Okolu podelbata i spojuvanjeto

Andrea Kulakov

to Finki дискусија
Kolegi zdravo,
gi proslediv diskusiite i so ogled deka nekoi raboti se povtoruvaat,
se nadevam deka barem delumno kje odgovoram na vashite dilemi i zatoa
ne odgovaram poedinechno tuku verojatno i ova kje odi kako nova tema.
Se izvinuvam shto diskusijata kje bide dolga.

1) Okolu toa deka FEIT imal 50 godini tradicija, a noviot fakultet kje
nemal

50-te godini na FEIT ne se ako si mislite 50 godini na eden te ist
fakultet. Pred 50 godini se formiral Tehnichki fakultet, pa od nego
(so podelba) pred 40 godini se formirale Arhitektonsko-Gradezhen,
Tehnoloshko-Metalurshki i Elektro-Mashinski. Ponatamu so ponatamoshna
delba se formirale Arhitektonski i Gradezhen, i Elektro i Mashinski.
Tehnoloshko-Metalurshki ne se podelil, zoshto za toa ne sozreale
uslovi. Pred 4 godini se smeni imeto na Elektrotehnichki fakultet vo
Fakultet za elektrotehnika i informaciski tehnologii. Znachi mozhe da
go vikame Elektro-Informatichki. Vo poslednite 10 godini brojot na
studenti na IKI i INFO narasna i e priblizhno (ili preku) 50% od
ostanatite nasoki.

Znachi, po logikata na tie koi se zagrizheni deka tradicijata kje bide
narushena, koga se delel Elektro-Mashinski na dva fakulteti i dvata ja
nasledile tradicijata, a sega koga treba Elektro-Informatichki da se
deli na dva dela, Informatichkiot fakultet nemalo da ja nasledi
tradicijata !?!?

Nie na Instititot KTI isto taka pripagjame na taa 50-godishna
tradicija i tokmu koga se sozdava nova institucija preku podelba, taa
tradicija ne se narushuva - tuku se nasleduva.

2) Zoshto podelba i spojuvanje?

So predlozhenite STATUSNI PROMENI pri UKIM, se predlaga prvo podelba
na FEIT i na PMF (so izdvojuvanje na informatichkite instituti) a
potoa i spojuvanje vo eden fakultet.

Nie i poedinechno imame kapacitet da oformime dva poedinechni
fakulteti (ima niz Makedonija, pa i pri UKIM primeri na pomali
fakulteti). Sepak, zaradi zgolemuvanje na kvalitetot i iden razvoj na
informatichkite nauki i inzhenerstvo na edinstveno mesto, se predlaga
i spojuvanje na dvata instituti vo eden fakultet.

3) Dali industrijata kje ja prepoznava novata diploma kako prestizhna
(isto kako i starata)

Kako shto pishal eden student, prema stranstvo, nema razlika, ako e
neshto bitno - toa e Univerzitetot. Sepak, nivoto na organizacija
mozhe da bide bitno. No i toa pred se' zboruva za organizacijata, a ne
nuzhno i za kvalitetot.

A shto se odnesuva do prepoznatlivosta na diplomite (pred se' kaj IKT
industrijata), mozhe rabotite da se gledaat i poinaku. Na povekjeto
koi pishuvaat od FEIT, na koi im smeta toa shto kje imaat zaednichka
diploma (od ist fakultet) so nekoi koi studirale po nekoja druga
programa (vo sluchajot na PMF) gi prashuvam, a zoshto sega ne im smeta
shto dobivaat ista diploma (od ist fakultet) so nekoi koi studirale na
drugite moduli na FEIT chija shto programa se razlikuva duri i ushte
povekje (sporedete IKI so EEU, EES ...)
Isto bi bilo i na noviot fakultet. Dodeka ne se sozdadat uslovi za
aktiviranje na novite programi (nastavata kje se odviva odvoeno na
FINKI (IKI i INFO) i FINKI (PMF-Informatika, imaat 4-5 smera).

Na FINKI (IKI i INFO) programata kje se odviva vo istite prostorii
(segashen FEIT), a na FINKI (PMF 5-te nasoki) kje se odviva na
segashen PMF. Znachi nitu studenti kje patuvaat navamu-natamu.

A profesorite kje patuvaat samo na zaednichki Nauchno-nastaven sovet.

Na toj nachin prostorniot problem koj i sega postoi na FEIT i PMF nema
da se vloshi - kje ostane ist kako i sega.
No za dve-tri godini kje se najde nekoe zaednichko reshenie i togash
kje ima uslovi da startuvaat novite zaednichki programi.

E sega vo megjuvreme, gledame deka dilemata kaj nekolku e shto da
pishuva na diplomata i dali taa diploma kje bide isto barana kako i
segashnata diploma od FEIT (IKI i INFO).

Prvo, ova shto go barame denes, ne e od sega, tuku e povekje-godishen
proces. Vo toj period i site chlenki na stopanskite IKT komori se
zapoznati so ova reshenie i ova reshenie tie go smetaat za edinstveno
pravilno i reshenie koe kje ovozmozhi ponatamoshen soodveten i
neogranichuvan razvoj na informatichkoto obrazovanie, koj kje bide vo
mozhnost da go sledi brziot razvoj na IKT.

Kako (ili kolku) shto sega rabotodavcite razlikuvaat diploma od FEIT
(IKI) od diploma FEIT (EES ili drugite), isto taka, vo preodniot
period kje ja razlikuvaat i diplomata od FINKI (IKI) od FINKI (PMF-
I, ...).
A nas, povekjeto neupateni, i onaka ushte kje ne' vikaat od elektro-
mashinski ili samo od mashinski duri, kako shto i sega ne vikaat.
Bitni se tie upatenite. A rabotodavcite se upateni. Tie razlikuvaat
IKI i INFO od EEU, EES, EPRS itn. i niv toa im e bitno. Razlikuvaat i
IKI i INFO od PMF-I. Dali kje bide FEIT (IKI) ili FINKI (IKI), toa se
nijansi. Denes ti gi skeniraat rezultatite od poedinechnite predmeti,
a ne samo nazivot na fakultetot.

