienciació i per xarrades sobre el tema des que som
ben menudes -adequades al nivell de cadascú, és clar-.

D'altra banda, estic molt d'acord en això de que eduació ambiental té
a vore amb les relacions entre l'ésser humà i el medi.

PD: Pirada, estic amb tu, de veritat moral (perdona, és Fredie, que
mira el que m'ha fet)

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Pirada: Em sorprén que penses que em puc estar mofant de vosaltres.
Tú, simplement, pegali una ullada a les vostres aportacions i veuràs
com tenen un nivell altíssim. De fet, ja m'agradaría que a alguns
cursos d'educació ambiental, donats per pretesos experts, s'alcançara
aquesta qualitat. No dubtes, doncs, que ho dic sense la menor ironia.
A més, amb lectures com "Sobre la verdad y la mentira..." què vols que
isca, si no aportacions excel·lents (ara sí que hi ha una mica de
mofa, ho reconec).

Llunàtica: ¿de veritat moral? Què és això?

Una reflexió: Haveu estat parlant de concienciació, de fer entendre,
de reduir contradiccions... Però és que els éssers humans no ens guiem
únicament (ni, segurament tampoc principalment ) per la raó, si no
també per les percepcions, o siga, les emocions. Quin paper juga
l'emotivitat en les nostres decissions? Com podem actuar sobre aquest
factor ?

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Bo, passada la primera "remesa" d'exàmens finals, sembla que per fi
dispose de cinq minutets per escriure algo per ací. La setmana ha
sigut "completeta", i la veritat és que estava K.O.

Efectivament, el tema de les emocions és interessant. Per sort o per
desgràcia, l'emotivitat juga un paper més que important en les nostres
decisions. La veritat és que si tot fóra racional, molts dels nostres
problemes es reduirien, tot seria més fàcil. Però habitualment els
humans som estranys i en la majoria de les ocasions deixem que
s'apodere de nosaltres la part irracional...coses que passen. Per
això, pense que aquest factor és molt difícil de controlar, entre
altres coses perquè si ho intentes acaben dient-te manipulador i totes
eixes coses.

Anant a la qüestió ambiental, veig que han hagut intents per actuar en
la voluntat de la gent per aconseguir una cooperació major. Com a
exemple radical, em ve al cap la peli "The day after tomorrow". Està
clar que no deixa de ser una americanada, però si això ha aconseguit
que algú es prenga més en serio el problema ambiental, doncs benvingut
siga.

PD: Paco, com intentes entendre les parides roïns de Llunàtica com la
de la "veritat moral" acabaràs tornant-te boig. Deixa-la, sembla que
ella és feliç així. Per cert, com va anar "el rodatge" del jardí el
divendres?

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Bé, bé. Va ser profitós, i els xiquets de Sergio se'n varen fer una
idea de com encarar el seu projecte. Els nostres parlaven poc, perquè
tenien vergonya. A més, plovia. Però l'experiència és possitiva.

PD. Però ¿Tu les entens les parides aquestes? Explica-ho please,
encara que siga una miqueta, que tinc curiositat.

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

No parlaré de veritat, coneixement, cavernes, causalitats, noúmens ni
columbariums en la meua vida, aquesta és l'última volta així que:
Segons Nietzsche podem entendre els conceptes de veritat i mentida des
dos punts de vista. El primer, el moral, on amaguem la nostra manera
de ser, les nostres emocions i intencions per tal d'enganyar els
altres i obtenir alguns benefici i l'extramoral, on la veritat i la
mentira estan vinculades al coneixement, referint-se a la nostra
impossibilitat de coneixer l'autèntica realitat perquè en percebre,
interpretem i subjectivitzem el món exteriror.

Què te pareix? Bonic? Doncs es va morir prou jove d'un reblaniment de
cervell. Ahí queda per a la reflexió açò.

Ahh... i continuant amb aquest inusitat sentir filosòfic només em
resta dir que sí, les emocions juguen una paper important en les
nostres decisions, inclús són la guía, el motor de la nostra vida
perquè, ens agrade o no, la raó, la racionalitat, allò que està bé o
com vulguem anomenar-lo, sempre queda en un segon terme i és superat
per allò que ens ve de gust fer o allò que sabem que està mal però que
ens agrada. Per exemple, quan Paco vol corregir els exàmens però no té
ganes o quan a algú que li agrada el xocolate en menja (Xocobóoooon!!,
un incís, perdó) i després es sent mal però pensa aii, i lo bo que
estava... Ja sé que no són grans exemples però després d'estudiar dos
temes de CTM és lo que ix, què voleu?

PD: M'agradaria començar un debat sobre els trangènics perquè
estudiant CTM he descobert que segons el llibre són roïns o això
s'endevina de els seues paraules i, segons el llibre de biologia, no
ho són. Una errada més de l'ensenyament interdisciplinar, partidisme
dels autors dels llibres o una gran mentira extramoral??? uiuiui...

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Pirada, les entén, és clar, d'aquí el seu pseudònim. És possible que
si et poses grillat acabes comprenent-les a la primera. No sé.

Pirada

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Bo, m'alegre de que el projecte "inter-instituts" que es preocupen pel
medi ambient vaja per bon camí. I per lo dels xiquets no et preocupes,
és normal que tingueren vergonya. Nosaltres, per la nostra banda, eixa
hora la vam desaprofitar completament (almenys en el meu cas).

I sí, com diu Llunàtica, les entenc. No són fàcils d'explicar...pensa
que són molts anys de "convivència". De totes maneres, com ja li he
dit a ella en alguna ocasió recentment, crec que el pitjor és el que
queda encara...només de pensar-ho em pose malalta.

PD: Com tornes a dir-me grillada la tenim...

Llunàtica

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

No anava per a tu i no li he dit grillat a ningú. Només suggeria que
potser fóra una qüestió de pseudònims i que possiblement si Paco se'l
canvia, ho compendrà tot però saps què? quasi que millor que no perquè
aleshores ens coneixeria massa i s'assustaria, cosa que no és
convenient, almenys abans del dia de l'avaluació, por lo que pueda
pasar.

Mira-la ella, ni que fóra Santa Teresa... matant amb llenya a les
pobres mones -açò és en sentit figurat, Paco, no t'espantes-.

pacoxavi

to GRUP DE DISCUSSIÓ AMBIENTAL DE L'IES VILA-ROJA D'ALMASSORA

Jo sempre m'he preguntat el perquè dels vostres pseudònims. Unes
xiques com vosaltres, tan modèliques ! Us haurieu de dir "assenyada"
i "coneiximentada" o alguna cosa per l'estil. En fi, no provaré
d'averiguar "los entresijos" de les vostres ments, que estic veient
que sí que poden ser perillosos, sí.
Per cert, que l'altre dia es va apuntar al foro una ex-profe del
nostre IES: Vicki Herrera, crec que es diu. És per si la haveu
conegut.

PD: És una llàstima que Slavena i Miriam ja no comenten ¿No creieu? I
Rubén ? Per què no llença cap soflama eco-belicista de les seues?