Jak správně používat ROLE, je nutné přidat do connection stringu?

Dusman

to Firebird (CZ)
Ahoj, chtěl jsem do projektu přidat přihlašování pomocí různých uživatelů a nedělat vše pouze pod jedním. Měl jsem za to že vytvořím ROLI, dám jí práva na tabulky a poté vytvořím uživatele a dám mu oprávnění stejná jako má ROLE. A po přihlášení bude vše fungovat.

CREATE ROLE DSIPECER;

GRANT select ON table PROFILY TO  ROLE DSIPECER;

CREATE USER TEST_UZIVATEL PASSWORD 'test'
FIRSTNAME 'Testovací'
LASTNAME 'Uživatel'

GRANT DSIPECER to TEST_UZIVATEL;

Když se však přes tohoto uživatele přihlásím, tak dostanu No permission for table PROFILY. Pokud ovšem zahrnu ROLI do conncetion stringu, tak vše funguje.
Není nějaká varianta jak to používat bez přidání do connection stringu?

Díky Zdeněk

Dusman

to Firebird (CZ)
Omluvám se, ještě verze FB 3.0

Z.

Jiří Činčura

to fireb...@googlegroups.com
Na FB3 bohuzel ne a role bude muset by pokazde specifikovana. FB4 nabizi DEFAULT clause (https://firebirdsql.org/file/documentation/chunk/en/refdocs/fblangref40/fblangref40-security-granting.html#fblangref40-security-grant-role-default), ktera by na tohle fungovala.

--
Mgr. Jiří Činčura
https://www.tabsoverspaces.com/