Vsushnost, ako se izvede podelbata (i spojuvanjeto) onaka kako shto bi
trebalo, za oblasta IKT, prestizhna kje bide novata diploma. Posebno
na tie shto kje mozhat da se pofalat deka se vo prvite generacii
diplomirani.

Lichen primer, tatko mi se zapishal na Elektro-mashinski, diplomiral
na Mashinski. Bile gordi so razvojot, ne ni razmisluvale, lele - na
diplomata kje mi pishuvashe i elektro (koga faktichki i uchele po
razlichni programi)

Elektrotehnika se uchi samo vo prva godina, vo taa godina se uchat i
stranski jazici (shto gi predavaat profesori od Filoloshki fakultet).
Dali toa ne' pravi nas i filolozi?

Od druga strana, so kredit-transfer sistemot, slobodno mozhe da birate
predmeti i od drugi fakulteti, pa taka, ako nekoj saka da izbere
predmeti od ETF ili nekoj student od ETF da izbere predmeti od IKI,
toa i ponatamu kje mozhe bez problem da go napravi (osobeno vo
preodniot period bidejkji kje bideme i vo istite zgradi).

4) Kako ovie procesi se odvivale vo ostanatite zemji.

Za ova imam podgotveno poseben dokument, eve vi samo nekoi linkovi, pa
uverete se sami.

Kolku po-na-zapad odime, tolku poodamna se zavrshil ovoj proces na
podelbi i osnovanje posebni informatichki fakulteti (so razni nazivi).
Vo USA i UK pred 35 do 25 godini, vo Istochna Evropa (deneshni chlenki
na EU, kako Slovenija, Cheshka, Romanija) ovoj proces zavrshil pred 15
do 10 godini. E pa sea videte kade nie stoime.

http://www.fri.uni-lj.si/en/about/
http://www.fit.vutbr.cz/FIT/history/
http://www.muni.cz/fi/history/milestones

http://www.cs.bris.ac.uk/history/
http://www.macs.hw.ac.uk/cs/History/History.html

Па дури и во Египет поделбата се случила 1988!!
http://www.cse.aucegypt.edu/home/History.jsp

Еве пример со државен универзитет во САД:
http://www.cs.montana.edu/history

I poglednete kako gordo site si go istaknuvaat prethodniot razvoj (od
20-40 godini). E pa za toa i nie se zalagame (tokmu za tradicijata).
Inaku sega vekje i kaj nas im e jasno na ostanatite instituti deka ne
mozhat da go sprechat formiranjeto na poseben fakultet, tuku vikaat -
krshete glava, pravete si nov bashka fakultet.
I nie znaeme deka so toa (navidum lesno) reshenie, kje bidat "site"
srekjni. No toa ne e pravilniot nachin i tokmu toj nachin kje
predizvika multipliciranje na problemite, namesto nivno reshavanje.

Денес дебатите во најразвиениот свет не се водат дали треба да постои
посебен факултет за информатика (или за компјутерски науки, сеедно)
туку еве на Џорџиа Тек се предлага информатичкиот факултет да се
подели во три посебни факултети (ама не под капата на други не-
информатички факултети)
http://computinged.wordpress.com/2010/02/14/cleaving-computer-science-a-time-for-new-degrees/

Или во Австралија: Announcements http://www.itacs.uow.edu.au/
The School of Information Technology and Computer Science (SITACS) has
split into
• School of Computer Science and Software Engineering (SCSSE) and
• School of Information Systems and Technology (SISAT)

Zdravje i na noviot FINKI (ili kako vekje kje se vika) i nie da si
dochekame da sozreat uslovi za nov ponatamoshen razvoj so podelba na
novi fakulteti za Informaciski sistemi, za Bioinformatika, za
Robotika, za ... koj znae shto kje ni donese novoto vreme.

Da ne dozvolime vremeto na nashiot Univerzitet da ostane zamrznato vo
edna organizaciska struktura od pred 33 godini (koga se podelil
Elektro-Mashinski) i da smetame deka toa e neshto sveto nemenlivo,
koga i toa samoto se sozdalo so podelba.

So nadezh deka kje bidam pravilno razbran,
gi chekam vashite sugestii.

Pozdrav,
Andrea Kulakov

Aleksandar

to Finki дискусија
Ова беше најјасниот и најобилен одговор и баш тоа што сакав да го
прочитам. Благодарам многу на одговорот. Многу работи и нејаснотии ми
се разјаснија.

> [...]

> * School of Computer Science and Software Engineering (SCSSE) and
> * School of Information Systems and Technology (SISAT)

igorkulev

to Finki дискусија
Почитуван Професоре,
се сложувам со ова што го кажавте. Не се сомневам во потребата за нов
факултет и колку многу погодности тој би донел. Но мислам дека новите
кадри на новиот факултет треба да започнат од прва година. Мислам дека
не треба да ни се ускрати правото да завршиме на тој факултет каде што
сме започнале, макар и да е се исто само името не. Ме интересира зошто
не би можело паралелно да завршат генерациите кои што моментално се на
ИКИ и ИИ и во исто време да се отворат новите студии на новиот
факултет. Мене ми изгледа добра оваа опција... Мислам дека малку се
има дискутирано за оваа идеја. Сепак, колку и да се навистина правилни
работите, и колку навистина да е добро да имаме на дипломата ФИНКИ,
сепак секој има изградено свој став во врска со новиот факултет... Ве
молам разберете ме, добри се сите идеи и планови околу новиот
факултет, и се согласувам дека има традиција новиот факултет која ја
наследува од ФЕИТ и ПМФ, но мислам дека за да пишува некој назив на
дипломата, треба целосно студиите да се поминати таму.
Можеби и грешам, можеби и премногу се препуштам на емоции, но сега за
сега тоа е моето мислење... Се надевам ќе ме разберете...
Со почит,
Игор

kantaro

to Finki дискусија
Почитуван професоре Кулаков,
се изнаслушавме изминативе неколку денови различни "приказни"
формирањето на новиот факултет, почнувајќи од името на дипломата,
името на факултетот и слично.
Генерално гледано никој не е против формирањето на таков факултет,
дури и според мое мислење тоа е неопходно, со цел да имаме квалитетен
кадар од ИТ областа, нешто во кое што, и покрај сите негирања,
заостануваме многу зад останатите.
Е сега малку семантика. Во името ФИНКИ(или без разлика како ќе се
вика) тоа -КИ- е многу збунувачко, дури и целосно погрешно.
Еве еден линк до wikipedia каде што јасно стои дефиницијата на
КИ(компјутерско инженерство, компјутерски инженеринг или слично).

