Torken Van Cutsem

Kort maar krachtig, zo is deze wandeling in Angreau (Caillou-qui-Bique) het best te omschrijven. Wij moesten 6 à 7 km stappen en 2 treinen en 2 bussen (en hun personeel) deden de rest. Je kunt het lezen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/archief.php?ID=2440216.
Veel kijk- en leesplezier.

Vic

Rink

Op 11-11-2021 om 12:08 schreef Torken Van Cutsem:
> Kort maar krachtig, zo is deze wandeling in Angreau (Caillou-qui-Bique) het best te omschrijven. Wij moesten 6 à 7 km stappen en 2 treinen en 2 bussen (en hun personeel) deden de rest. Je kunt het lezen op http://blog.seniorennet.be/overweg13/archief.php?ID=2440216.
> [...]

Hoi Vic,
Nog altijd leuk om jouw wandel- (en reis-) verslagen te lezen.
Dit keer snap ik iets niet.

Je meldt dat de tram werd opgeheven in 1954,
maar in de volgende zin rijden er 12 ritten in 1994?
en in 1980 werd de lijn uitgebreid tot Bernissart?
Of gaat het dan over een buslijn?

Is de maan mannelijk of vrouwelijk?
Ik zou het niet weten.
Wel dat striptekenaars de maan vaak van een gezicht voorzien, al of niet
lachend.

groet,
Rink

Torken Van Cutsem

Dag Rink,
Het is zoals je vermoedde: dat toegenomen aantal ritten slaat inderdaad op de busdienst. Voor mij is de maan vrouwelijk. Het is trouwens lang een geheugensteuntje geweest om de maanstanden correct te determineren. Soms vertoont ze een C van crescere en vermits de maan vrouwelijk is, liegt ze en dus groeit ze niet maar krimpt ze. Die C wijst dus op het laatste kwartier... Een ezelsbruggetje uit lang vervlogen tijden, dat nu niet meer zou passeren....

van harte
Vic