Instalace Firebird 3.0 32 a 64-bit na jednom PC

Miroslav Novák

to Firebird (CZ)
Na aplikačním Windows serveru mám kromě jiného dvě aplikace používající FB 3.0 - jedna 32-bitivou a druhá 64-bitovou verzi. Obě jsou instalovány v oddělených složkách "Program Files" a "Program Files (x86)" a obě používají různé porty (3050 a 3333). Většinu času je vše v pořádku, čas od času ale jedna z aplikací zahlásí, že detekovala obě tyto verze a nelze pokračovat. Zatím jediné řešení, které pomáhá, je restart celého serveru :-). Ten ale nelze provést vždy s ohledem na ostatní aplikace. Restart služeb Firebird se zasekne ve stavu "Stopping" a nelze pokračovat. Přístupová hesla administrátorů bohužel od svého předchůdce nemám.
Jedním z řešení je samozřejmě s podporou dodavatelů aplikací obě přeinstalovat včetně Firebird serverů.
Existuje i jiné řešení na úrovni Firebird-serveru nebo jeho služeb?
Podotýkám, že dlouhodobě administruji MSSQL, v otázce Firebirdu jsem naprostý začátečník.

Jiří Činčura

to fireb...@googlegroups.com
Jaka aplikace? Co presne zahlasi?

--
Mgr. Jiří Činčura
https://www.tabsoverspaces.com/

Miroslav Novák

to Firebird (CZ)
Jedná se o aplikace Codexis (32-bit, autor Atlas Consulting, právní systém) a MRP-KS (64-bit, autor MRP, používán modul pro evidenci došlé a odchozí pošty a zásilek). Přesné znění chybové hlášky nyní bohužel nejsem schopen dodat, protože jsem se pokusil restartovat služby a ty nyní visí ve stavu "Stopping". Celý server musím restartovat v noci, kdy se ale chyba znovu projeví, to nevím. Posledně se vyskytla asi před 3 týdny. Aplikace MRP-KS v ní hlásila (stejně jako nyní) něco v tom smyslu, že byla detekována přítomnost 32-bitové a 64-bitové verze současně a nelze pokračovat. Ve Windows-logu jsem žádný záznam nenalezl.

Jiří Činčura

to fireb...@googlegroups.com
No potom je to asi o tom, co ta aplikace dela. Tuhle detekci nedela zadna bezna Firebird knihovna. Takze bych vzal treba ProcMon a zkusil se podivat jak to ty aplikace pri startu resi a podle toho se zaridil - treba prejmenovat ten adresar nebo jedne apliakci zakazat tam pristupovat a tak.

--
Mgr. Jiří Činčura
https://www.tabsoverspaces.com/

> --
> Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny
> „Firebird (CZ)“ ve Skupinách Google.
> Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e‑maily ze skupiny,
> zašlete e-mail na adresu firebird_cz...@googlegroups.com.
> Chcete-li tuto diskusi zobrazit na webu, navštivte
> [...]

Slavomir Skopalik

to fireb...@googlegroups.com
Aplikace by meli mit nekde v configu connection string k databazi.

Je mozne jej sem poslat?

Dalsi otazkou je architektura aplikaci.

Bud muzou byt nainstalovany lokalne a pripojovat se primo na databazi,
nebo zde muze bezet jeste aplikacni server a klienti se pripojuji na nej.

Pripadne je mozne aplikace spoustet z windows sdileni (velmi oblibeny
zdroj problemu).

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Executive Head
Elekt Labs s.r.o.
MASA - Collection and evaluation of data from machines and laboratories
http://eng.elektlabs.cz/products-and-services/masa
Address:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158