http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_engineering

Значи КИ е дисциплина комбинирана од електро-инженерство и
компјутерска наука, која подразбира ДЕТАЛНО познавање на неколку
клучни области:
-Вградливи системи *
-Дигитална логика
-Електрични кола и сигнали *
-Електроника *
-Дигитално процесирање на сигнали *
-Алгоритми
-Компјутерски архитектури и организација
-Бази на податоци
-Компјутерски мрежи
-Оперативни системи
-Основи на програмирање и слично.

Се прашувам дали воопшто некој размислувал за изучување на предметите
(*)?
Каков ќе биде 'инженерот' кој не знае што е транзистор, сигнал,
електрично коло.......
Ќе го цитирам проф. др. Панчо Врангалов и наполно се сложувам со него
".....како што еден лекар мора да знае анатомија, така вие како
ИНЖЕНЕРИ мора да знаете електротехника....тоа е азбуката...."

И за крај, иако би можел да наведувам уште контра-аргументи,
повторувам, наполно сум за отворање на таков факултет(кој нема да носи
назив ...КИ), на кој што ИДНИТЕ студентите ќе се одлучат на нешто
сосем различно од компјутерско инженерство, како на пример Бази на
податоци, Алгоритми или Компјутерски мрежи...
А ние кои го избравме она што веќе 3 години го правиме, на ваков или
таков начин, ни останува да го довршиме нашето образование на веќе
постоечкиот факултет, и во лето 2012(да се надеваме) да бидеме горди
на нашата наполно заслужена диплома.
Се надевам дека правилно ќе ме разберете.
Со почит, Филип.

Andrea Kulakov

to Finki дискусија
Игор здраво,
Би сакал да ја појаснам малку и законската рамка:

Закон за високо образование (Член 39), Статут на Универзитетот "Св.
Кирил и Методиј" (член 61).
И на двете места пишува дека:
"Единиците на Универзитетот можат да се спојат, поделат или припојат
под услови и на начин утврдени со закон и со Статутот на
Универзитетот."

Во законот пишува и:
"При статусна промена од ставот 1 на овој член, студентот има право да
ги заврши студиите според студиските програми според кои ги започнал
студиите."

Значи никаде не пишува на истиот факултет, туку според истите студиски
програми, а според планот и ИКИ и ИНФО ќе преминат на посебниот
факултет - значи ќе си завршите по истите програми.

И мислам дека ако институтите преминат во посебен факултет, и како што
предлагаш насоките ИКИ и ИНФО преминат таму само за упис на нови
студенти, а постоечките студенти на ИКИ и ИНФО останат на ЕТФ, тогаш
така мислам дека постои поголема опасност да не го добиете квалитетот
за кој што сте се запишале, бидејќи не знам како би можело да се
изведе да наставата ја организира факултет кој ќе остане без
институтот КТИ, кој што е организатор на 80% од предметите во III год.
ИКИ и на 90% од предметите во IV год. ИКИ. За ИНФО нема потреба да
броиме. Останатите 7% се предмети од МФ и само 3% се од останатите
електро-институти и тоа изборни.
Еве да се потсетиме:
http://www.feit.ukim.edu.mk/mk/studii/ekts/i_ciklus/cetirigodisni/iki.html

Треба да се знае дека Научно-наставниот совет (ННС) ја усвојува
распределбата за настава секој семестар (кои професори и асистенти ќе
ги држат кои предмети).
Која ќе биде гаранцијата дека тој ННС на ЕТФ (што ќе остане по
поделбата), ќе ги повика истите професори од КТИ (кои ќе бидат тогаш
на друг факултет) да ја држат наставата на истите предмети (90%) како
и претходните години.
Сите најави ни го говорат токму спротивното, дека во тој случај, ННС
на ЕТФ ќе донесе одлука со која наставата на ИКИ и ИНФО ќе ја покрие
со професори од другите институти, па и од други факултети низ
државата.

А ние немаме намера да негуваме електроника и сл. предмети на
посебниот факултет, туку за тоа ќе ги каниме професорите кои и досега
ги држеа тие предмети - од ЕТФ.

Но гаранцијата што ќе треба да ја даде ННС на посебниот информатички
факултет, дека студентите ќе продолжат по истата студиска програма
според која ги запишале студиите (со истиот квалитет, пред с`е со
истите професори), ќе се однесува на 3% изборни предмети. А во
спротивен случај, ННС на ЕТФ треба да дадат гаранција за 90% предмети
од ИКИ и 100% предмети од ИНФО.

Па сеа мислам дека и тоа го измеривме, во кој случај има поголем ризик
по квалитетот.

Другата забелешка беше дали е можно на нов факултет (не со поделба) да
се организираат веднаш постдипломски студии - одговорот е - не може.
Тоа е регулирано во Закон за високо образование и тоа го знаеме од
претходните иницијативи.

И заради тоа, мислам точно е дека сите емотивно ги доживуваме овие
промени, но ајде да се обидеме да ги согледаме добрите страни на
промените.

