B5 season2 suomiteksteillä ilmestynyt

Rantala Tero

Ihan vaan tiedoksi niille, jotka kaipaavan B5:ttä suomiteksteillä.
julkaisupäivä oli eilen, ja hinta pyörii 30-35 euron pinnassa.

Siitä ei valitettavasti ole tietoa, että millä aikataululla aikovat
loppukaudet julkaista.

mie

Rantala Tero kirjoitti:

Kitti, kävin samantien ostamassa. Saapa julkaisija ainakin signaalin
että yksi potentiaalinen ostaja on muillekin kausille.

Season2 on pakattu kapeampaan boxiin kuin alkuperäinen season 1 boxi.
Sisällä kolme kahden levyn koteloa, eli yhteensä kuusi levyä.
Alkuperäisessä season 1 suomiboxissa oli sisällä kuusi yhden levyn koteloa.

Huomasin samassa kaupassa että muös season 1:stä oli ilmestynyt
samanlainen kapeampi versio.

.

Rantala Tero <tero.r...@tut.fi> writes:

> Ihan vaan tiedoksi niille, jotka kaipaavan B5:ttä suomiteksteillä.
> julkaisupäivä oli eilen, ja hinta pyörii 30-35 euron pinnassa.

IMO jotenkin kumma logiikka tolla julkaisijalla. Ensin fanit odottaa
tuota vuositolkulla, ja nyt sitten julkaisee tuon kun se lähti
televisiossa uusintakierrokselle (Joskin maksukanavalla)

1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa
paukku voi aiheuttaa hairiota. - Iso-Kiinalaisen kayttoohje

Henrik Herranen

Ari Saastamoinen <oh3mq...@hyper.fi> writes:
> IMO jotenkin kumma logiikka tolla julkaisijalla. Ensin fanit odottaa
> tuota vuositolkulla, ja nyt sitten julkaisee tuon kun se lähti
> televisiossa uusintakierrokselle (Joskin maksukanavalla)

Olen ollut kuulevinani, että tuo on strategiana aivan hyvä, ellei
hinta ole kovin korkea.

Sitä äkkiä ajattelisi, että eihän kukaan osta sitä, mitä saa
TV:stä ilmaiseksi. Tämän väärän ajattelutavan takia meni pitkän
aikaa ennen kuin töllösarjoja alkoi saada DVD:llä, ja ennen
kuin sarjoja tuottavat yhtiöt huomasivat, että ne myyvät kuin
häkä.

Hyvästä sarjasta ei tarvitse missata kuin yksi osa, kun tulee
jo mieleen, että säästyisikö vaivaa, jos vain ostaisi koko
roskan ja katsoisi omaan tahtiinsa. Se vapauttaa tv-yhtiön
tyranniasta: vaihtelevat lähetysajat ovat DVD:llä historiaa
kuten kanavalogot ja mainoskatkotkin.

Vielä yksi juttu on se, että kun Babylon 5:ttä taas esitetään
jollain tv-kanavalla, se palaa ihmisten mieliin, ja silloin
kannattaa olla myytävää kamaakin saatavana.

En silti usko, että DVD:n julkaisulla olisi mitään tekemistä
Mainostelevision tieteiskanavan kanssa.

- Henrik

--
Good signatures never die, they just fade away

JJLahtinen

Cdon.com näyttäisi listaavan kolmoskauden kesäkuun lopulle.

Jos pitää paikkansa, niin tällä tahdilla olisi jouluksi kaikki kaudet.

Julkaisut riippuvat varmaan myös muiden periferiakielialueiden
aikatauluista.

Henrik Herranen

Rantala Tero <tero.r...@tut.fi> writes:
> Ihan vaan tiedoksi niille, jotka kaipaavan B5:ttä suomiteksteillä.
> julkaisupäivä oli eilen, ja hinta pyörii 30-35 euron pinnassa.

Voisiko joku satsin ostanut ja sitä katsonut varmistaa, että siinä
ihan oikeasti myös _on_ suomalaiset tekstit? Tämä varmistus auttaisi
suomalaisten B5-sivujen ylläpitäjiä. Kiitos.

Henrik Herranen

JJLahtinen <jjlah...@invalid.soon.fi> writes:
> Cdon.com näyttäisi listaavan kolmoskauden kesäkuun lopulle.

Kuvana tosin on brittiboksin kansi, mutta se ei todista mitään
suuntaan eikä toiseen. Valitettavasti jokunen vuosi sitten
joku firma (ettei olisi juuri ollut samainen cdon.com), markkinoi
kakkoskautta muka suomitekstein, vaikkei siinä niitä ollutkaan.

mie

Henrik Herranen kirjoitti:

> Voisiko joku satsin ostanut ja sitä katsonut varmistaa, että siinä
> ihan oikeasti myös _on_ suomalaiset tekstit? Tämä varmistus auttaisi
> suomalaisten B5-sivujen ylläpitäjiä. Kiitos.
>
> - Henrik

Joo, on. Siis suomessa anttilasta 27.3 ostettu B5 toinen tuotantokausi
"varjot tulevat" Kuusi levyä. Kansi, takakansi suomeksi, Sisäkoteloiden
(3 kpl) kannet suomeksi. Olen katsonut jaksot 1 (Uusi johtaja) - 6
(Hämähäkki Verkossa) Noissa ainakin oli suomalaiset tekstit.

Takakannessa sanotaan:
======================================
Kielet: (5.1 dolby digital) englanti
Tekstitys: suomi, norja, ruotsi, tanska, englanti
Ekstroissa ei ole suomenkielistä tekstitystä
======================================

.

PS: Sfnet.harrastus.kulttuuri.sf lisätty infoa varten. Follarit
(vastausryhmä?) kuitenkin alkuperäiseen ryhmään, jos osasin.

Marko Ikaheimo

On Apr 2, 10:16 pm, mie <m...@koti.invalid> wrote:

> Noissa ainakin oli suomalaiset tekstit.

Kyllähän ne tekstit suomeksi ovat, mutta käännös on aivan hirveä. Tuli
suorastaan Metsäpeltoa ikävä.

t: Marko Ikäheimo

Jerri

hesus - ovatko sitten keksineet pyörän uudestaan?

hesus sentään - olisin nyt olettanut että kerran tehty työ
(á Metsäpelto) olisi kelvannut DVD:llekkin.

Taisi vaan rojaltit olla sitten liian kalliit... hullun hommaa

T:
Jerri

Marko Ikaheimo

On Apr 16, 11:48 am, Jerri <jerriPISTEka...@tkkPISTEfi.INVALID> wrote:

> hesus sentään - olisin nyt olettanut että kerran tehty työ
> (á Metsäpelto) olisi kelvannut DVD:llekkin.

En usko, että DVD:t kääntäneellä puljulla on paljon ollut intressiä
etsiä jotain TV2:n käännöksiä. Noita käännöskieliä levyllä näyttää
olevan aika kasa.

Mutta muuten on ollut kyllä kiva katsella B5:ttä DVD:ltä. Ostimme nyt
ensimmäisenkin kauden, kun muidenkin ilmestyminen DVD-formaatissa
alkoi näyttää todennäköiseltä. Sunnuntaina oli niin huono keli, että
ajattelimme pojan päiväunien aikaan katsella Riitan kanssa jakson tai
pari alusta. Niinhän siinä sitten kävi: "Katsotaan yksi vielä". Neljä
jaksoa tuli katsottua putkeen. Tuli ihan vanhat ajat mieleen.

Tämän jälkeen piti tietysti käydä vielä lukaisemassa jaksojutut
Lurkerista ja Season by Seasoneista.

t: Marko Ikäheimo