Притеснен съм за бъдещето на Actionscrip

gaboon viper

to Bulgaria Flex User Group
Покрай шума около iPad и неподръжката му на Flash Player, прочетох и
за HTML5 стандарта. Какво е мнението Ви за бъдещето на Flash Player,
Adobe и Flex програмистите.

Stefan Tabakov / Стефан Табаков

to flexbu...@googlegroups.com
пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ 5 пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ
пїЅпїЅпїЅпїЅ. пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ.

пїЅпїЅ 30.1.2010 пїЅ. 1:23, gaboon viper пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ:
> пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ iPad пїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅ Flash Player, пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅ
> пїЅпїЅ HTML5 пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ. пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ Flash Player,
> Adobe пїЅ Flex пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ.

Svetoslav Sotirov

to flexbu...@googlegroups.com
Интересно е как един продукт, които още не е излязъл на пазара е състояние да предизвика такава дискусия за бъдещео на Флаш и Флекс. Според мен HTML5 ще последва съдбата на HTML4 не защото е лоша технология а защото ще бъде използван от големите компании по същия безогледен начин за справяне с конкуренцията както беше и с HTML4.
Никой освен натиска на крайните потребители не може да реши съдбата на една технология или друга. Има два варианта за мен:
1.  Apple може да бъде принуден от хората=продажбите да поддържа Флаш като технология
2. HTML5 започва да измества Флаш и Adobe правят сериозен завой към това да отворят изцяло Флаш към технологии с отверен код. Това може сравнително елегантно да съвпадне с изтичането на някой патенти които им пречат да го направят.
3. Последния вариант е да има някакво мирно съвместно съществуване но това е вариант който е реален само ако Steve Jobs си отиде преждевременно и остави компанията в ръцете на някой по спокойни хора.

2010/1/30 Stefan Tabakov / Стефан Табаков <stefan....@gmail.com>
Според мен трябват още поне 5 години за да има повод да се повдигне тази
тема. Останалото са добри пожелания.
--
Получихте това съобщение, защото сте абонирани за групата „Bulgaria Flex User Group“ в Google Групи.
За да публикувате в тази група, изпратете имейл до flexbu...@googlegroups.com.

--
CEO GUGGA
skype: sotirov

mave...@gmail.com

to Bulgaria Flex User Group
HTML5 vs Flash.. спорен мен не трябва да се конкурират едното с
другото, по-скоро да се съчетават. Намерих един много хубав пост
относно темата. Why HTML 5 Won't Kill Flash or Silverlight
http://blog.iqinteractive.com/?p=338

Magadanski_Uchen

to Bulgaria Flex User Group
Според мен има и четвърти вариант: Flash си продължава по пътя, по
който си върви, а относно HTML5 - струва ми се, че дори след повече от
5 години едва 5% от сайтовете ще се възползват от преимуществата му
пред HTML4. <video> тагът за момента е почти неизползваем заради
недоговореността какви кодеци да се ползват, <canvas> ми се струва, че
ще се използва от единици developer-и, local storage има и в момента
(е, вярно, че ти трябва Google Gears, но ако наистина си мераклия да
го ползваш - защо не). Според мен около 90% от хората ще използват
HTML5 единствено заради SEO, заради таговете header, nav, section,
article и footer.
А относно iPad - според мен ще си остане без Flash поддръжка, както и
iPhone седи, въпреки че от хардуерна гледна точка нищо не му пречи.
Това обаче няма да окаже никакво влияние върху Flash, тъй като след
Apple още камара фирми официално обявиха, че подготвят собствени
таблети, а кой-знае още колко ще обявят след време, а те със сигурност
ще поддържат Flash.

On Jan 31, 11:01 am, Svetoslav Sotirov <sotirov.svetos...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> вариант който е реален само ако Steve Jobs си отиде преждевременно и остави
> компанията в ръцете на някой по спокойни хора.

gaboon viper

to Bulgaria Flex User Group

Svetoslav Sotirov

to flexbu...@googlegroups.com
Рано е още да се притесняваш
http://www.avc.com/a_vc/2010/02/flash-html5-and-mobile-apps.html

2010/2/8 gaboon viper <veselin...@abv.bg>:
> [...]

> --
> Получихте това съобщение, защото сте абонирани за групата „Bulgaria Flex User Group“ в Google Групи.

Horde

to Bulgaria Flex User Group
И windows 7 mobile няма да има поддръжка за Флаш.
Мен ми е интересно дали Apple не готвят някоя нова технология ?
Ако махат флаш само заради това, че хората няма да купуват apps и игри
е доста наивно.
А относно HTML 5 - разгледах и аз за какво става на въпрос -
напрактика имаш ПОЧТИ основните флаш неща в HTML" но се поддържат от 2
браузъра.
И точно това ще убие HTML 5 - browser compatibility.
А сега чакаме Catalyst,Flash Builder, Flash CS5 и други хубави
технологии, които ще вдъхнат нов живот на Flash обществото ! А пък и
AIR се развива доста успешно.

On 8 Фев, 16:34, Svetoslav Sotirov <sotirov.svetos...@gmail.com>
wrote:

> Рано е още да се притеснявашhttp://www.avc.com/a_vc/2010/02/flash-html5-and-mobile-apps.html

Svetoslav Sotirov

to flexbu...@googlegroups.com
Другата седмица се ослушвайте за новини от световното за мобилни
технологии в Барселона ще има новини за Флаш на мобилни устройства

2010/2/13 Horde <g2h....@gmail.com>:

> За още опции посетете тази група на адрес http://groups.google.com/group/flexbulgaria?hl=bg.

Юлий

to Bulgaria Flex User Group
Здрвейте,

До някъде съм склонен да подновя дискусията във връзка с излизането на
iPhone 4.0 ОС.
Според мен обръщането на Adobe общността срещу Apple не е достатъчно
мощен инструмент, за да повлияе на вече случилото се и трябва да
призная, че в тази война все повече се чуствам като джедай.

Вие какво мислите, как ще се развият събитията според вас ?

Поздрави,
Юлий

Naiden Gochev

to flexbu...@googlegroups.com
http://www.9to5mac.com/Flash-html5-canvas-35409730

какво ти пука за Iphone ? и за Apple ? трябва да бъдат изгорени на клада и никой да не ги ползва :Д

2010/4/10 Юлий <yulee.d...@gmail.com>

Ivailo Ivanov

to flexbu...@googlegroups.com
пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ,

пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ, пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ FLEX пїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ.

On 12.4.2010 пїЅ. 14:04 пїЅ., Naiden Gochev wrote:
http://www.9to5mac.com/Flash-html5-canvas-35409730

пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ Iphone ? пїЅ пїЅпїЅ Apple ? пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ :пїЅ

2010/4/10 пїЅпїЅпїЅпїЅ <yulee.d...@gmail.com>
пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ,

пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ
iPhone 4.0 пїЅпїЅ.
пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ Adobe пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ Apple пїЅпїЅ пїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ
[...]

пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ, пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅBulgaria Flex User GroupпїЅ пїЅ Google пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ.
пїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ, пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ flexbu...@googlegroups.com.
пїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ, пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ flexbulgaria...@googlegroups.com.
пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ http://groups.google.com/group/flexbulgaria?hl=bg.

[...]

Naiden Gochev

to flexbu...@googlegroups.com
Здравей, ActionScript доколкото знам е свързан с Flex a обикновенно ако някакъв exporter ще съществува в Flash CS5  в един момент ще го сложат и в Flex не си ли съгласен ?

2010/4/12 Ivailo Ivanov <ivale...@gmail.com>
FLEX