После 35 години здравје, луѓето ќе се сеќаваат на престижот на
денешниот Електро-информатички како што денес се сеќаваат за престижот
на Електро-машински од пред 35 години.
А факултетите ќе си имаат одвоени неограничени можности за развој, па
и за взаемна соработка во рамките на еден интегриран универзитет.

Поздрав,
Андреа Кулаков

Andrea Kulakov

to Finki дискусија
Филип здраво,
некои работи ги одговорив претходно во одговорот до Игор.
Сепак би сакал да одговорам и на останатите забелешки.

Не гледам како може да биде погрешно во називот на новиот факултет да
стои КИ, кога според предлогот, ако модулот ИКИ премине на посебниот
факултет (дали ќе се вика ФИНКИ ќе видиме), тоа ИКИ е кратенка која
вклучува КИ - Компјутерско инженерство.
И повторно, да се потсетиме на програмата ИКИ. Кога ја составувавме
студиската програма ИКИ користевме на само Википедија туку и еден куп
други примери од најразвиени земји и препораки од друштва како ИЕЕЕ и
АЦМ.
И гледам дека добро сме ја завршиле таа работа
http://www.feit.ukim.edu.mk/mk/studii/ekts/i_ciklus/cetirigodisni/iki.html

Предметите кои ги набројуваш ги има сите на програмата ИКИ. Само
Електрични кола и сигнали го нема, но да речиме дека дел од тоа се учи
по други предмети.
Друго, на ЕТФ (ФЕИТ, или Електро-информатички) таа програма е резултат
и на огромниот компромис ИКИ да има заедничка програма во прва година
со сите останати модули.
Сега и не можев да најдам на веб страната која е програмата на
предметите Основи на електротехника 1 и 2, но се сеќавам дека ние
учевме и за електро-магнетика и за еден куп други работи, кои не можеш
да ги најдеш во препораките за Компјутерско инженерство.

Предметите што ги означуваш со *: Вградливи системи го има (7. сем. од
нашиот Институт КТИ), Електроника има (4 и 5 сем. Институт за
Електроника) и Дигитално процесирање на сигнали го има (4 сем.
Институт за Електроника)

Значи сме мислеле за изучување на тие предмети.
Но не мора заради 3-4 предмети да се инсистира дека тие предмети мора
да бидат негувани и развивани во ист факултет. Колегите од Електроника
држат настава низ цела држава на други факултети, па нема да постои
никаков проблем да држат настава и на посебниот информатички факултет
(можеби ќе се вика ФИНКИ), кој патем најверојатно во следните 2-3
години ќе биде и во истата зграда.

Колегите од останатите институти на ЕТФ држат настава и на Машински и
на Шумарски и на Факултет за драмски уметности дури, па така ќе си
држат настава и на Информатички факултет (ја предлагам така да се вика
кратко, а тој факултет ќе си има еден модул КИ).

Сепак не гледам зошто си против отварање на факултет кој во називот би
имал КИ, кога ги пребројавме предметите од КИ кои не се опслужувани од
нашиот институт КТИ (и не се математика или физика) - тоа се 3%
предмети.

Па те молам наведи ги и другите контра-аргументи (или пиши ми
приватно, ако ти е незгодно вака), за да знаеме што с`е ви пречи и
дали ќе може да се усогласиме.
На крај нема да зависи ни од нас ни од вас, но ние сакаме да ги
дознаеме сите забелешки за евентуално да ги подобриме предлозите
додека уште има време и ако може да ви разјасниме некои постапки.

Поздрав,
Андреа

VVA

to Finki дискусија
Еден конструктивен предлог, да се почне FAQ тема или можеби еден
заеднички google документ, во кој ќе бидат поставени во едно по едно,
одделно и читливо, кратко и јасно - сите прашања кои се сметаат за
проблем, и едно по едно, сите ќе бидат одговорени. Вака се губи
прегледност што е прашано, што е одговорено и дали тој што го поставил
проблем смета дека е разјаснето или не.

Убаво е да се има се што може да е проблем и се што може да е решение,
на едно место.

kantaro

to Finki дискусија
Здраво проф. Кулаков повторно,
знам дека реализацијата на ваква идеја не зависи директно од нас
студентите или од вас професорите, иако ваквиот предлог, колку што го
имам разгледано Статутот на УКИМ, треба да биде изгласан од страна на
Сенатот на УКИМ, во кој има некаков процент и претставници на
студентите.
Јасно дека тоа со wikipedia беше само една груба слика, и дека не е
морално СИТЕ предмети кои се наведени во таа "дефиниција" за КИ да
бидат изучени.
Само работата е што, можеби грешам или пак голем дел од нас, имаат
впечаток, дека новоформираниот факултет ќе биде значително осиромашен
со такви (*) предмети, и до некаде ќе се доведе до прашање спремноста
на идните студенти да бидат конкурентни на пазарот каде што се бара
многу повеќе од познавање на Oracle, Access, Visual Studio или TCP/IP.
Повторувам, ова е само првичен впечаток.
А инаку, моментално ИКИ, со многу мали исклучоци, е речиси комплетена
насока и со право се вика ИКИ.
Па ме интересира, доколку сте запознаен подобро, а не се сомневам во
тоа, да наведете некоја груба рамка на научни дисциплини кои би се
изучувале на ФИНКИ(или како и да е).
И дополнително, бидејќи според Статут, завршуваме на истата студиска
програма на која сме запишани, која е нужноста од префрлање на
студентите на новиот факултет? Не сакам ни да помислам дека тоа е
побудено од политички или финансиски причини.
А од претходното искуство со одделување и фузирање на делови од
државни институции, било какви установи и слично во нашава Македонија,
речиси сигурно ова ќе биде проследено со низа афери.
Уште еднаш се навраќам на моето прво излагање, целосно сум ЗА отварање
на нов факултет, не знам зошто сте добиле впечаток дека сум против.
Само инсистирам, што е за доброто на новиот факултет, за неговото
реноме и признаеност во светот, да биде што подетален, поцелосен и да
НЕ биде по урнек на 3 месечен курс во Работнички универзитет.

