IPY.fi muutti Internetliittymän webbiselainliittymäksi ilman ennakkovaroitusta

Safari

28.4. IPY sääti systeemejään niin, että SYN-paketit ADSL-käyttäjän
portteihin 1-1023 (ainakin) estetään. Välillä näkyy RST-paketteja
porttiin 25 yms. Päättääkö IPY myös kohta muiden puolesta, mitkä
webbipalvelut ovat asiakkaiden saatavilla?

Asiasta on valitettu IPYlle. He soittivat tänään ja kertoivat,
että minä en tarvitse mitään palvelimia, ja että muka
Viestintävirastokin olisi samoilla linjoilla.

MUTTA en löytänyt kyseistä mielipidettä ficora.fi sivuilta.

"Torjuntatoimet eivät saa rajoittaa sananvapautta, viestin
luottamuksellisuutta tai yksityisyyden suojaa enempää kuin on
välttämätöntä. Toimet on lopetettava heti, kun palvelun tietoturva on
varmistettu."

Nyt IPY on aiheuttanut palvelunestohyökkäyksen, jonka takia
sähköpostit eivät ole kulkeneet yli viiteen päivään. (Olin lomilla muutaman
päivän.)

http://vger.kernel.org/z/mailq-q.php?QA=1
smtp/*.fi/0
smtp/u.safari.iki.fi/0 N=1707 R=1707 A=1123 W=10899s QA=5d1h

Nyt ei myöskään webbiserveriin pääse käsiksi, ssh:lla ei pääse
porttiin 22 administroimaan (portin voi kyllä vaihtaa), imaps-protokolla
on myöskin tukittu, DNS myös tukittu.

Internetpalveluntarjoajani sivut http://www.ipy.fi/

Kuluttajansuojaviranomaisille tai Ficoralle en ole vielä ehtinyt
valittaa. Tämänpäiväisen puhelun aikana he myös vihjailivat, että
palvelimien ajaminen lisää verkkoliikennettä tms., noh, voihan nuo
500 MiB synttärikuvia lähetellä IPYn sähköpostipalvelimen kauttakin
muutamalle kaverille :) (Siis jos ei jaksa laittaa webbipalvelinta
kuuntelemaan myös porttiin 8888 tmv.)

--
Do what you love because life is too short for anything else.

Tapio Peltonen

On 2010-05-03, Safari <saf...@linuxmail.orgies> wrote:

> [...]
> porttiin 25 yms. Päättääkö IPY myös kohta muiden puolesta, mitkä
> webbipalvelut ovat asiakkaiden saatavilla?

Ei sillä, ettenkö olisi samaa mieltä itse asiasta, mutta tähän suuntaan
maailma on menossa.

Suosittelen Nebulaa, siellä sentään asiat vielä toimivat, ja palvelu on
äärimmäisen ystävällistä ja nopeata.

--
Tapio Peltonen

Safari

On 04 May 2010 08:21:52 GMT, Tapio Peltonen <tap...@utu.fi> wrote:

> Ei sillä, ettenkö olisi samaa mieltä itse asiasta, mutta tähän suuntaan
> maailma on menossa.

Aikovatko kaikki hyväksyä ISP:n riiston?
Minä ainakin taistelen viimeiseen mieheen.

> Suosittelen Nebulaa, siellä sentään asiat vielä toimivat, ja palvelu on
> äärimmäisen ystävällistä ja nopeata.

Joo, voisinkin vaihtaa jo kaupunkia, alkaa tympimään täällä.