Přihlášení k FDB soboru

Tomas Ra

to Firebird (CZ)
Dobrý den,
rád bych požádal zkušené uživatele Firebird o postup krok za krokem, jak se přihlásit k možnosti editace obsahu souboru testDB.fdb, umístěného ve Windows složce User/AppData/Local na disku Win11. Zkoušel jsem se přihlásit pomocí flamerobin-0.9.7.0b8fef14-setup-x64.exe a FirebirdEditorPro.exe bohužel neúspěšně. Nevím, jaké jsou podmínky, co všechno je povinné zadat. Zadal jsem cestu k fdb souboru, sysdba a masterkey, port 3050.
FirebirdEditorPro.exe chyba: Nelze otevřít 'testDB - sys...@testDB.FDB'. Ze vzdáleného PC ještě navíc: GDS function is not linked.
V SW, který databázový soubor vytvořil je v konfiguračním souboru uvedeno: Driver: FIREBIRD, Host: localhost, Port: 3050, SeverMode: LOCAL a username a psswd, co jsem napsal výše.
Mám zkušenosti a praxi jen s MS SQL, administraci FBD bohužel neznám.
V uvedeném souboru FBD potřebuji v jedné tabulce vymazat pár záznamů (řádků) a předtím ho samozřejmě zálohovat, kdyby pak nastal nějaký problém v návaznosti na jiná data.
Děkuji za případnou pomoc, třeba mi bude stačit jen uvést nějaký srozumitelný odkaz.
S pozdravem Tomáš Ransdorf, Praha

Jiří Bureš

to Firebird (CZ)
Zdravím všechny.

Já se k tomuto tématu připojím. Pokuším se pomocí ODBC driveru připojit ze stanice k databázi na serveru a...

Nejdříve byla hlášena chyba Unavailable database.
Zkusil jsem vypnout firewall a nyní je hlášena chyba Failed to establish a connection.
Změna cesty L:\data\test.fdb  na \\user-pc2\vyvoj\data\test.fdb nepomohla.

SQLSTRINGCONNECT("Driver={Firebird/InterBase(r) driver}; Uid=sysdba; Pwd=masterkey; DbName=user-pc2:L:\data\test.fdb; Option=3; Charset=win1250;")

Děkuji
J Bureš