Можеби и премногу се проврзавме за овој наш ФЕИТ(или како што уште
милуваме ЕТФ) и оваа идеја не затекна неинформирани, па затоа сме по
малку збунети и коментираме од точка на лаици, но како и да е, ние сме
само обични студенти кои сакаат нормално образование.

Поздрав,
Филип

Aleksandar Malkov

to finki-d...@googlegroups.com
brat nekoi od tie predmeti kaj nas se staveni kako zadolzitelni a nekoi stvarno nema otreba, proektiranje e od kti i sekoj koj go odbral elektronika 2 polesno mu e da, ama sepak ima i na kti takva zastapenost, takvite raboti ke bidat opfateni vo novata programa koja nas ne ne interesira nie ke si zavrsime po stara. Za novite studenti ke ima novi predmeti novi predizvici a sto ke odbiraat oni e nadvor od nasa mokj. A inace nekoi od predmetite so gi navede so * se stvarno nepotrebni a ako mislis deka treba takvi da odbiras povekje togas trebalo struka ubavo da izberes. I jas imam izbrano el2 i proktiranje i biram povekje hardver ama 90% se od KTI.

Andrea Kulakov

to Finki дискусија
Филип здраво,
Ние не бараме новоформиран факултет, јас заради тоа повеќе пати
напишав посебниот информатички факултет, но тој нема да биде нов,
предлогот е тој да се формира преку поделба на постоечките факултети и
потоа спојување на информатичките институти во еден факултет.

За законитоста на постапката не се грижете има правници во
Министерството, кои потврдуваат - постапката е законска.
Во врска со Статутот на Универзитетот (делот за Статусни промени, Член
61), еве повторно го пренесувам првиот дел.

"Единиците на Универзитетот можат да се спојат, поделат или припојат

под услови и на начин утврдени со закон и со овој Статут.
Предлог за статусна промена од став 1 на овој член до основачот дава
министерството надлежно за работите на високото образование.
Предлог за статусни промени до министерството надлежно за работите на
високото образование МОЖЕ да даде и Универзитетот. (но не мора,
забелешка моја)
..."

И сето останато подолу во истиот член (тоа како Сенатот треба да
гласа), се однесува само на случајот кога предлогот го дава самиот
Универзитет. Значи Сенатот може да гласа за да му предложи на
Министерството одредени статусни промени (кое понатаму Министерството
може да ги предложи на основачот (Собранието).

Првиот случај кога предлогот го дава Министерството воопшто не е
третиран со овој Статут, веројатно не ни може да биде. Не може статут
на универзитет да му одредува на својот основач процедури. И баш
заради тоа, Основачот (Собранието) има право да направи статусна
промена каква што ќе смета дека е најпотребна, според анализи кои не
мора да произлезат од предлогот на Сенатот.

Инаку тој пат, ние да предложиме поделба преку органите на
Универзитетот, ние тој пат го пробавме уште пред 3 години, и како и за
сите останати иницијативи кои ни биле сосекувани во корен, ниту таа
иницијатива по тој пат не може да стигне ниту до универзитетските
органи (Сенатот, Ректорска управа, Ректор), бидејќи е сопрена уште во
Деканатска управа (каде моменатално Институтот КТИ нема свој
претставник со право на глас) и на ННС (каде наставниот кадар од КТИ е
само 15% од членовите на ННС). Дури и вие студентите сте несоодветно
претставени на ННС и во студентската организација, ист број
претставници имаат и насоките ИКИ и ИНФО (со приближно 1000 студенти)
со некои од останатите насоки кои имаат само 30 студенти.

И токму за случај како нашиот, во Законот стои таа одредба дека
Министерството може да предложи статусна промена на универзитет и без
тој предлог формално да доаѓа од самиот универзитет.

За научните дисциплини кои ќе се изучуваат на посебниот информатички
факултет, во моментов не можам да ви дадам детали, но во секој случај
понудените програми ќе бидат многу пофлексибилни и прилагодени на
сегашните и идни пазарни потреби на индустријата и на потребите на
науката (вклучувајќи и КИ). Со сегашната организација ние сме
принудени да правиме компромиси со 85% членови на ННС на кои
информатичките насоки им служат само како извор на прелагани матуранти
и студенти, кои на мала врата ќе ги префрлат на нивните насоки, а
потоа истите ќе мора да одат на преквалификации ако сакаат да си
најдат работа. Ама битно е дека таа шема функционира преку 10 години и
многу од тие професори се надеваа дека тоа ќе може така до
пензионирање. Е па најверојатно нема да може веќе тоа да го прават. А
ако им се дозволи тоа и понатаму да го прават, тоа ќе биде заради
политикантство.
Сепак, вие сегашните студенти нема потреба многу да се грижите за
новите наставни програми кои ќе бидат предложени во иднина. Вас
евентуално може да ве засега програмата на постдипломски студии. Да не
се повторувам, приказната е иста - можностите за развој на нови
информатички насоки ќе нема од кого да бидат попречувани. Заедно со
колегите од ПМФ-И ќе направиме уште подобри програми. (и мислам не
треба да стравуваш дека можеме да си дозволиме такво нешто - 3 месечни
курсеви во Работнички универзитет). Добро, вас ве засега сепак
реномето на тој посебен информатички факултет од кој и вие би добиле
диплома. Но треба да знаеш дека, нас н`е спречуваат да се обединиме со
ПМФ-И бидејќи во тој случај квалитетот на тој факултет ќе биде
недостижен во старт за сите приватни и останати државни факултети.
Треба да ви биде јасно дека лобито на приватните универзитети јасно го
брка својот интерес - да има што позезнати државни факултети.

Пак за програмите - Програмата ИКИ беше предлагана уште пред 15
години, а предлагавме и насоката КТИА да остане дури. Ама не, требаше
да поминат едно 10 години додека да не одлучат останатите дека можат и
тие да направат секој свој модул. И што се случи, од 4 насоки,
направивме 8 модули + ИНФО. Резултатот е продолжен или зголемен
интерес за ИКИ и ИНФО, но катастрофален интерес за 4-5 модули. Пред 2
години кога веќе таа ситуација се повтори по втор - трет пат, пробаа
со парите од студентите на ИКИ и ИНФО да ги стипендираат тие студенти.
И тоа беше со слаб ефект. Но запрашајте се, има ли потреба вие да ги
стипендирате студентите на другите насоки. Нека си го прави тоа
државата.

Дали има политика. Политика има колку што има на секој државен
универзитет. Ако имало кој да ни ги слуша проблемите, и ако некој
мислел барем малку за доброто на државата и ако сакал и знаел да го
направи тоа, ние ова ќе го направевме и уште порано и вие ќе
студиравте по помодерни програми и ќе имавте и подобри лаборатории до
сега ... Пишав веќе еднаш кога се случиле овие процеси во понапредните
земји - пред 25 години или барем пред 10.
Другите ја вртат работата дека се работи за политика, и дека ова ќе
биде уште еден од низата неуспешни политички проекти, но тоа само ни
покажува дека противниците на иницијативата и немаат други аргументи и
сега кога гледаат дека, реално, е многу изгледно оваа инцијатива да
успее и дека ќе даде добри резултати и на краток рок, а за на долг рок
и да не зборуваме - и сега баш заради тоа тие посакуваат да не успее,
оти не е во нивно време, инаку потајно знаат дека е тоа правото
решение. Друго не можам да си објаснам. И затоа нивните аргументи
поминуваат единствено во партискиот билтен - Утрински весник.

Дали е за финансии. Меѓудругото - да. Ако ви е вас сеедно дали наместо
лабораториска опрема за стручните предмети од ИКИ и ИНФО ќе се
купуваат еркондишни и канцелариска опрема за канцелариите на сите
останати професори, ќе се вршат градежни работи за преградување на
сите останати институти, ќе се купува опрема за сите останати
лаборатории, ќе се прават "свадби" во Александар Палас итн, тогаш
можеби вас и не ве засега тоа. Но не верувам дека не ве засега
финансиски и вас студентите, кога за трошењето на парите кои вие ги
плаќате за вашите студии одлучуваат исклучиво некои други професори.
Под организацијата на управувањето спаѓаат и финансиите. И токму
финансиите им се и најголемата болка на противниците на иницијативата.

А нас, дали ни се битни финансиите - да, како и на секој друг. Дали ни
се примарни - не. Ако ни беа примарни, ние уште од пред 5-6 години ќе
заминевме сите на приватни универзитети (некои тоа и го направија,
некои заминаа во странство). Сите ние од КТИ сме биле понудени на еден
или на друг начин да го направиме тоа и верувам дека ви е лесно да го
сфатите тоа, бидејќи знаете кои кадри најмногу се бараат. Значи
финансиите не ни се примарни. Еве само неколку аргументи што сме ги
запишале во мноштвото материјали што сме ги спремиле овие години:
- сметаме дека синергијата на двата институти и формирањето на
заеднички факултет ќе придонесе до поголема концентрација на научно
истражувачки потенцијал, зголемен број на инжењери и стручњаци од ИКТ
областа, зголемен квалитет на наставата, зголемен број на научно
истражувачки и апликативни проекти, а воедно и заштеда на ресурси.
Нашите аргументи се долги цел еден елаборат. А аргументите (мотивите)
на противниците на иницијативата се - првенствено загубата на
контролата врз финансиите. Но овој пат се прочитани од страна на
надлежните.

Превземањето на студентите се обидов да му го објаснам на Игор Кулев -
само 3% од изборните предмети се опслужувани од другите институти,
која е смислата да останат студентите на ЕТФ?
На Техничкиот универзитет во Брно, Чешка, по поделбата, остатокот од
факултетот го добил името Факултет за електротехника и комуникации.
Значи можно е и кај нас тоа да се случи. На таков ли факултет сакате
да останете? А програмите ИКИ и ИНФО да се водат на друг факултет.

Видете, во цел свет кога се прави поделба, тоа се прави во еден
момент. И секогаш има генерација на која тоа и се случило. Сега
разбрав дека пред некоја година кога се смени името (и кратенката) на
факултетот, некои сметале дека тоа ќе се одрази драстично на
препознатливоста на дипломата.

И последно, зошто си "речиси сигурен" дека поделба и спојување на
факултети може да предизвика афери. Дали таква афера се направила кога
се делел Електро-машински факултет? Исто ќе биде и сега. Ако се
формира посебниот информатички факултет со поделба и спојување тоа
значи и дека управувањето ќе го имаат професори со долгогодишен стаж
на Универзитетот и се очекува управувањето да си продолжи на ист начин
- т.е. без афери. Обратно - ако се направи новоформиран факултет,
тогаш не се знае кој с`е нема да биде примен на конкурсот за
наставници и соработници, кој с`е нема да влезе во деканатската управа
или да биде избран за декан, па тогаш постои поголема опасност
новоформираниот факултет да не биде управуван според досегашните
стандарди на УКИМ, т.е да се направат афери.

Откако ќе се подели факултетот, ќе се изберат нови органи на
управување чија задача меѓу другото ќе биде да го решаваат и
просторниот проблем. Сега, со ваква организациска поставеност
Институтот КТИ не е чинител кој може да се обрати до други институции
(Влада, донатори, ...) и да бара решавање на просторни или други
проблеми со кои се соочуваме сите ние заедно (и со вас студентите). И
тоа има примери низ целиот свет дека така се прави, прво се дели
факултетот, па по 2-3 години се преместуваат во нови простории, токму
заради тоа, за да постои права адреса каде ќе може да се решаваат тие
проблеми.

Од чисто политикантство (тоа е долга дискусија) до сега на ФЕИТ не е
воведен интегриран информациски систем за студентска служба и за
другите служби. Пријавувањето на испити, изборот на предмети при упис
на семестар како го правите? Нели е срамота на ФЕИТ тоа да не се прави
преку Интернет и веднаш да се знае кои предмети имаат пријави за
испит, кои предмети се активирани ... а не, да се чека семестарот да
помине пола за да се знае распоредот, итн, итн ...

И затоа и јас посакувам вие студентите да добиете нормално образование
и дека дури и тие студенти што имаат уште една година за студирање на
посебниот информатички факултет, ќе може да ги почувствуваат на
подобро предложените организациски промени.

Поздрав,
Андреа

Medo

to Finki дискусија
Пред се благодарност до Вас, професоре Кулаков за појаснувањето на
одредени гласини што се ширеа помеѓу студентите.
Според изложеното сите логички, правни, кадровски и финансиски
аргументи посочуваат дека формирањето на ФИНКИ е многу добра идеја.
Нашите расправии и негодувања се должат единствено на фактот што ни се
ограничува правото на избор.
Овие дискусии, кои верувам ќе зачестат во иднината , даваат одредена
слика за начинот на кој ќе се одвиваат работите понатаму и кога ќе
дојде моментот искрено се надевам дека секој посебно врз база на
сопственото гледиште на проблемот ќе има избор дали своето додипломско
образование ќе го комплетира на ФЕИТ/ПМФ(поради свои лични ставови,
сентименталности итн.) или на ФИНКИ (а верувам ќе има многу такви
поради горенаведените бенефиции).
Се надевам дека одлуката на владата ќе биде доволно фер и ќе дозволи
секој да донесе одлука за својата иднина, исто како онаа што ја
донесовме при избор на високо образовна институција, па макар таа биде
сосем погрешна.

Поздрав,
Иван Медо Димоски

> биде ...
>
> read more >>

Mite Mitreski

to Finki дискусија
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science#Areas_of_computer_science

Електроника тука не гледам , не дека имам нешто против електроника но
на штета на тоа што треба да го знаема учиме најразни области кои не
се воопшто битни.

А тоа дека убаво е да се знае електроника убаво е , исто убаво и да се
знае историја на уметност за да може да се дизајнира било што но е
крајно споредна работа.
Инаку од областите на линкот погоре прашање и дали 1/3 од работите се
опфатени до сега на нашите факултети.

> read more >>

kantaro

to Finki дискусија
многу нормално дека не гледаш електроника тука, кога си ја промашил
темата на wikipedia.....
кога станува збор за компјутерско инженерство неминовно е изучување на
електроника и слични предмети......
инаку БУКВАЛНО сите области од линкот на ИКИ се учат(формални
јазици,бази,графика,алгоритми,структури на податоци,машинска
интелегенција,роботика,микропроцесори,архитектури итн. итн......) +
други......
работата е тоа што без тие "небитни" предмети остануваш на ниво на
гитарист кој учи од таблатури....нема да знаеш ниту една песна освен
тие што ти се научени напамет......
мислам дека правилно ќе ме протолкуваш..
поздрав.....

Mite Mitreski

to Finki дискусија
од некоја причина предходната порака не стигна но како и да е

http://www.acm.org/education/curricula-recommendations

http://sites.computer.org/ccse/

нема електроника никаде освен на смерот за електорника каде што
прогрмата не е ни приближно слична со таа на ИКИ

И едно прашање до вас :
Дали треба гитаристот да учи географија бидејки тоа е основно за да
може да ја најде гитарата ?

Mite Mitreski

to Finki дискусија
Ајде вака да ја разгледаме програмата на ФЕИТ:
Формални јазици - изборен
Графика - изборен
Машинска интелегенција - изборен

затоа пак

Основи на електротехника 1 /2 - Задолжителни
Физика 1/ 2 Задолжителни
Електроника 1 - задолжителен

Програмата на ИКИ е за ?

Computer Science - не е !
Software Engineering - исто не е !
Information Systems - не е !
Computer Engineering - исто не е !!!

А всушнот што е тоа што ние го учиме ?
Едноставен одговор мешавина од сите програми погоре која нема смисла.
Нема никаква специјалност , нема целосни основи за било која програма.
И ова не е само мое мислење , јас сум само студент , но затоа има
профеионални организации како IEEE и ACM кои се занимаваат со оваа
проблематика
На http://www.computer.org/portal/web/education во делот за
Curriculum Development има детален опис на областите што се билски до
нас.
Сите овие докумнети се направени по подолго истражување од голема
група на професори и лица од индустријата.

Зарем има потреба повторно да го измислуваме тркалото?

ДА електроника се учи во Computer Engineering но тоа не е ни билску до
она што ние го работиме и само една под област на Computer
Engineering , дали таа област е она што се учи на ИКИ ?
За тоа дека тие предмети се напамет учење е далеку од вистината и ако
мислите дека се покриени сите области очигледно сте на некој друг смер
и немате идеја што е CS или пак сте 1-ва година на ИКИ.
Исто така најверојтно не знаете како фукцинира wikipedia затоа што
тоа го земате како главен аргумент , следниот пат разгледајте некои
порелеванти податоци на пример од IEEE кое постои 125 години или ACM
кое постои преку 60 години.

Ако тргнеме од претпоставката дека сите овие професори и организации
грешат а вие сте во право и треба да се учи сето тоа што го барате
вие би ве запрашал неколку прашања :
1. Што е толку фундаментало во ти предмети кои ги форсирате за нашата
програма ?
2. Зарем не е битно за еден гитарист да учи географија бидејќи сепак
треба да ја лоцира гитарата ?
3. Кој предмет на ИКИ е најосновен за студентите и има најголемо
влијание во понатамошната кариера ? (1-4 година )

се надевам дека ќе прочитате барем дел од материјалите на линкот што
го оставив

поздрав
Мите Митрески

JUGLeader , Java User Group
Chairman IEEE SB Macedonia

kantaro

to Finki дискусија
@Malkov
ne be brat :) taman si e strukata i ne mislam deka sum pogresil i
voopsto ne se kaam ili ke se kaam. Samo ne si me razbral dobro......
....inaku nema vrska dali se od KTI ili od TK ili od ASI, totalno e
nebitno..bitno e konceptot na nasokata.povtoruvam IKI e recisi
kompletna nasoka i ako FINKI e po urnek na IKI jas ke bidam prv sto ke
pojde so rasireni race na FINKI.
samo mislam deka nekoi predmeti i voopsto ne treba da se na lista na
izborni, a nekoi od segasnite izborni treba bez razmisluvanje da se
napravat zadolzitelni.
kako moze da ne e potreben eve da recime elektronika2,robotika, a
menagment,grafika ili web-dizajn(koi se kursadziski predmeti koi kako
sto rece Tentov, sekoj koj zavrsil kurs vo Semos ili Rabotnicki gi
znae daleku podobro od tie na IKI ili INFO) da e potreben, i uste
nekolku slicni slucaevi.....

..a fala bogu izborot e na nas......
pozdrav

kantaro

to Finki дискусија
malkov ne si me razbral dobro....
prvo sum odbral pravilna nasoka i voopsto ne se kaam...
vtoro, muabetot e deka koncepcijata na nasokata e mnogu bitna, bez
razlika od koi institut se predmetite......toa e totalno
nebitno.....taka da ako FINKI e po urnek na IKI jas odma odam na
FINKI.....bez razmisluvanje....
ama sum protiv nekoi izborni koi kako sto rece i Tentov, se
kursadziski, nesoodvetni i nema potreba od niv za razlika od site *
koi slucajno gi izlistav......
ne mi e jasno kako predmeti kako grafika, web dizajn ili menagment se
uste na nasata nasoka, a predmeti kako KE2, robotika i slicno se
izborni predmeti......
i ako pogedneme realno 99% od kolegite biraat menagment za da imaat
podobar prosek ili od slicni pricini,,,,,na smetka na toa ostanuvaat
pokusi za nekoi od vistinskite predmeti....toa e ona za sto jas celo
vreme diskutiram...
megutoa toa e sto e......
povtoruvam ako FINKI e po kalap na IKI nema sto poveke da razgovarame,
odime na FINKI...
pozdrav

Group Admin

to Finki дискусија
On Mar 12, 6:19 pm, Mite Mitreski <mitemitre...@gmail.com> wrote:
> од некоја причина предходната порака  не стигна  но како и да е

Глупавиот спам филтер автоматски си означува пораки како спам и чека
дозвола од администраторот да ги одобри. Поради тоа што групава е
отворена за дискусија и не планирам да ја модерирам, ќе ги исклучам
автоматските филтри.

kantaro

to Finki дискусија
@mite mitreski
не знам зошто никој не ме разбира што сакам да кажам.....
прво:јас сум VI семестар на ИКИ и затоа коментирам...
второ:токму заради тоа што имаме еден куп изборни предмети (како тие
што ги наведе) кои би требало да бидат задолжителни, јас сакам ФИНКИ
да биде подобар од моменталниот ИКИ........
трето:не инсистирам. повторувам НЕ ИНСИСТИРАМ, и не велам дека сум во
право, тоа е само мое мислење.......
четврто: тоа со wikipedia е чисто информативно, иако не е далеку од
реалното, и фала богу, не е релевантно 100%....никој не се води според
wikipedia, тоа го наведов онака како пример.......
и последно: таман работа ако јас бев тој што е право...само колега(не
се познаваме, нели, и ти си на ИКИ или?) те молам уште еднаш прочитај
го материјалот од линкот што го постираше.......

само едноставно не сум(и не верувам дека некој е) добро запознаен со
оваа проблематика, па ете благодарение на проф. Кулаков и проф.
Трајковиќ многу работи ги разјаснуваме........новиот факс, барем по
досега кажаното, ќе има 3-4 одлични, прилагодливи насоки, и се надевам
помодерни предавања и вежби....
така да темава од моја страна е затворена, и ако некој досега милеше
дека јас сум инаетчија( или како што добив неколку коментари на факс
од колеги, затапник за електроника, електротехника и слични предмети)
време е да го смени мислењето...
се надевам сега сите ќе ме разберат.......
поздрав до сите......
Филип

MajaGerasim

to Finki дискусија

Zdravo na site,

Mene celava rabota me nervira bidejki formiranjeto na fakultetot se
odviva vo najgolema tajnost i potoa site se zateceni i staveni pred
svrsen cin.
Nema nikakva javna debata.
Isto taka mi ze cini deka se raboti za profesorski sueti.
Idejata za delenje na fakultetite e losa.
Podobro da se formira nov fakultet pa da si konkuriraat profesorite i
asistentite za rabotni mesta spored vistinskite potrebi i novite
nastavni programi.
Sto ako se oddelat institutite na FEIT i na PMF, togas prodolzuva na
UKIM da ima dve institucii koi neguvaat informatika. I poznavajki go
mentalitetot nikogas nema da se spojat vo eden fakultet tuku sekoj kje
bide kmet vo svoeto selo.
Uslovite na FEIT se katastrofa vo odnos na prostorni moznosti, tuka se
slozuvam i treba intenzivno da se bara resenie. Sto kje se sluci ako
samo se oddelat institutie i ostanat vo istiot prostor. Situacijata
kje bide uste polosa, pogolem broj zapisnai studenti na novite
fakulteti, pa grupite nema da bidat po 100 dusi tuku po 300. Kje se
drzi nastava vo priroda, vo parkot pred FEIT.
Inaku vo naslovot "Fakultet za elektrotehnika i informaciski
tehnologii", terminot informaciski ne e izveden od informatika tuku od
informacija, sto znaci deka fakultetot pokraj elektrotehnikata se
izucuva i generiranje, obrabotka, prenos i koristenje na INFORMACII.
Paralelata so Elekto-Masinski pagja vo voda.
Za sega od mene tolku.
Pozdav